Inlägg från: Kakmonstret |Visa alla inlägg
  • Kakmonstret

Islam

Kakmonstret skrev 2010-10-19 15:09:20 följande:
    ’’MANNEN SOM stjäl och kvinnan som stjäl skall som straff för detta brott få handen avhuggen; (denna föreskrift) är en sträng varning från Gud. Gud är allsmäktig, vis.’’ Koranen 5:38
    Kan detta verkligen tolkas på nåt annat sätt än att handen ska huggas av om du stulit?
  • Kakmonstret
    nur skrev 2010-10-19 16:27:22 följande:
    Jag vet inte hur jävla många ggr svarat frågan lugnt o trevligt så ändå försöker ni provecera med nya teknik, ursäkta mig men jag är ingen helgon har också mina begränsningar... Orkar inte tjabbla om det mer jag har sagt min ställning till detta passar det inte så sök nån fundementalist o diskutera har inget mer tillföra...
    Varför blir du provocerad av det som ingår i din egen religion? En öm tå att erkänna islams brister...
  • Kakmonstret
    nur skrev 2010-10-19 16:40:17 följande:
    Nej inget ömtå
    ...onej, inte alls. Du blir ju fullkomligt rabiat när man visar på islams bestialiska sidor.
  • Kakmonstret

Ladydi-

Som vanligt handlar det om muslimer som tror sig sitta på den rätta tolkningen, och att alla andra muslimer har fel.

Iran, Saudiarabien, Oman osv anser sig tolka islam precis lika rätt som du.

• Kakmonstret

Ladydi -

Islam itself skiljer inte på religion och politik.

• Kakmonstret

Det är verkligen en öm tå med islams dåliga sidor, ingen vill ta i det?

• Kakmonstret
    ladydi skrev 2010-10-19 17:19:24 följande:
     Jag tycker att man måste skilja på politik och religion när man dömer och bedömer. 
    Men islam skiljer ju inte på politik och religion. Hur ska vi då gå åt det hela tycker du?
  • Kakmonstret

ladydi -

Har redan sett dokumentären om koranen när den visades på tv.

När man visar på islams obehagliga sidor kommer alltid ordet "okunskap" upp.
    Är det en bekväm försvarsmekanism för er? - "De som inte vill vara med i min utopiska lilla bubbla lider av okunskap".

• Kakmonstret

ladydi -

Alla religioner är skit, men i denna tråden talar vi om islam.

Många muslimer tåler inte att man synar deras religion i sömmarna, för då kommer allt för mycket otrevliga saker fram. Saker som dom vet att dom egentligen borde försvara eftrsom dom ingår i religionen, men som känns obehagliga.

Istället för att då erkänna dessa bestialiska delar och beklaga dom så hävdar man att dom inte existerar?!
    Det blir ju löjligt.
    Om det står ordagrant i koranen om lemlästningsstraffet för tjuvar t ex - hur kan man då förneka det eller svamla runt det så mycket att det till sist framstår som nåt helt annat?

Hitler och häxbränningar är inget som förekommer idag, men islams grymma kroppsbestraffningar existerar i allra högsta grad även år 2010. Ser du ingen tragik i det? Att islam ständigt bryter mot de mänskliga rättigheterna i skydd av religionen?
    Islam står bara och stampar när allt annat runt om utvecklas i takt med tiden.

• Kakmonstret

ladydi -

Många muslimer hävdar att hadither inte är Allahs sanna ord, och därför är värdelösa.
    Vem tolkar rätt?

4 vittnen verkar också vara en tolkningsfråga, rättssäkerhet är inte islams starka sida om man säger så. Inte alla har gjort tolkningen "4 vittnen".

Islam och politik är redan i Koranen sammanvävda. Islam är ett helt "sätt" att leva efter, därför ingår även politiken i det så att säga. Dom är inte åskilda som i Sverige.

Det är ju definitivt religionen som stödjer just kroppsbestraffningarna - dom står ju ordagrant utskrivna i Koranen - den bok som muslimerna följer. Varför svamlar du om att just kroppsbestraffningarna är ett resultat av makt/politik/pengar?

Men jag håller med om att det är livsfarligt att inte ha religion och politik åtskilda - det ger exemplifierar islam tyvärr tydligt.

Svar på tråden Islam