• ELHU

    Min son är utan för i skolan. Hur kan jag hjälpa

    Usch vad jobbigt.. att se sitt barn ledsen.. har inga mer råd än att parat med skolan??

    Fyyy.. min började på 6-års nu.. Han ser fram emot skolan såå mkt. Dan innan han började, kvällen innan när han la sig så sa han till mig : "Mamma jag vill inte till skolan, jag har så svårt o lära mig saker".. Då börja min tårar tränga i vrån.. men jag förklarade att fröknarna är där för att lära honom, hjälpa honom osv.. sa det till fröknarna samma morgon oxå så de visste om hans oro..

    Nä usch för sånt där!!! Prata med skolan.. prata mkt med sonen.. gör han trygg så han kan prata med er o skolan..
    Så svårt det där ju!!

    Kan inte ni/sonen umgås med nåt barn utanför skoltid så han lär känna någon? Då umgås de automatiskt i skolan sen med ju...?

    LYCKA TILL!

  • ELHU

    Hej!

    Jag är bara nyfiken hur det har gått? Har samtal gjorts till skolan?
    Vad sa de? Har de märkt något? Tar de det på allvar?

    Hoppas det det löser sig.. bara att få ta upp det känns ju som framsteg från er sida!
    Man behöver ju få ventilera sig.. man gör ju allt för sina barn!
    Man mår ju sååå dåligt när de inte mår bra..

  • ELHU
    Johansson skrev 2010-09-05 19:57:00 följande:
    Jag har varit i kontakt med hans lärare och haft ett långt samtal med henne. Hon skulle ta tag i det och se till att han kom in i gruppen. För så fick det ju inte vara att nån var utanför. Hon hade inte märkt något men hon var inte ute på rasterna så. Jag ska ge det lite tid men blir det ingen ändring så kommer jag kontakta rektorn.
    Vad bra! Kontakta som du sa rektorn om det inte blir förbättring!
    Finns det inga ni kan försöka umgås med på ledig tid? Kan bli lättare för sonen då..
    Är han blyg? Tar han kontakt själv? Om inte, så är dte ju ännu svårare, spec nu när det gått en tid.. de flesta har "hittat sin plats" eller hur man nu sk auttrycka det..

    Hoppas verkligen det löser sig för er!!
Svar på tråden Min son är utan för i skolan. Hur kan jag hjälpa