• simtim

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Hej allihop!
    Får man vara med här? Jag är 34 och min man 38.  Nu vill vi ha ett litet barn..helt galet. Har inte tänkt så mycket på barn förut, men när annat i livet blev mycket bättre så kom det lite barnlängtan minsann
    Hoppas det kan bli nåt så småningom. Lägger till mig själv sist i bim-listan

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM

MD77: ÄL 17 sept, BIM 1 okt
    Rosavit: ÄL18- 19 sept, BIM 5-6 okt
    Saftochbulle: ÄL 22-23 sept, BIM ca 6 oktober, försök nr 6, första barnet
    ernlia03: ÄL 25-27 sept, BIM ~10 okt, försök nr 6, första barnet.
    Fröken Ellen: ÄL ~28 sept, BIM ~11 okt
    MariaF79: ÄL ~29-30 sept, BIM ~14-15 okt, första riktiga försöket
    Lillamillan: ÄL 1 okt, BIM 15 okt, försök nr 13 första barnet
    Ansi30: ÄL:  1-3 okt, BIM 15 oktober: Försök nr 6
    simtim: ÄL: ~5 okt, BIM ~20 okt, tredje försöket

GRAVIDA
    Mallanis: BF 3 juni 2011. Tredje graviditeten hoppas nu på första barnet.

• simtim
    mallanis skrev 2010-09-27 19:19:04 följande:
    Välkommen Simtim! Du har hittat helt rätt ;)
    Ja,det verkar trevligt här

Det dröjer väl ett tag tills det är ÄL för mig, men jag ska försöka äl-testa den här månaden och se om det funkar bättre än förra månaden. Då fick jag aldrig positivt äl-test. Klurigt det där med vilken tid på dygnet man ska testa.
    mallanis: grattis!
  • simtim
    L Maria skrev 2010-09-27 21:09:03 följande:
    Grattis mallanis!! Roligt att det rör på sig i tråden!

Väntar ÄL nu snart och kände lite molvärk idag så jag blev nyfiken om den var på g redan - inget på ÄL-test dock, så vi bara chansar på att det blir rätt imorgon, på onsdag och torsdag...
    Sen drar vi på smekmånad och då ska jag roa mig med annat än att tänka på hurvida mensen ska komma eller ej!
    Vad härligt det låter med smekmånad!! Hoppas ni får det supermysigt!
  • simtim
    MD77 skrev 2010-09-29 06:54:50 följande:
    Tack för att du inte gett upp!Glad Men jag fick min mens i måndags tyvärr...så idag börjar jag knapra Pergo igen för att hoppas på bättre lycka nästa gång.
    Tråkigt med mens   blä för tant röd. Hoppas det blir plus nästa gång!

Essalady: mys på

Gris78: jag ska börja äl-testa om ett par dagar, men jag hade som du förra månaden, fick aldrig till det med äl-testen. Dessutom blir jag av nån anledning kissnödigare än nånsin när jag vet att jag "ska" hålla mig i 4 timmar.. Tror jag tänker testa 2 ggr om dagen och låta ena gången vara på morgonen, även om det inte verkar vara helt enligt instruktionerna. Men jag tycker att jag har läst om flera här på FL som fått stegring på morgonen, och eftersom jag inte fick nåt positivt resultat av eftermiddagstestning förra gången så är det värt ett försök. Egentligen skulle jag gärna strunta i äl-test helt och hållet, men vi har kört lite "händer det så händer det" sen i våras, hittills har inget hänt -och jag börjar bli rätt sugen, så jag vill hjälpa naturen på traven lite

mer plus till alla!!
  • simtim
    mallanis skrev 2010-10-01 08:21:36 följande:
    japp, visst är det knepigheter man lagt sig till med ;) instämmer totalt! Du kanske släpper mer än ett ägg är min fundering om du får lika starkt och starkare utslag i tre dagar? jag har haft äl-utslag i två dagar men aldrig i tre..

Ja du anledning till att vi inte börjat på bebisverkstaden tidigare.... För 4 år sedan var jag inte ens säker på att jag ville ha barn- Tyckte att mitt liv var super ändå och var inte särkilt intresserad av skrikande barn och gillar att göra det vi vill, resa, rå om oss själva och varandra ;)  vara obundna.Inte redo för en liten som skulle ställa vårt liv på ända.  Sen började det växa fram och suget kom efter en liten... jag ville gifta min först och ha fast jobb först och sen ville jag ha hus....  Äckligt snusförnuftig ..... och sen var det inte så lätt att få en bebis, ödets ironi ;) Jag känner absolut att vi kanske väntat för länge! Jag har varit så arg och ledsen både på mig själv och mannen(som absolut inte tror att VI är för gamla, vi som har så bra gener...idiot ;) )  att vi trott att när vi känner oss redo då sätter vi fart, då sätter vi fart.  Allt går inte att planera som man vill och nu kanske jag står här med för gamla ägg.... =( vilket jag inte har några belägg för men är SÅ fruktansvärt rädd för ....

..... sorry depp idag idag är det tredje dagen utan några särkilda gravidsymptom så nu målar jag f-n på väggen att det blir ett missfall till...ska dock på VUL om lite mindre än två veckor. Ska försöka hålla humöret uppe tills dess men NERE idag....
    Håller tummarna för att allt ska gå bra för er mallanis - det behöver nog inte kännas så mycket ännu, men jag tror att det kan växa på ändå. Skickar positiva tankar.

Ang. varför man väntat länge med barn..så kan jag känna igen mig i vad ni redan skrivit. Jag har pluggat, frilansat ett tag när jag var klar med utbildningen och nu har jag fått fast jobb för ett tag sen, men innan dess så kändes livet inte klart för barn. Sen har jag inte heller varit särskilt sugen tidigare, utan velat göra lite som jag vill, resa, sova, jobba, vara ute på strövtåg... Fast största anledningen till att jag vill nu är nog att jag träffade min man för drygt ett år sen, och plötsligt känns allt helt rätt, till skillnad från tidigare jobbiga relationer. Och sen plötsligt en dag satt vi och pratade om barn och det kändes också rätt. Visst oroar jag mig för att jag kanske väntat för länge, men jag ville ju inte tidigare. Förhoppningsvis har jag lärt mig bra saker under alla mina 34 år på jorden, så att jag kan klara att bli en ok mamma en dag..

Tog första äl-testet för den här månaden idag, dag 12 i min cykel på ~29 dagar. Ett svagt streck blev det och så kontrollstrecket också, men det var så testen såg ut alla dagar förra månaden... Men det är ju några dagar kvar tills det borde vara äl. Vi får se hur det går. Kan bara hålla med dig essalady, man får klart knasiga vanor men det är för en god sak iallafall
  • simtim

Måste bara tillägga att det är så trevligt att den här tråden finns. Tack för det mallanis!

• simtim

Mmm lördag. Härligt.
    essalady: jag känner inte av när jag har ÄL alls. Ingenting. Därför ville jag prova äl-test, sitter här och håller mig nu för att komma upp i dessa 4 timmar... Och planen den här månaden är att försöka sexa varannan/var tredje dag. Och så fortsätta att äl-testa och satsa lite extra när det blir positivt där.

• simtim

Så minsann, när jag äl-testade idag tror jag faktiskt det blev positivt! Vad innebär det då egentligen, att äl ska hända inom ett dygn cirka? Jag använder några billiga stickor jag köpte online. Här ska iallafall mysas nu i dagarna..
    Kul att det kommer fler till tråden!

• simtim
    Kattflickan skrev 2010-10-03 16:17:40 följande:
    Hej,

Jag kommer nog inte vara med i den här tråden på några månader då vi ska vänta lite med att försöka igen. Vi gjorde nyligen en abort då barnet hade downs syndrom. Känner mig helt knäckt över det och det kommer dröja några månader innan vi försöker igen. Har lite svårt att hålla mig borta från familjeliv ändå, trots att vi sagt att vi ska lägga det där med bebisverkstad på hyllan i några månader.

Tänkte bara delge mina erfarenheter av att hitta den där ÄL. Har testat det digitala CB testet men gillade det inte! Man kan ju inte se nån stegring! Hittade aldrig ÄL med det testet och dessutom funkar det bara en månad(resursslöseri)!

Körde sen på testlagrets stickor och då jag visste att ÄL borde närma sig så tog jag både en på morgonen och en på kvällen och då kunde jag se en stegring! Totalt behövde vi bara försöka 4 månader innan vi lyckades, varav en månad så var det inget bra försök då sambon var bortrest vid ÄL!

Lycka till allihop! Hoppas ingen av er är kvar i den här tråden (utan har lyckats) om några månader då jag ska försöka igen!

Millan 
    Tack för erfarenheter om äl-test
    och hoppas verkligen att du mår bättre snart! Måste varit fruktansvärt jobbigt att gå igenom både beslutsfattande och abort. Kramar och kom tillbaka sen när ni är redo.
  • simtim
    Saftmedbulle skrev 2010-10-04 17:51:56 följande:
    Fru KM: Välkommen!

Irmelie: Jag skulle nog testa... Min man och jag har också olika åsikt om hur det skulle bli med ett downs, men han har erkänt att han inte har så mycket kunskap om det att han direkt skulle välja bort ett sådant barn. Jag skulle själv bli ledsen, men ändå vilja ha barnet.

Essalady&Rosavit: Jooo, BIM är ju snart (på onsdag). Vet inte om jag vågar hoppas, men de två sensare dagarna har jag varit illamående och i förmiddags trodde jag att jag skulle kräkas på jobbet. Antingen är jag nog galen eller gravid ;) På tal om oss alla symptomfreak, lixom...

mallanis: Hur går det för dig?
    Spännande! Håller tummarna för att det är ett gravsymtom
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet