• simtim

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Astrogirl, usch så tråkigt. Hoppas ni lyckas stötta varandra och mår ok. Kram till er!

frifantasi, jag kan bara hålla med, jag har  heller aldrig förstått att det är såpass vanligt med tidigt mf. Om man nån gång blir gravid kan man ju bara hoppas att det blir en frisk bebis efter 9 månader, men på nåt vis känns det bra att vara lite mentalt förberedd på att det kan vara något som gör att det blir mf, och att det nog är värt att vänta på dom där första 12 veckorna innan man vågar tro lite mer på att magen växer vidare.

Men allra först gäller det att bli gravid oxå... åh jag ligger på det här sjunde medelförsöket nu, kan det inte bara betyda att det ska ta sig...

• simtim

Grattis Maria!!! Vilka bra nyheter man får här på morgonen. Och grattis på födelsedagen också

• simtim

Frifantasi, grattis!!

Zalia, Uppsara, hur går det för er? Ser att ni har samma BIM som jag. Nån som känner nåt såhär på BIM -5? Inte jag iallafall... Usch, jag börjar deppa ihop lite och misstänker starkt att det inte blivit nåt den här gången heller. Nej, nu får jag ta mig i kragen och gå ut och gå till jobbet, lite frisk luft brukar hjälpa själen att må lite bättre.

kram alla

• simtim

Essa, usch vad hemskt. Förstår verkligen att det var svårt för dig att hitta rätt ord och känslor. Jag vet inte vilket beslut vi skulle ta i en sån situation, hoppas att vi aldrig måste fatta ett sånt beslut... Hoppas dina vänner hittar rätt beslut för dem. Svårt att vara en bra nära vän ibland, säga och göra rätt saker. Styrkekram till dig med, för dina vänner behöver säkert dig nu tänker jag. De valde att berätta för dig, och även om du kände dig "formell" och chockad så känns det säkert på nåt sätt lite bra för dem att få prata med nån om det.

• simtim
    ceke skrev 2011-02-10 23:20:17 följande:
    Lavendia: 11 dagar kvar tills utredning och förhoppnignsvis inte så många dar fler till plusset, eller hur

Vet ni tjejer. Jag börjar mitt i all nervositet och frustration över min kropp fyllas av ett härligt lugn. Det kommer funka det här. Vi kommer bli föräldrar en vacker dag. Det bara är så. Det bara MÅSTE va så. På ett eller annat sätt.. och hellre förr än senare.. Men så ska det bli!

Det positiva med allt det här.. och att min älskade Kekke hittat den här tråden.. är att vi pratar mer och lättare med varandra om allt sånt här också. Och det gör mig lugn. Jag har en sån underbar man som jag verkligen älskar över allt annat. och han stöttar mig och gör att jag känner mig trygg i att han kommer finnas här, oavsett hur det går med om min kropp kommer vilja bli biologisk mamma eller ej. Men bara vetskapen att vi båda är beredda att testa typ allt om det skulle behövas. Och att vi är två om hela den här resan som förhoppningsvis inte behöver bli alltför lång.. Det får mig att känna mig lugn och trygg.

Jag har en bestämd känsla av att nåt är rätt bra galet med min kropp. Men förhoppningsvis så går det att reda ut och jag har ju i a f kommit igång med den utredningen.. Men samtidigt växer känslan av hopp om att "jodå, det här kommer gå vägen". Vet inte varifrån känslan kommer.. men tror den kommer från min starka tro på mig och min käre Kekke Hjärta

Så kämpa på alla härliga tjejer i tråden. Det kommer bli allas vår tur en vacker dag. Om det så är via spntana graviditeter, insemination, ivf, adoption eller vad det är. Vår tid kommer
    Det här var så fint skrivet om Kekke och dig. Och så kände jag mig peppad att tro på att det faktiskt blir barn nån dag. Tack Ceke
  • simtim

Jag lägger in dig Percy31, du får ge mer info om du vill lägga till antal försök eller annat.

Ego - intet nytt än så länge, men jag tror att tanten bara lurar lite runt hörnet. Jag väntar tålmodigt och om hon håller sig borta ett par dagar så ska jag testa, men jag har inga symtom, och gissar på mens imorgon.

SoligBIM Vi som längtar...  Baby 

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    12 -- Uppsara ÄL 29 jan
    12 -- simtim ÄL ~29 jan (sjunde försöket)
    12 -- Zalia ÄL ~1 feb (fjärde försöket)
    14 -- Kia78 ÄL ~ 31 jan (10:e försöket)
    15 -- Jojjo55 -- ÄL 1 feb (försök 4)
    16? -- AnnJan ÄL~ 2 feb (3:e gången gillt)
    17 -- Millan75 ÄL ca 2 februari (försök nr 4 (på det fjärde ska det ske! )
    17 -- Pingla77 - ÄL 2-4 feb(8:e gången)
    17 -- Polarlantis ÄL 3 feb (tredje försöket, första barnet)
    18 -- Gris78 ÄL 4 feb (försök nr 6)
    18 -- Percy31
    20 -- Essalady ÄL 6 feb (försök nr 6)
    22 -- Ansi30 (struntar i äl-koll och kör på varannan dag till nästa mens)
    23 -- Irmelie  ÄL  9 feb (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)
    23 -- Lavendia ÄL 9 feb (Försökt i 1 år. 8:e försöket efter MF)

Mars
    5 -- Finlandssvenskan ÄL 19 feb( 4:e försöket igen eftersom det inte blev nåt försök förra månaden...)
    8 -- Ceke ÄL ca 21 feb (9 försöket)
    9 -- Kaprifolen1979 ÄL ~21 feb ( försök nr 3)
    10 -- Frk Svår ÄL 23 feb

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    Fru KM: BF 23 sept, fjärde försöket
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    MariaF79: BF 16 okt, (försök nr 5)
    Saftochbulle BF 21 okt (förfök nr 8)

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet