• simtim

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Fortfarande ingen mens  här. Men jag känner mig löjligt säker på att den bara är ett par dagar sen, fast jag kan ju förstås inte låta bli att börja ha pyttelite hopp att det ska vara nåt annat. Min mens har visserligen varit ganska jämn på 29 dagar de senaste månaderna, men det är ju inte ovanligt att den hoppar upp till 32-33 dagar. Åh. Jag väntar tålmodigt ett par dagar till och räknar stenhårt med att tanten kommer.

• simtim

Dags att flytta fram sig till nästa månad då...

SoligBIM Vi som längtar...  Baby 

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    12 -- Uppsara ÄL 29 jan
    12 -- Zalia ÄL ~1 feb (fjärde försöket)
    14 -- Kia78 ÄL ~ 31 jan (10:e försöket)
    16? -- AnnJan ÄL~ 2 feb (3:e gången gillt)
    17 -- Millan75 ÄL ca 2 februari (försök nr 4 (på det fjärde ska det ske! )
    17 -- Pingla77 - ÄL 2-4 feb(8:e gången)
    17 -- Polarlantis ÄL 3 feb (tredje försöket, första barnet)
    18 -- Gris78 ÄL 4 feb (försök nr 6)
    18 -- Percy31 ÄL 4 feb (1 försöket)
    20 -- Essalady ÄL 6 feb (försök nr 6)
    22 -- Ansi30 (struntar i äl-koll och kör på varannan dag till nästa mens)
    23 -- Irmelie  ÄL  9 feb (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)
    23 -- Lavendia ÄL 9 feb (Försökt i 1 år. 8:e försöket efter MF)

Mars
    5 -- Finlandssvenskan ÄL 19 feb( 4:e försöket igen eftersom det inte blev nåt försök förra månaden...)
    8 -- Ceke ÄL ca 21 feb (9 försöket)
    9 -- Kaprifolen1979 ÄL ~21 feb ( försök nr 3)
    10 -- Frk Svår ÄL 23 feb
    15 -- Jojjo55 ÄL 1 mars (på det 5:e gäller det!)
    15 -- simtim ÄL ~28 feb (8:e försöket)
    MariaF79:  (försök nr 6), MF v 5

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    Fru KM: BF 23 sept, fjärde försöket
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    Saftochbulle BF 21 okt (försök nr 8)

• simtim

Irmelie, det är likadant här. Alla runtomkring mig blir gravida en efter en...helt sjuuuukt. Jag håller på  att bli lite galen av den där känslan att vara sist kvar och att det kanske är nåt fel. Men det är väl bara för att man vill ha ett litet barn så gärna som man plötsligt märker alla dom här graviditeterna mycket mer. Jag menar, förut när jag hörde att nån skulle få en liten så sa jag väl grattis och tänkte inte så mycket mer på det. Möjligtvis "jaha, en till kompis som försvinner in i blöj- och vällingdimman".... Men nu är det rätt så annorlunda.

Zalia, det där lät ju hur spännande dom helst. Håller verkligen tummarna, även om man kanske inte tror det om man läser stycket ovanför....  Hoppas på ett plus för dig och polarlantis!

• simtim

Jojjo, Percy, Zalia, och har jag missat nån nu som fått besök av tanten? Tråkigt med mensen och så ska man ha ont också. Blää. Nästa gång ska vi ha plus!

Ceke, jag tror också  på att bara köra på och inte vänta på några provsvar. Ping pong i magen, pang på rödbetan...

Pingla, det låter ju positivt att allt ser bra ut. Hoppas det fortsätter så och att plusset bara tar lite tid på sig, men kommer snart.

Millan, håller tummarna för er!

Alla som varit snälla och peppat när man fick mensen och deppade lite - tack så jättemycket, det hjälper verkligen!!!

• simtim

Välkomna tillbaka alla som tagit en paus!  Kul att se er igen i bästa tråden.
    Som sagt, inte många kvar på februarilistan nu. Hoppas det blir nån mer åtminstone som får flytta ner till den andra och så hett eftertraktade listan med gravida...

Iskallt men soligt här idag, bra för humöret med lång promenad på isen. Nu sitter jag här och spanar in min början till kurva på fertilityfriend. Jag har ju försökt skippa äl-tester, och nu börjar jag nojja över om jag egentligen har äl eller inte.......och har jag fel eller kan tempande visa att äl faktiskt händer? Hursomhelst, nu tänkte jag prova att tempa ett tag och se hur det är. Och så hoppas jag på en fin temperaturökning efter äl. Jag har inte köpt nån värstingtermometer utan har bara  min vanliga febertermometer, men från mensens början ligger jag på 36.5 i medelmorgontemperatur. Det är ju jättekul att pipa igång den där lilla digitalprylen efter att väckarklockan ringt. Tror att mannen tänker att nu har jag blivit helt galen, om jag inte var det förr...

• simtim

Essalady..jag blev rätt avundsjuk när jag läste Karibien!!! Hoppas ni får det underbart. Ta med dig lite sol och värme hem till Sverige på hemvägen tycker jag

• simtim

Grattis polarlantis!! Fina nyheter.

På egofronten så kom mensen idag, ett par dagar tidigare än väntat minsann. Nåja, jag känner mig inte så deppig, förmodligen för att jag reste bort 2 dagar före ÄL.så jag visste att det var rätt liten chans att det blivit nåt. Lägger till mig i aprillistan...

Solig BIM Vi som längtar...  Baby 

Solig  Mars Äpple
    14-- Kia 78 ÄL 28:e Feb (11:e försöket)
    15 (17?) -- Jojjo55 ÄL 3 mars (på det 5:e gäller det!)
    16 -- Polarlantis ÄL 2 mars (fjärde försöket, första barnet)
    16 -- Essalady ÄL 2 mars (försök nr 7)
    16-- Frk Svår ÄL 1 mars
    18 -- Kaprifolen1979 ÄL ~3 mars (försök nr 3)
    18-- Pingla77 ÄL 4 mars (försök nr 9)
    20 -- Ansi30 ÄL 6 mars (tappat räkningen på antal försök men ca 9)
    21 -- Irmelie  ÄL 6-7 mars (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)
    24 -- Lavendia (9.e försöket efter mf)
    29-- Finlandssvenskan ÄL 16 mars (5:e försöket)
    29-- Jezza80 ÄL 16 mars (2:a försöket)

Solig  April {#emotions_dlg.flower}
    2 -- Zalia ÄL ca 22 feb (sjätte försöket)
    4 -- Ceke ÄL ca 20 feb (10 försöket)
    11 -- simtim ÄL ~27 mar (9:e försöket)
    12 -- Fröken Ellen ÄL ca 28 mars. (11:e försöket)

MariaF79:  (försök nr 6), MF v 5 på försök 5
    Astrogirl: MA v 7 (upptäcktes i v 10) på försök 10, inväntar första mens efter MA, sedan kan vi börja om.

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    Saftochbulle BF 16 okt (försök nr 8) 
    AnnJan BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80 BF antingen 15:e eller 19:e nov (4:e försöket)

• simtim

Hej alla! Jag har varit borta ett tag och oj vad mycket det har skrivits förstås Jag har bara skummat igenom så jag vet inte allt. Hoppas alla mår bra iaf!
    Liten fråga till dom som är på gång med utredning: när ringer man och bokar tid? Innan man försökt 12 månader  för att få en tid till precis när det gått ett år? Eller ringer man efter sina duktiga 12 månaders försök och får en tid efter 15 månader eller nåt då? Vi är inne på åtminstone nionde försöket nu, det blir ju ungefär 9 månader. Ska man kanske ringa och fråga efter nästa BIM om det inte blev nåt...?

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet