Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Gris78 skrev 2010-11-20 21:42:30 följande:
    Jojjo55 - ömma redan?? hmm inte hos mig, känner ingenting utöver det normala dvs inget som fått mig att reagera...kanske att man går på toa lite oftare men det gjorde jag förra månaden oxå. 

Millan - känner du nåt? - några symtom??

Mellanis - hur orkar du renovera är inte du så där olidligt trött som de alla gravida?? :) :)  
    Ömma bröst brukar jag få några dagar innan mens, så kopplar det inte till något annat, men hoppas ju så klart
  • Jojjo77
    Gris78 skrev 2010-11-21 19:51:21 följande:
    Saftis - så det finns 30++are ok hihihi ska hålla det i åtanke nästa gång min bokastavligt talat halvdöva granna på minst 70+ år har hejdundrande sex. :) Min snubbe är 35 år eller 40- kanske?

Jojjo55 - har haft lite värk i  svanken som kommit och gått, ont i äggisarna tror jag att jag kännt av lite just idag. Känns som att det är "straffet" för att man var lite kaig igår.  

Jag vet inte om man ska vara ledsen/besviken för att man har mensvärkskänningar (dvs om man känner av det) eller inte? Om jag inte missuppfattat saken helt fel så är menskänningarna ungefär densamma som känningarna är om man är gravid.  
    Håller helt med dig, vet inte heller om man ska bli besviken när man får lite menskänningar. Är ju också svårt att veta skillnaden mellan mens och gravidkänningar när man aldrig varit gravid... Mina bröst ömmade inte så mycket igår, men idag har de kommit igång ordentligt. Längtar till slutet av denna vecka för att se om det kommer hända något eller inte. Har jag inte fått mens på lördag så måste jag testa, ska nämligen på fest på lördagen och vill inte riskera något.

Hur har du ont i svensken? Molande? Är det ett gravidsymtom? Det är ju en hel vetenskap allt detta med symptom och känningar Inte konstigt att man blir lite knäpp!

Min man frågade igår hur bebisen mår och tog mig på magen. Jag sa att han inte fick säga så, för att man blir så besviken om mensen kommer. Jag tror inte att det tagit sig, men han tror det. Får hoppas att han har rätt i frågan.
  • Jojjo77
    Ansi30 skrev 2010-11-22 13:17:12 följande:
    Här fick jag glad gubbe på ÄL testet i morse så i kväll blir det mys och även i morgon är det väl bäst att se till att få sig lite Börjar misströsta lite så jag har inga förhoppningar om att det tar sig denna månad heller. MEN nu är det bara några dagar kvar till man "får" sätta upp adventsljusstakarna och utebelysningen och det ääälskar jag.

Härligt Mys på ordentligt!!!
  • Jojjo77
    MD77 skrev 2010-11-22 17:42:07 följande:
    Ja, nu är det spännande Glad Jag är riktigt nervös...vill bara att allt ska se fint ut och se ett pickande hjärta!
    Lycka till
  • Jojjo77
    ceke skrev 2010-11-23 17:32:08 följande:
    Ernlia: Vem vet hur man reagerar som gravid?! Och självklart kan du berätta alla dina tankar här inne. Livet är ju inte en dans på rosor bara för att man får ett plus och det är väl inge konstigt att alla hormoner och funderingar och tja, allt sätter igång olika processer i kroppen. Hoppas du får någon samtalshjälp för att lätta lite på det hela och inte behöva bära det själv, och att du kommer ur "det svartahålet". Hoppas även att du har en bra kille som stöttar dig genom allt det här! Styrkekramar tll dig!

MD77: Gu va härligt! Och du, NJUT

Själv har jag precis kommit hem från sjukhuset. Fick aldrig träffa opläkaren då hon fick annat på halsen, men ska träffa henne imorgon förmiddag innan operationen. Det är skönt nog samma läkare som gjorde ultraljudet när cystan hittades och henne fick jag fullt förtroende för. Hon tog sig tid att prata, svara på frågor och va helt underbar då, så det känns bra. Är dock riktigt nervis inför operationen!!! Och så fick jag veta att ett prov var något förhöjt och att det kan bero på endometrios, men det ser de i sådana fall under operationen. Inget jag skulle bli förvånad över då mamma har det och även mormor som det låter...Min enda farhåga är att det kan försvåra att få barn. Åhhhhhhhh, låt närmsta dygnet SUSA iväg och få allt överstökat!!!
    Jåttelycka till!!!
  • Jojjo77

Skulle självklart stå JÄTTELYCKA till, till ceke... å och ä sitter ju för nära på tangentbordet

Mallanis-kul med milstolpen, kommer gå bra ska du se!

Ernlia- instämmer med andra att sjlävklart ska du få ur dig din oro här, men nog också bra att få hjälp så att du får må bra. Håller alla tummar at du snart mår bättre.

Sanna-välkommen!

Läser och läser allas inlägg, väldigt många under gårdagen, kul! Kämpa på alla, var ni än befinner er.

Ha en bra dag.

Kraaam

• Jojjo77
    Gris78 skrev 2010-11-23 22:08:48 följande:
    Har inte ont i svanken längre...i helgen kom det och en stund och sedan försvann det. Så höll det på ett tag...
    Tidigare i förra veckan så tyckte jag mig känna lite tryck på vänstra äggisen tror jag eller i den trakten i alla fall. I övrigt så är det ingenting  åtminstone inget utöver det vanliga... Hurvida det är några grav symtom har jag ingen aning om tyvärr. Vet inte om jag ska se det som positivt eller inte?

Kände nu när jag loggade in att jag direkt fick menshuvudvärk och lite magvärk! :) hihiihih Jag är absolut inte lättpåverkad........................NOT! 

Ta inte illa upp flickor ni e toppen precis som denna tråd. 
    Hahaha, underbart att höra att vi är lika "knäppa" Jag går omkring och tycker att ja mår lite smått illa hela tiden, men sen undrar jag om jag verkligen gör det eller bara inbillar mig. I nästa sekund pratar jag med mig själv om att ta och skärpa till mig och va som folk, inte som en galen skendräktig besatt gravid wanna be.

Ja ja, inte lätt alla gånger. Faktum är ju att väntan på mens vilken minut som helst gör att man blir helt knäpp i bollen och aningens ofokuserad på allt utom på sig själv...

Ta hand om dig!
  • Jojjo77
    Irmeline skrev 2010-11-24 12:27:55 följande:
    Hmm, så du menar alltså att gele´klumpen kommer på ÄL då? Om du får den nån dag innan positivt på stickan och du förmodligen har ÄL dagen innan. Vore kul om jag nu fått ÄL igen.

MEN, så är mannen på jobbresa!!! Typiskt.

Vi hade sex i måndags kväll (han åkte tisdag) kan de överleva tills ÄL, om den nu var idag d.v.s?

Hoppas :) 
    Har hört att de små rackarna ska kunna klara sig ca 3 dygn, i vissa skrifter så står det t o m att en del av spermierna kan klara sig i upp till 5 dygn! Så vem vet någon kanske ligger på lur för att gå till attack
  • Jojjo77
    Kaprifolen skrev 2010-11-24 11:19:59 följande:

Men, gud, ni är såååå flitiga i denna tråden Jag läser och läser men tänktre nu bidra med ett litet inlägg. Ni är för goa i denna tråden, alla är välkomna, härligt!

Jag får nog sälla mig till skaran som är skengravida, trots vårat halvhjärtade försök denna månaden så går man ju och känner efter. Har stickningar och molvärk sedan i söndags och jag har BIM den 25 nov. Hade dessutom näsblod i förrgår, vilket jag BARA brukar ha kring ÄL hmmm, visst blir man nojjig . Å andra sidan så har jag haft en lång resa fram till att våga försöka bli gravid så min hjärna är tudelad kan man säga. Ena halvan är som ni andra i denna tråden, man längtar och undrar om det blivit ngt och den andra halvan är fortfarande rädd och tänker nej inte tog det sig här inte! Ja, som ni förstår blir man lite schitzo....

Håller tummarna för lite fler pluss nu i tråden, gött o ha er att hänga med! Nej nu ut och skotta lite snö så jag kommer fram med hästarna, bor på en gård och maken hann inte ta fram traktorn och ploga i morse innan han for. Tur att man jobbar hemma idag....

Då inväntar vi BIM samtidigt Jag springer på toa stup i kvarten för att gardera mig att tant röd inte kommit än och peppar peppar, inget som tyder på det än. Hoppas att jag inte vaknar upp med påhälsning imorgon, brukar nämligen alltid vara så att den kommer på morgonen.
  • Jojjo77
    ceke skrev 2010-11-24 18:21:17 följande:
    Håll i er! Jag tror jag ska bli religiös eller nåt sånt. Haha.. kan inte tro att denna dag är sann! Månaden som varit måste ha varit en mardröm som jag vaknat upp ur, eller idag en önskedröm...

Jag har ju varit så jäkla nervös och spänd och tja.. rädd.. Och en hel månad har gått åt till grubblerier, oro och väntan på en enda sak.. operationen och få en massa svar..

Och så kom nu denna dag. Jag sov piss, hade världens svacka igår och inatt.. gick till jobbet på morgonen för att få tiden att gå.. och så åkte vi till sjukan till 10.45. Skrevs in, fick sätta på mig de otroligt sexiga operatonskläderna, de satt dropp (vilket gjorde skitont att röra sig med då de satt den i armvecket) och sen kom läkaren in. Hon ville göra ett till vaginalt ultraljud innan operationen skulle sätta igång.

Då hände miraklet. Den 8-9 cm stora cystan som de trott va en dermoidcysta (tvillingcysta) var puts väck. Det enda hon såg va helt normala, fina slemhinnor, friska äggstockar utan några som helst cystor, inga vätskeansamlingar runtomkring livmodern etc... Så med andra ord var det en funktionell cysta som försvunnit av sig själv och ingen dermoidcysta som de trott! Öhh.. jaha.., så var allt klart, de tog bort droppen och vi fick åka hem!

Endometrios kan det va ändå, men de ser inget på ultraljudet och allt ser bra ut. Inga vätskeansamlingar bakom/under/på/i livmodern/äggstockarna eller äggledarna, det kan inte ha varit en chokladcysta då den försvunnit av sig själv på det här sättet, etc. Hon (och även vi då hon pedagogiskt nog visade och berättade allt det hon såg på skärmen) såg även de äggblåsor som är på väg att mogna inför ägglossning nästa vecka. I den äggstock som cystan tidigare satt på! Däremot sa hon att p-ringar och hormonella preventivmedel kan ge sådana här komplikationer för vissa personer och att det kan ta upp till ett år innan allt återställts. Hon avrådde från allt vad hormonella preventivmedel heter för min del även i framtiden, utan om jag senare vill skydda mig, är det kopparspiral eller pessar som gäller för min del (allergisk mot kondomer).

Jag frågade hur länge vi måste försöka bli gravida innan vi kan söka hjälp. Då sa hon att de brukar säga 2 år, men att vi kan få hjälp efter ett år om det inte skulle ta sig. Så med andra ord i juli om vi inte blivit med barn innan dess.

Ojojoj vilken dag. Vilken pärs och vilket underbart antiklimax. Helt otroligt. Känns nästan som att jag blivit snuvad på en sjukskrivning. Hahaha.. Så jag gick till jobbet 40 min senare igen! Konstigt nog funkar ju det psykiska ganska konstigt.. För jag kan nästan känna mig besviken på att det blev som det blev. Fattar ni hur knäppt det låter???? Nu, när jag enbart borde tacka min lyckliga stjärna, så kan jag tänka "men, hur blir det nu då? jag har ju ont i magen, eller? och jaha, endometrios kan det ju va ändå som satt sig på tarmarna.. men, vad innebär det då? Får väl tänka att vore det inte för att de upptäckt cystan, så hade jag aldrig vetat nånting! Självklart är jag glad, lättad etc, men andra konstiga tankar smyger sig också in. Men det får de väl göra antar jag... Jag har nog ännu inte fattat vad som hänt idag...

Som kuriosa kan jag berätta att när vi precis efter sjukhuset skulle parkera bilen för att äta en efterlängtad lunch, så måste p-automaten varit paj. Jag stoppade i 11 kr och när inget hände tröck jag på myntreturen. Då fick jag tillbaka 51 kr. haha. Jag har köpt 4 trisslotter efter det, men så mycket tur hade jag inte. Känns dock som om jag redan vunnit en stor vinst idag

Nu är jag HELT slut i huvudet och kommer förhoppningsvis sova som en stock inatt. Men glad. Nu jäklar kör vi så det ryker nästa vecka vid ÄL!!

Tusen tack för alla tummar som hållit och alla tankar som sänts av er och även alla mina vänner. De verkar ha hjälpt Kroppen är en underligt, härligt mirakel. Nu ska här bakas bebis!!!
    Vad underbart härligt att höra ceke!!! Jag fick gåshud på hela kroppen när jag läste ditt inlägg och en liten tår i ögat! Ibland bjuder livet på otroliga överraskningar. Fantastiskt Håller tummarna för att det snart blir en bebbe
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet