Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

acinna skrev 2010-12-23 08:06:11 följande:
    Jojjo55: Vi har aldrig testat med ÄL-tester, och jag sitter här med 2 graviditeter på två försök! Så lita på dig själv och att du känner din kropp! Lycka till!!!
    Okej Ja, kanske ska göra det... ÄL var helt rätt förra månaden enl, stickorna, och månaden innan felade den ett par dagar. Men hade vi bara kört på varannan dag utan att veta om försjkutningen då så hade vi prickat i alla fall. Känns just nu, även om mensen inte kommit än, att det kanske kan vara bra att pausa ÄL-stickor, mest för psykets skull. Har bara försökt i ett par månader, men tror f...n inte jag är gjord för det här. Vill ha kontroll och vill ha de nu!
  • Jojjo77
    Lavendia skrev 2010-12-23 10:09:26 följande:
    Jojjo55: STOR VARM KRAM!!!!!  Vet precis hur det känns och det suger men snart är det er tur!!
    Tack för att ni alla är så snälla och ger lugnande och gulliga kommentarer. Fick alldeles nyss en julklapp jag inte önskat mig, japp, mensen kom. Alltså glögg ikväll, även om det inte känns så spännande för tillfället, men  men.

Ska man se det positivt så är jag i alla fall väldigt regelbundeni min cykel, alltid något. Ska prata med mannen ikväll om att strunta i ÄL-test, tror inte han är svårövertalad, då han tyckt att det känts väldigt kravfullt att han måste prestera på utsatta dagar.

Gör som du simtim skiter i ÄL-tester nu och ska också iväg och träna så att man kan gå loss på julmaten imorgon men ganska gott samvete

Kram till er alla!
  • Jojjo77

Japp, då hamnar också jag på 2011-listan... 3 gången gillt???

BIM

Tomte DECEMBER  Tomte
    X -- Saftochbulle (sjunde försöket)
    ~8 -- Irmelie Ev ÄL 21-24 nov (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec (8:e försöket)
    24 -- Millan75 ÄL ca 7 dec (försök nr 2 )
    25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
    26 -- Essalady ÄL 12 dec (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 13 dec (första försöket)
    27 -- Astrogirl  ÄL 13 dec (försök nr 11) 
    27 -- emmafemma  ÄL ~ 11-12 nov (försök nr 3)
    27-28 - ernlia03 ÄL 15-16 dec? (första "försöket" efter MA i v 11)
    28 -- Lavendia ÄL 16 dec (6:e försöket efter MF i v. 11)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
    29 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    1 -- SannaK    ÄL 18 dec (flera försök)
    1 -- Zalia ÄL 20 dec (2:a försöket)
    2 -- Sanna77  ÄL 22 dec (försök nr 4)
    2 -- Ansi30 ÄL 19-20 (9e försöket)
    2 -- änglabitch ÄL 19-20 dec (3:e försöket)
    5-6 -- MariaF79  ÄL 25 dec (försök nr 4)
    8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)
    10-- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
    11 -- Saftochbulle ÄL 28 dec (sjunde försöket)
    12-13 - Ceke ÄL 29-30 dec (sjunde försöket)
    Uppsara (sjätte försöket)
    15 -- simtim ÄL ~5 jan (sjätte försöket)
    16-- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)

PlusGRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)

• Jojjo77
    acinna skrev 2010-12-23 09:00:41 följande:
    Jojjo: Vill också ha kontroll, men det är inte lätt. Man får lämna ut sig till de som vet och att de högre makterna vill oss väl!

Idag ska blivande mormor och morfar få veta vad vi ställt till med... ;) Är idag i vecka 10+1 med vårt pyre, och vårt knyte fick vi bortopererat i vecka 10+0 den 17 september och då fick våra föräldrar bara ett telefonsamtal från min sambo om att jag låg på lasarettet och skulle opereras för X.
    Ja, det är väl så det är. Inte lätt när man vill ha kontroll på allt. Inte heller lätt när man upptäcker sidor hos sig som man inte trodde att man hade innan, men man lär väl så länge man lever som det ju så fint heter. Vuxenpoäng till mig

Vad kul att få berätta för de blivande morföräldrarna Njut och ha en underbar jul!
  • Jojjo77

Räknade galet, så gör om...

BIM

Tomte DECEMBER  Tomte
    X -- Saftochbulle (sjunde försöket)
    ~8 -- Irmelie Ev ÄL 21-24 nov (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec (8:e försöket)
    24 -- Millan75 ÄL ca 7 dec (försök nr 2 )
    25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
    26 -- Essalady ÄL 12 dec (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 13 dec (första försöket)
    27 -- Astrogirl  ÄL 13 dec (försök nr 11) 
    27 -- emmafemma  ÄL ~ 11-12 nov (försök nr 3)
    27-28 - ernlia03 ÄL 15-16 dec? (första "försöket" efter MA i v 11)
    28 -- Lavendia ÄL 16 dec (6:e försöket efter MF i v. 11)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
    29 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    1 -- SannaK    ÄL 18 dec (flera försök)
    1 -- Zalia ÄL 20 dec (2:a försöket)
    2 -- Sanna77  ÄL 22 dec (försök nr 4)
    2 -- Ansi30 ÄL 19-20 (9e försöket)
    2 -- änglabitch ÄL 19-20 dec (3:e försöket)
    5-6 -- MariaF79  ÄL 25 dec (försök nr 4)
    8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)
    10-- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
    11 -- Saftochbulle ÄL 28 dec (sjunde försöket)
    12-13 - Ceke ÄL 29-30 dec (sjunde försöket)
    Uppsara (sjätte försöket)
    15 -- simtim ÄL ~5 jan (sjätte försöket)
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    20-- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)

PlusGRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)

• Jojjo77
    Kattflickan skrev 2010-12-24 09:53:36 följande:
    God Jul flickor!

Här blev det tyvärr en röd jul, tanten kom på besök. Det bästa man kan säga om henne att hon är precis i tid.

Blev jättebesviken då jag känt av en massa tecken, varav en del som jag inte ens visste innan var graviditetstecken. Grät tillochmed igår. Men det kan ju ha varit något på gång som inte blev nåt. Nästa månad ska jag strunta i eventuella känslor i kroppen, bara utgå ifrån att det inte blir nåt. Min cykel är iallafall regelbunden och jag ägglossar, så det är väl bara att fortsätta försöka! 

Aperopå cykel, jag fick en ny av min sambo i julklapp (och födelsedagspresent). Helt otroligt, har dåligt samvete över en så fin present.

Men nu kan jag smaka av det goda vinet som min sambo har köpt!

Ha en trevlig helg, jag ska vara med familjen och kommer nog inte titta in mer på några dar! Vi är alla samlade i vårt hus, så jag behöver inte åka nånstans.

Millan 
    Nä, vad tråkigt!!! Jag grät också... Vi satsar på nästa år Kram till dig!
  • Jojjo77

ceke - intressant läsning! Tror jag får hålla koll på mina flytningar denna månad och strunta i ÄL-stickorna och se om man kan lyckas då.

• Jojjo77
    Kattflickan skrev 2010-12-26 16:25:30 följande:
    Hejsan,

Intressant läsning! Men jag verkar ha mycket lite flytningar innan ÄL, sen lite mer mellan ÄL och BIM, så jag kommer fortsätta ÄL-testa. Men jag känner mig lite onormal som inte får några ÄL-flytningar alls??? 

Ska beställa nya äl-test snart och tänkte slänga med några graviditetstest från testlagret. Kan ni förklara vad det är för skillnad på dem och CB's plustest? Så vitt jag kan se så reagerar de på samma nivå HCG, 25 mIU/ml. Men de är ju mycket billigare!

Min kropp är lite märklig, Idag är jag på dag 3 sen mensen började. De två första dagarna blödde jag jättmycket och idag inget alls. Jag brukar blöda i 6 dagar, klart mindre på slutet men ändå blöda. Jag har tillomed tränat idag, åkt skidor och då brukar jag blöda mer, men inget alls har kommit! Jag kanske funderar för mycket.

Julen har varit bra, ätit lite mycket onyttigheter som vanligt, men det får man väl träna bort snart. Imorgon ska jag tyvärr jobba, men sen är jag ledig två mellandagar iallafall.

Millan 
    Jag märker inte heller av några ÄL-flytningar, har aldrig gjort. Upplever också att jag har mest mellan ÄL och BIM, men ingen skillnad på flytningen mer än att den är rikligare. Min kropp är nog också lite konstig, blödde jättemycket i 2 dagar och sen har det bara varit småskvättar och halva dagar utan något alls. Jag brukar blöda 5-6 dagar. Det kanske brukar vara såhär då och då skillnaden nu är väl att man analyserar allt från flytningar till mens. Eller?

Här har julen också varit bra. Lugn och skön, men för mycket mat. Så nu är det träning som gäller igen. Jag är ledig ett bra tag till, känns riktigt skönt.
  • Jojjo77

När det gäller alkohol... Min ÄL ska vara runt den 6/1 så jag tänker dricka det jag vill dricka på nyår. Om jag varit precis runt BIM så hade jag nog smuttat lite, i alla fall på champagnen.  Ett sätt att ta sig ur drickandet utan att få frågor om barnverkstad kan ju annars vara att säga att man tycker att man ätit och druckit mycket under jul och vill dra ner på kalorierna, dvs alkohol. Jag har testat den ursäkten och den köper folk, utan en massa följdfrågor. Då hamnar fokus på diskussion om mat och träning istället, mycket bra

• Jojjo77
    Polarlantis skrev 2010-12-27 10:12:43 följande:

BIM +1 här och inte en antydan till mens ännu...inga känningar ens...vilket är lite förvånande... har inte vågat testa ännu utan avvaktar några dagar till...har inte några gravidtecken heller mer än möjligen lite illamåendeatacker som kan bero på för mycket mat samt magen som är helt uppsvälld som kan bero på också för mycket mat (!) eller mens...hmmm...

Någon mer som inte testat ännu och som passerat BIM???

Håller tummarna!!! Tror att det är bra att inte testa för tidigt, är ju inte ovanligt att man får svagt plus som sedan övergår till minus pga av tidigt missfalla och det känns det ju bara jobbigare än att man tror att mensen bara är sen. Härda ut ett par dagar till innan test och så hoppas jag att du får ett fett PLUS!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet