Inlägg från: L Maria |Visa alla inlägg
  • L Maria

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Tråkigt att vi inte fick några fler plus den här omgången, några tappra kämpare kvar i december i och för sig, men sen är det 2011 som ska bli vårt år!!

O kära allvetande fl-tjejer - kan ni hjälpa mig med den här...?
    Har börjat tempa och som jag nämnde i ett tidigare inlägg tog tempen ett skutt den 22 december och efter det har den sjunkit 0,1-0-2, men legat högre än det här skuttet (först 36,3-36,4 och nu 36,5-36,6) Med det i åtanke skulle ju då äl har varit den 21 december. MEN jag hade älflytningar den 22-24 och positivt på ältestet den 23 (både på morgonen och kvällen, såg stegringen på kvällen den 22) och enligt den teorin alltså har äl den 24 eller 25 - möjligen redan den 23... HUR går det här ihop med tempen?
    Jag skrev in mina temp på fertility friend och fick en preliminär äl den 21, när jag sen lade till positivt på ältest den 23 så sa programmet att det inte kunde räkna ut när jag ägglossat... Känns så jäkla frusterande nu för var det redan den 21 så var vi nog sena med att ha sex den 22 och 23... Och varför säger flytningen och ältestet en sak och tempen en annan? Får i alla fall uppdatera listan - för någon äl den 25 pratar vi inte om i alla fall!

• L Maria
    BIM

Tomte DECEMBER  Tomte
    X -- Saftochbulle (sjunde försöket)
    ~8 -- Irmelie Ev ÄL 21-24 nov (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec (8:e försöket)
    24 -- Millan75 ÄL ca 7 dec (försök nr 2 )
    25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
    26 -- Essalady ÄL 12 dec (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 13 dec (första försöket)
    27 -- Astrogirl  ÄL 13 dec (försök nr 11) 
    27 -- emmafemma  ÄL ~ 11-12 nov (försök nr 3)
    27-28 - ernlia03 ÄL 15-16 dec? (första "försöket" efter MA i v 11)
    28 -- Lavendia ÄL 16 dec (6:e försöket efter MF i v. 11)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
    29 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    1 -- SannaK    ÄL 18 dec (flera försök)
    1 -- Zalia ÄL 20 dec (2:a försöket)
    2 -- Sanna77  ÄL 22 dec (försök nr 4)
    2 -- Ansi30 ÄL 19-20 (9e försöket)
    2 -- änglabitch ÄL 19-20 dec (3:e försöket)
    3-4 -- MariaF79  ÄL 23 dec (försök nr 4)
    8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)
    10-- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
    11 -- Saftochbulle ÄL 28 dec (sjunde försöket)
    12-13 - Ceke ÄL 29-30 dec (sjunde försöket)
    Uppsara (sjätte försöket)
    15 -- simtim ÄL ~5 jan (sjätte försöket)
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17--Kia78 ÄL 2-4 jan (9:e försöket)
    20-- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)

PlusGRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
  • L Maria

Äh, såg ju att det är många som är kvar i december - flera chanser på positiva saker ju!!

• L Maria

Ernlia, har du inte haft något helt blankt än...? KAN det vara en ny graviditet tror du eller...?

Mallanis - du som är experttempare, vad tror du om min kurva (tidigare inlägg)...?

• L Maria

Ceke, Essa och Mallanis - tänkte såklart inte på att det kunde vara en liten höjning först, men tja...nu har jag pajjat lite av mätningen här, vi var ute på juldagen och festade rätt rejält, råkade få till en efterfest här hemma och kom inte i säng förrän vid 6-tiden på morgonen, gick upp vid 13... (Hur var det nu, var vi verkligen över 30?! ) Så det var ju inte ens lönt att mäta (glömde helt bort det också)... Nu har jag en lucka på den 26:e, men mätte i dag igen och har högt - 37,0, så det kan mycket väl vara så att jag - i normalfallet - skulle kommit upp högt även den 26, och således haft äl den 25:e... I så fall två dagar efter positivt ältest och tre dagar efter sex... Inte troligt att det tagit sig den här månaden då... Jag tror att jag och maken generellt är ute i lite väl god tid och inte orkar hålla ut tills äl faktiskt inträffat... Får lägga om taktiken till nästa månad!

• L Maria

Justerar lite och sätter in något medelvärde för när jag kan tänkas haft äl.

BIM

Tomte DECEMBER  Tomte
    X -- Saftochbulle (sjunde försöket)
    ~8 -- Irmelie Ev ÄL 21-24 nov (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec (8:e försöket)
    24 -- Millan75 ÄL ca 7 dec (försök nr 2 )
    25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
    26 -- Polarlantis ÄL 13 dec (första försöket)
    27 -- Astrogirl  ÄL 13 dec (försök nr 11) 
    27 -- emmafemma  ÄL ~ 11-12 nov (försök nr 3)
    27-28 - ernlia03 ÄL 15-16 dec? (första "försöket" efter MA i v 11)
    28 -- Lavendia ÄL 16 dec (6:e försöket efter MF i v. 11)
    29 -- Essalady ÄL 16 dec (försök nr 5)
    29 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    1 -- SannaK    ÄL 18 dec (flera försök)
    1 -- Zalia ÄL 20 dec (2:a försöket)
    2 -- Sanna77  ÄL 22 dec (försök nr 4)
    2 -- Ansi30 ÄL 19-20 (9e försöket)
    2 -- änglabitch ÄL 19-20 dec (3:e försöket)
    4-5 -- MariaF79  ÄL 24 dec (försök nr 4)
    8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)
    10-- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
    11 -- Saftochbulle ÄL 28 dec (sjunde försöket)
    12-13 -- Ceke ÄL 29-30 dec (sjunde försöket)
    Uppsara (sjätte försöket)
    15 -- simtim ÄL ~5 jan (sjätte försöket)
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Kia78 ÄL 2-4 jan (9:e försöket)
    20-- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)

PlusGRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)

• L Maria

Polarantis och Gris - håller tummar och tår för att ni får plus och vänder trenden här!!

• L Maria

Minnie69 - här har vi grafen! http://www.fertilityfriend.com/home/325b6b

Ceke - urk, håller tummarna för att du inte också blir sjuk!
    Ernlia - jag är inte avundsjuk, krya på dig!!
    Irmelie - skönt att veta att det är på gång nu i alla fall!
    Jojjo - tillhör också skaran som har svårt att hålla god min och bli genuint glad de första sekunderna...
    En av mina äldsta vänner fick barn i augusti och när hon var gravid kläckte hon "det är ju inte utan att jag och min sambo är glada och stolta över att vi lyckades på första försöket, perfect match liksom". Detta var som tur var innan vi hade börjat försöka, men fy f-n vad det inte känns kul att tänka på nu - så vi skulle egentligen inte passa ihop då, eftersom det inte tagit sig på första försöket för oss?! Hon vet att vi försöker och sa när vi sågs sist "men passa på att göra meningslösa saker nu, som att gå på bio, konsert och att äta ute, det kommer ni inte att ha tid till sen. Inte för att det betyder något, men man kan ju fylla tiden med tomma saker så länge".
    Mental note to self - jag ska aldrig prata om barn och barnatillverkande med folk som inte har barn själva OM de inte tar upp saken först. Jag ska inte heller säga ett jä-la ord om hur "tomt och meningslöst livet var innan barn" även om jag eventuellt skulle känna så...
    Essa - här är det jag som är hoppfull, maken är helt av andra sorten (vilket nog är tur för min mentala hälsa) - han säger att det kommer när det kommer och att snittet är sju månader, eftersom vi inte ens har nåt dit är det ju hur lugnt som helst. Han tycker inte att vi behöver testa förrän efter BIM - det blir ju bara besvikelse om det inte är något.

• L Maria

Åh, vad glad jag blir för er skull Astrogirl (och ja, med tanke på tidigare kommentarer i tråden så MENAR jag det verkligen!! )
    Stort grattis!!

• L Maria

Det var någon tidigare som nämnde att de enda man känner genuin glädje för i samma sekund som man läser, är er här, och så känner jag också - vi har ju följts åt under ett tag nu och - efter ett helt års försök - det är fantastiskt roligt Astrogirl! Satt och flinade så fort jag läst första meningen!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet