Inlägg från: frifantasi |Visa alla inlägg
  • frifantasi

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Frk Svår, himla bra att du hitta pergo till slut. Ska bli spännande att se alla plus efter pergodoserna nu Solig

MariaF79: det låter som ett klokt beslut ändå! Helt plötsligt är det ÄL igen! När åker ni på semestern? Låter härligt med båt på andra sidan jordklotet....

Millan:  Låter mysigt med en ouppkopplad helg i Småland, mys och ta hand om dig, låter som en fin retreat!

Essalady: så härligt för din vän! Själv har jag en nära vän som blev plockad på ägg i onsdags och får embryot inplanterat idag!!!! Håller tummarna för henne! En positiv sak med att gå vidare till IVF måste vara att man får möjlighet att se ett eventuellt blivande barn på embryostadiet, innan det planteras in. Helt otroligt faktsikt!

Trevlig helg på er allesamman!

• frifantasi

Tycker också att ofostriga graviditeter kan dra nåt gammalt över sig, varför finns dem öht? Har för övrigt aldrig trott att jag skulle bli så orolig när jag väl blev gravid, men jag blev som förbytt! Var väldigt skönt att få VUL gjort av den anledningen, men kanske för mycket koll och kontroll kan göra en orolig också. Tycker att du Saftochbulle varit så himla starkt och positiv under din grav, hoppas verkligen du kan ha kvar den instllningen tills nästa gång, trots vad som hänt nu!

Håller tummarna för dig Millan nu! Och på Cekes spottings uteblir nu:) Och på alla er andra också såklart!

• frifantasi

GRATTIS!!!! Till både Ceke och Kekke! Fick rysningar på armarna när jag insåg vad jag läste, och tack för att du snabbade på med nyheten Ceke... tänkte faktsikt tanken när jag läste ditt inlägg om spottingsen som försvann. Håller tummarna att allt går bra såklart! Och bli inte skitskraj om det kommer lite spottnign snu, det fortsatte ett tag på mig efter plus. Wiiii, kul alltså!

Intressant info om MA Ernlia. Mycket märkligt fenomen att kroppen inte hajar vad som hänt,men förstår ju att blodkärlen är viktiga för fortsatt utveckling av fostret. Undrar hur långt det kan gå innan kroppen gör något åt det om det inte skulle upptäckas, jag menar det måste ju ha hänt förr i världen innan teknik som UL fanns för att bekräfta att där är något öht.. 

• frifantasi

Trist med mensen Råttentottan, hoppas din kropp är snäll och inte ger så mkt mensvärk i alla fall.

Asch millan att det blev minus.... Har du fått mensen idag eller?

Gris78: låter märkligt att vara så hård mot dig att du inte ens får hämta saker och träffa kolleger! Hoppas du kan reda ut det med din chef istället så där inte blir något konstigt i alla fall!

• frifantasi

Saftis: Grattis i förskott och njut av Barcelona!!! Så bra att få annat kul att tänka på, men också skönt att få berättat till en kollega i alla fall, så ngn vet vad som försigår i huvudet på dig...

• frifantasi

Oj vad här hände mycket igårkväll, kul! Tåg hela min morgonresa att läsa allt! Välkommen hit Marsflickan! För oss tog det 4 försök till plus, men jag hänger fortfarande kvar här lite och hejar och sprider gravidbaciller och hoppas ngn blir smittad såsom jag blev :) Det är klart att du ska ha positiva tankar när ni går in i det här, jag råder dig dock att inte googla för mycket på allt möjligt som kan gå fel. Himla skönt att du inte har några andra hormoner än dina egna i kroppen vid start, ingen cykel som ska få tid att stabilisera sig osv. Jag ska se om jag kan rota fram en förklaring på alla förkortningar som jag fick tips om när jag var ny här, så du har lite ordlista att ta till...

Jezza: låter härligt med känslorna och din viktnedgång! Bara mensen som ska bort nu då!

Alltså, borde inte alla som vill få göra en sköljning av sina äggledare om det nu verkar vara en mirakelkur??

Håller tummarna för dig Jojjo, inget fel eller litet fel, oavsett får ni hjälp nu :)

Millan, du får hålla oss uppdaterade, hoppas hoppas! Snart händer det, som en viss reklam förkunnar Flört

• frifantasi
    Kekke skrev 2011-04-07 10:08:19 följande:
    har inte kollat in alla förkortningar, men jag antar att inte sthlms veckan står med. det är tiden då det ska sprutas mkt. helst in, sprut ut.
    nä stockholmsveckan står inte med bland FL-förkortnngar, men vi kanske ska göra en lista över bevingade ord också...
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet