Inlägg från: Pingla35 |Visa alla inlägg
  • Pingla35

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Vilken härlig bild, fru KM!! Grattis!! Det första jag såg när jag kom in här på tråden. Nu börjar det hända saker, mer plus vill jag se!

Jodå, tanten kom med en riktig fart! Herre jösses säger jag bara. I viken lycklig värld har jag levt i innan jag sluta äta p-piller?
    Kan det vara så att det tar sådan här lång tid för kroppen att komma igång?? Denna mens och förra månaden är de värsta jag haft sen jag vet inte när. Korta men jag e så le, trött och har så ont första dagen att jag bara vill gå hem och lägga mig. När jag åt piller så gick den nästan förbi omärkbar.
    Grät en skvätt på jobbet och tyckte livet va piss i några timmar men känner mig starkare nu i kväll.
    Stickorna kom i lådan idag.
    Så nu, så fort hon gått igen blir det stickor och mys.

Millan-synd påMinus ! Men vi kämpar på! 

Tack för all pepp! Ni lär mig jätte mycket. Ska från och med idag anteckna varje dag och beskriva hur jag känner och hur det ser ut.

Postar detta och återkommer med lite nya siffror till listan! 
  • Pingla35

Ändrat lite. Hoppas på att ännu fler namn längst ner på listan...

{#emotions_dlg.flower} Solig  BIM Vi som längtar...  Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Uppsara ÄL 4/1
    19 -- Millan75 ÄL ca 4 januari (försök nr 3 )
    20 -- annvian ÄL 4-5 jan (försök nr 3)
    22 -- Zalia ÄL 11 jan  (3:e försöket)
    24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
    24 -- Gris78 ÄL 10 jan (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    27 -- SannaK    ÄL 12 jan (9:e försöket, ett MF)
    27 -- Ansi30 ÄL ÄL 12 jan (10e försöket)
    27 -- mumwannaB ÄL 11 jan (21a försöket)
    27 -- Fröken Ellen ÄL 13 jan (9:e försöket)
    29 -- Daniela01 ÄL 15 jan 
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    3-4 -- MariaF79  ÄL ~21 jan (försök nr 5)
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)
    6 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 jan (försök nr 2)
    6 -- Finlandssvenskan ÄL 23 jan( 4:e försöket)
    8 -- Saftochbulle ÄL 25 jan (försök nr 8)
    10 -- Ceke ÄL 26 jan (försök 8, 2 månaden med provera under lutealfasen)
    12 -- simtim ÄL ~29 jan (sjunde försöket)
    14 -- Kia78 ÄL ~ 31 jan (10:e försöket)
    15 -- Jojjo55 -- ÄL 1 feb (försök 4)
    16? -- AnnJan ÄL~ 2 feb (3:e gången gillt)
    17- Pingla77 - ÄL 2-4 feb(8:e gången)
    23 -- Irmelie  ÄL  9 feb (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)

• Pingla35
    Längtan81 skrev 2011-01-20 21:32:20 följande:
    Jag vågade testa, mannen min stöttade mig och det var ett tydligt Plus !!!! Det känns som en dröm, helt overkligt. Vi stod en lång stund i hallen, vi kramades och tårar föll ner på våra kinder - ett år har gått sedan vi trodde vi skulle "skaffa" barn. Som ni alla vet har man verkligen slitits mellan hopp och förtvivlan under denna tid. Jag har helt enkelt inte ord....hoppas så innerligt att det ska gå hela vägen...  
    Vad härligt!!!! Grattis!  Stora kramar och lycka till! 

• Pingla35

Essalady- Hur går det med dieten? Jag blir tokig på mig och min vikt. Måste verkligen göra något åt detta.
    Sedan jag slutade med p-piller vilket är ganska precis ett år sedan har jag gått stadigt uppåt.
    Är LCHF it?

Ingen annan som varit med om det? Jag bara blir större och större. Hmm, vi pratar om ca 4-5 kg. Så katastrof är det inte. Men ändå ligger jag nog en 8 kg över mitt  "normala" Nu jävlar ska jag i en snygg baddräkt/bikini i mitten av april. Resa nästan spikad! Vill verkligen börja cykla till jobbet igen som ett steg men det e så halt ute och jag har blivit en kärring. Jag är inte lika våghalsig längre, t om köpt cykelhjälm. 

Näja, jag börjar förlika mig med att detta med att få barn kommer ta tid även fast jag helst skulle vilja ha fått barn igår?
    Under konferensen fick jag frågan av en nybliven far om jag inte hade barn. Nej blev svaret från mig och han ställer motfrågan, varför då? Alltså vad svarar man??Skrikandes Ska man ge hela historien kanske?
    Jag fann mig och svarade iofs med sanningen att jag först nu hittat mr Right. Men oohh, om han bara visste vad en sådan oskyldig fråga kan göra en arg.

I morgon är det  fredag!!!! Kanske ska ta en ordentligt stor öl eller ett glas vin och släppa loss lite! Det finns ju inte garanterat inte något pyre att bry sig om! Lät så bra det någon skrev om att man måste fortsätt livet även fast man försöker...

• Pingla35
    Polarlantis skrev 2011-01-22 09:20:54 följande:
    Fortfarande bruna flytningar här...ska det bli mens kan det väl bli det ordantligt då så jag vet?! Har två aco test hemma men väntar nog till måndag att testa från testlagret istället...billigare...hmm...tror inte det är ngt ändå men måste ju kolla!

OM detta är mens som kommer en vecka för tidigt,så kanske det betyder kortare cykel...måste väl vara bra, eller?

Millan 75, trist med mens men trevligt med en bra fredagskväll!

Ceke: ja man kan ju verkligen undra varför det inte kan vara tvärt om, ju äldre man blir destå lätare att bli gravid? Hmmm...
    Tänka att  den tanken har jag oxå tänkt både en och två gånger!! Här i Sverige har vi så många kontroller och åldrar som man ska ha uppfyllt innan man får göra visa saker. Men barn, hoppsan, det kan bara hända. Önskar att kroppen hade någon kontroll som sa: nej, här ser det inte ut att fungera de är inte redo. Eller javisst, här är det ok!Drömmer
    Här är det snart grönt ljus för lite mys efter tantens intåg. Här ska det mysas så det står härliga till fram till ÄL. sen går väl luften ur en.

Vi har fått tid för utrednig... 
  • Pingla35

Grattis Daniela!! Vad roligt att det slutligen tog sig.

SannaK- det låter onekligen lovande!

Vilken härlig boom av Plus !!! Mer sånt vill jag se!!  

Men lämna mig inte kvar ensam när ni väl plussar! Flört
    Här hemma kör vi på som vanligt. Vi får se hur mycket det blir med stickor, jag är inte världens bästa morgon människa. tur att svaren kommer fort på stickan för jag har alltid bråttom.

Vi har ju i alla fall kommit en god väg och kan kanske koppla bort det lite tack vare tid för utredning.Solig

Essalady-Usch och fy för kräksjuka! Krya på dig!

Här har jag börjat prova LCHF. Svårast är frukosten, morgonmänniska som jag inte är. Hoppas på resultat då jag till 60% säkerhet kommer behöva komma i bikinin i april. Cool

• Pingla35
    ernlia03 skrev 2011-01-26 09:33:44 följande:
    Var på VUL imorse och fick se ett hjärta picka så fint! Läkaren ville ha mig till 6+4, jag tycker minst 7+1. Men det ska förhoppningsvis inte spela någon roll. Ska försöka att inte oroa mig alltför mycket och istället njuta av bröllopsdagen idag!
    Vad skönt! Försök att koppla av lite och njut och ha en trevlig bröllopsdag!
  • Pingla35
    Polarlantis skrev 2011-01-26 14:20:39 följande:
    Lägger in mig i listan för februari, inte en chans att det blivit något med en veckas bruna flytningar som startade en vecka före mensen! Ska så klart testa nu när jag har billiga fina tester från testlagret hemma, men det blir först till helgen.
    Dock satsar jag mentalt på februari nu och hoppas på att ÄL blir tidigare bara för att det här mensliknande kom en vecka tidigt! Men nu åker ÄL-testerna fram också, måste ju veta om det händer NÅGOT ALLS!
    Millan och Pingla77, vi håller tummarna för den 17:e för oss och för er alla andra resten av månaden så klartFlört Nu blir det plus i kubik hoppas jag!!! Skrattande
    EGO- Nu har stickorna kommit fram och används. inget tecken ännu vilket inte är någon överraskning men snart får vi inte vara trötta eller inte sugna längre. Här kommer inte någon undan med undanflykter. 
    Det där lät ju som att vi aldrig får till det. Men när man efter ÄL har kört på ordentligt går luften liksom ur en.

Har kommit hem från en ond, skön massage. Oj, vilka spänningar jag har i rygg och nacke. 
    Var tvungen att fråga lite om massage och graviditet och fick väl ungefär samma svar som tidigare skrivits i tråden. Att massörer helst inte masserar före v.12.
    Jag som går regelbundet måste alltså kolla när jag bokar in mig så att det helst är mellan mens och Äl så att man ev. inte påverkar något negativt. 
    frifantasi skrev 2011-01-26 15:00:30 följande:

Det där med timing alltså, en av alla mina superfertila vänner ville inte ha sitt andra barn i oktober eftersom hela släkten och första barnet fyller år då, så hon blev gravid så hon ska föda i maj/juni istället, men så praktiskt...!!! blir så trött när hon säger så till mig...... Rynkar på näsan

Jag struntar fullkomligt i när, bara ATT jag blir gravid....

Skämtade om detta med sambon igår. Blir lite avundsjuk/arg på de som kan planera när de ska bli gravida och håller med dig frifantasi om att huvudmålet för en annan är ju att bli gravid överhuvudtaget.

Kekke- Sambon är mer eller mindre uppväxt på segelbåtar. Svärfar har båt och resorna med den har gjort att jag blivit smittad av båtkänsla och skulle gärna vilja ha en själv.

• Pingla35
    Kekke skrev 2011-01-26 19:28:24 följande:
    Pingla: var brukar ni segla då?
    Sthlms skärgård och inne på mälarens vatten. 
  • Pingla35
    Kekke skrev 2011-01-26 20:26:42 följande:

" target="_blank">

Haha, vilken dum brud! Men egentligen säger det ganske mycket om  amerikanarnas oförmåga att se utanför deras egna gränser.
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet