Polarlantis skrev 2011-01-26 14:20:39 följande:
Lägger in mig i listan för februari, inte en chans att det blivit något med en veckas bruna flytningar som startade en vecka före mensen! Ska så klart testa nu när jag har billiga fina tester från testlagret hemma, men det blir först till helgen.
Dock satsar jag mentalt på februari nu och hoppas på att ÄL blir tidigare bara för att det här mensliknande kom en vecka tidigt! Men nu åker ÄL-testerna fram också, måste ju veta om det händer NÅGOT ALLS!
Millan och Pingla77, vi håller tummarna för den 17:e för oss och för er alla andra resten av månaden så klart

Nu blir det plus i kubik hoppas jag!!!

EGO- Nu har stickorna kommit fram och används. inget tecken ännu vilket inte är någon överraskning men snart får vi inte vara trötta eller inte sugna längre. Här kommer inte någon undan med undanflykter.
Det där lät ju som att vi aldrig får till det. Men när man efter ÄL har kört på ordentligt går luften liksom ur en.
Har kommit hem från en ond, skön massage. Oj, vilka spänningar jag har i rygg och nacke.
Var tvungen att fråga lite om massage och graviditet och fick väl ungefär samma svar som tidigare skrivits i tråden. Att massörer helst inte masserar före v.12.
Jag som går regelbundet måste alltså kolla när jag bokar in mig så att det helst är mellan mens och Äl så att man ev. inte påverkar något negativt.
frifantasi skrev 2011-01-26 15:00:30 följande:
Det där med timing alltså, en av alla mina superfertila vänner ville inte ha sitt andra barn i oktober eftersom hela släkten och första barnet fyller år då, så hon blev gravid så hon ska föda i maj/juni istället, men så praktiskt...!!! blir så trött när hon säger så till mig...... 
Jag struntar fullkomligt i när, bara ATT jag blir gravid....
Skämtade om detta med sambon igår. Blir lite avundsjuk/arg på de som kan planera när de ska bli gravida och håller med dig frifantasi om att huvudmålet för en annan är ju att bli gravid överhuvudtaget.
Kekke- Sambon är mer eller mindre uppväxt på segelbåtar. Svärfar har båt och resorna med den har gjort att jag blivit smittad av båtkänsla och skulle gärna vilja ha en själv.