Vi över 30 som längtar efter första barnet
Välkomna podigy och Marre!!
Saftis: Trevligt med fest! Hur många och vilken sorts fest hade du tänkt? sittande middag?
EGO- Sitter här med lite smått mensvärk. Ganska glad att sambon är borta på poker..
Det var INTE skönt idag! Jag fick visserligen glada besked. Men aj, vad det smärtade till när läkaren förde in denna lilla ouppblåsta ballong som sekunder senare blåstes upp i livmodern. Blev alldeles kallsvettig!! Och illamående...
Tog några sekunder innan man kom till sans igen! Sedan fick vi se allt på tvapparaten. Läkaren hittade en äggblåsa som var 13mm eller var det 1,3 mm..
Hmm, nåja det fanns där iallafall och allt såg bra ut. Häftigt! (Någonstans så hann tanken fara genom huvudet att nu när jag ser det så ska väl någon liten simmare se till att träffa den där lilla. Några dagar kvar innan ägget lossnar dock. Till helgen låser vi in oss.)Sedan förde han in 20 ml saltlösning och grattis, mina äggledare är ok.
Det betyder att vi är ok båda två. Det vill bara inte fungera för oss. Så vi fick då Pregotime utskrivet. Massa regler kring det. Det som återstår är svar på ÄNNU ett blodprov jag gjorde idag. Tredje gången som jag tar för samma test. De två förra visar en något förhöjt värde på sköldkörteln något och de vill vara säkre med ännu ett test innan de skriver ut piller för det.