Inlägg från: Pingla35 |Visa alla inlägg
  • Pingla35

Vi över 30 som längtar efter första barnet

God fortsättning på er tjejer!

Det skrivs så mycket här, hinner inte med! 
    Millan- Skönt att få prata, det kunde ha blivit en jobbig situation men kul att det blev så bra. Skönt att mannen är med på noterna! 

Essalady- här ska det oxå bli mer tanke på hälsan. För oss båda. Sovtider, mat, alkohol osv. Vi har lagt på oss alldeles för många trivselkilon. Vi vill båda förlora några kilon för att må bra och kanske förbättra plusstatistiken. 

Hade en mycket trevlig kväll igår. Avslutade året med en mycket givande samtal med mamma om allt mellan himmel och jord. Det skönaste var ändå att få henne att förstå att hon inte behöver tjata om barnbarn. de kanske kommer så småningomSolig . En stressfaktor mindre för mig! 

Åkte milen på skidor igår, mycket skönt! nu blir det fler rundor men inte idag! Har träningsvärk och lust att bara mysa framför tvn med sambon. Myspys många gånger om.Flört

Har gjort ÄL-test men inget utslagRynkar på näsan. Har jag missat det helt eller visar det inte bara? Kan det vara som ni skrev innan att vi lite "äldre" får utslag och Äl på olika tider? 
    Lever på att vi ska till kk efter juluppehållet. Men tills dess myser vi på. 

• Pingla35
    änglabitch skrev 2011-01-01 16:11:57 följande:
    Hej och god fortsättning på er!

Jag startar året med en positiv trend-jag plussade idag!! Glad
    Inte jättestarkt  men ändå ett tydligt streck, BIM -1 idag.
    Den här månaden sexade vi innan utslag på ÄL-stickan så det ligger nog mycket i att vara på´t  tidigt!

Jag känner mig helt omtumlad och har nog inte riktigt smält det än, ska testa imorgon oxå för att vara säker.
    Öm i brösten, molvärk och ont i svanken är det jag känner av.
    Och lycka! så klart, jag hoppas ni andra joinar mig nu!
    Viken härlig start på det nya året!!
    Du sätter verkligen ribban för oss andra här inne!! STORT GRATTIS! 
  • Pingla35
    Polarlantis skrev 2011-01-01 17:59:09 följande:
    Den eviga frågan...ska jag testa idag på BIM+6 eller ska jag vänta till på morgonen imorgon så det är högre koncentrationer OMOMOMOM det är ngt i magen????
    Vet ju hur duktig jag vart på att vänta med att testa!! Man vill ju så gärna veta.
    Vänta till imorgon och testa på morgonen. Ska hålla tummarna!
  • Pingla35

Vad kul Ernila håller tummarna för dig! Det låter ju väldigt lovande!

Jojjo77 skrev 2011-01-03 10:28:57 följande:
    EGO: Här startade mysveckan igår, så nu är det bara att köra på och sen vänta, vänta och vänta. Igår kväll när jag skulle somna låg jag och funderade på hur det skulle vara att få en liten och fick då världens panik! Är det verkligen det jag vill eller har det bara blivit en grej??? Helt plötsligt tyckte jag att våra liv är helt perfekta och vet inte om jag vill byta dem mot något annat. Har jag blivit helt galen eller förstår någon vad jag menar?!?!? Det kanske är jag som ska föla mina egna råd och ringa psykolog!!!
    Jag förstår precis vad du pratar om. De tankarna du beskriver har florerat i mina tankar med. Det går i vågor det där med att vilja ha men samtidigt väldigt nöjd med det man redan har. 
    Psykolog? Nja, vet inte riktigt om det behövs. Du har ju alla här inne i tråden som du kan bolla med. Och jag är rätt hundra på att vi alla har känt/känner som du gör.

Ego-Här har mysveckan varit i fullgång ett tag och vi fortsätter eftersom jag inte vet när ÄL riktigt faller in.
    Ska ringa KK idag och se om det är öppet annars ringer jag den 10. Vill ha min efterkoll. De hade ju glömt bort mitt biopsi-resultat sist.
    Läste om era inlägg om spolning och simulering...  Undrar om man kan kolla upp sånt när man ändå ligger i stolen?? 
  • Pingla35
    Saftmedbulle skrev 2011-01-03 11:43:45 följande:
    Ha, ha, just så där gick mina tankar oxå igår... Sa till mannen: "Alltså, ska vi verkligen ge oss in på det här?" Som tur är fick han mig på andra tankar, men jag tror att det är helt normalt och speciellt för oss som är lite äldre. Det kommer ju att bli omvälvande att få barn och visst...det är bra att tänka igenom det, men vårt problem är nog att vi ibland tänker lite FÖR mycket (är jag ensam om det ;)?
    Hehe, jag kan skiva under på att jag funderar för mycket.
  • Pingla35

Julhelgen var trevlig med mycket mat och trevliga släktingar.
    En sak som kom fram under juldagen var mindre rolig. Pappas styvdotter, 17 år, berättade att hon är gravid. Ska ha i april.
    Jag hade väldigt svårt att gratta. Ärligt kommer inte ens ihåg om jag gjorde det. Blev bara så ledsen och förbannad att en sådan ansvarslös liten snärta bara råkar bli gravid. Hon hoppade av gymnasiet tidigare i höstas och nu har varken hon eller pappan någon inkomst. Det är så långt ifrån hur jag skulle vilja ha det.
    Jag var tvungen att gå ifrån bordet och gråta en skvätt med sambon tröstade.  Handen på hjärtat, det handlade nog mer om min sorg att det ska gå så trögt för oss. Medan de bara råkar bli med barn.
    Var bara tvungen att lätta på hjärtat lite.

• Pingla35
    Kattflickan skrev 2011-01-03 21:10:06 följande:
    EGO: Idag har jag för första gången sett en trådig flytning! Aningens blodfärgad var den också, men det är mindre rött idag än igår. Kommer de trådiga flytningarna några dagar före ÄL? Jag borde ha ÄL imorgon men stickorna har inte börjat ge något utslag alls än??? Man brukar nån dag i förväg kunna börja se lite mer färg på stickan tycker jag. Nåja, vi ska sexa varannan dag ändå har vi sagt, idag blir det inget men imorgon kör vi igen! Nån fler än jag som tycker att det kan kännas lite krystat ibland?
    Här har vi nu kört varannan dag i en vecka drygt och idag har jag för första gången fått utslag på ÄL-stickan, jiihaa!!
    vi mös igår men nu när det blir utslag på stickan ska vi ge efter för varannan och gå på igen ikväll???

Och JA, Millan ibland känns det lite krystatTungan ute !!

Mellanis- Vad kul att allt såg bra ut!
    (Jag måste slå upp i FL-ordlistan och läsa på lite vad alla förkortningar betyder inte bara rent tekniskt utan så att  man kan försöka hänga på vad ni gravida går på för besök.)

Kaprifolen- peppkram på väg!

Saftbullen och Millan-Er tid kommer igen! 
  • Pingla35
    ifyouweremine skrev 2011-01-03 20:20:38 följande:
    Jag har nu två projekt att ägna mig åt som konkurrerar med bebisgrubblet, känns som det är bra med lite annat att fundera över emellanåt.

* Utlandsresa i mars - måste bestämma färdrutt, boka hotell, kolla upp vad jag ska uppleva på plats etc. Tänker även räkna in att äta och dricka gott och vad jag vill, och inte utgå från att jag är gravid på resan.

* Viktnedgång - vilket är ett naturligt led från föregående punkt. Måste slipa på formen inför beachhänget. Så nu går jag på diet och har infört ett träningsschema. Gäller bara att dieta och träna lagom så det inte påverkar fertiliteten negativt. Men förhoppningsvis innebär viktnedgång (och bättre leverne generellt) ökade chanser till att bli gravid också, så två flugor i en smäll.
    Jag kan skriva under på att båda projekten snart gäller här hemma. 
    Det andra du nämner, viktnedgång har påbörjats. nu är det träning varannan dag som gäller. Har hängt på två kompisar som tränar inför öppetspår och har ambitionen att fortsätta med det även när jobbet tar fart igen.

Resan är inte 100% spikad ännu men nu ska bara arbetsgivaren frågas och får jag grönt ljus därifrån så ska vi börja planera.
  • Pingla35

Tyvärr så är det väl så att jag snart börjar närma mig 10 kg som ska bort. men försöker vara snäll och ska till att börja med vara nöjd med 5 kg till mars. sedan om det går bra ska jag fortsätta. Men det verkar som om min kropp verkar trivas i mina kilon Skrikandes!
    Men nu är det hårdkörning och jag ska verkligen försöka hålla samma tempo när jobbet tar fart igen. Det viktigaste är väl att försöka att minska matintaget och äta ofta. Dricka vatten. Alla nämnda som jag SKA hålla nu har varit frånvarande denna stresande höst!

• Pingla35

välkommen hit alla nya!

Jag fyller inom två veckor 34 och sambon är några år äldre.

Sanna77 skrev 2011-01-04 21:17:46 följande:
    Essalady; ingen tant ännu, molande mensliknande värk under efm men ingen mens. Ont i svanken men inte lika kissig idag som jag varit senaste veckan. Tänkte testa torsdag morgon om inte tanten dyker upp i morgon. Jag är 33 år, sluta med piller i juli efter 15 år och vi väntar som sagt resultat på fjärde försöket : )
    Håller tummarna att tanten stannar utanför dörren och inte kommer in!  Har oxå använt p-piller i evigheter, 18-19 år, hjälp vad länge och verkligt det blev när jag skrev antalet år.Förvånad
    ifyouweremine skrev 2011-01-04 20:56:21 följande:
    saftochbulle - Min viktnedgångsplan är att gå på LCHF-diet i kanske två månader, samt kombinera med längdskidåkning och gym (och snöskottning). Har gått på LCHF-dieten en gång förut, gick då ner ca 5 kg på ungefär 2 månader, men då fuskade jag lite. Maken gick ner 8 kg på samma tid, trots att han bara var 2 kg från normalvikt. Det är ganska enkelt att gå på den dieten när man är två, även om jag började sakna bröd och pasta väldigt mycket mot slutet, samt att det gäller att man är lite kreativt lagd om man behöver äta nåt snabbt. Men sen går det bra att gå över till lite mer GI-tänk för att behålla vikten. De flesta andra dieter känns det som man måste fortsätta med i all evighet för att inte gå upp snabbt igen. Vad har du för plan?
    låter intressant med LCHF. Har tittat lite på att försöka med antingen det eller GI- men jag känner att det ska vara en metod som vi båda här hemma kan köra efter. 

Maria79- ska du testa i morgon eller väntar du?

Vad heter den populära gravid-tråden?? Är det så att Mellanis har startat två väldigt populära trådarGlad?!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet