Inlägg från: Kattflickan |Visa alla inlägg
  • Kattflickan

Vi över 30 som längtar efter första barnet

God Jul flickor!

Här blev det tyvärr en röd jul, tanten kom på besök. Det bästa man kan säga om henne att hon är precis i tid.

Blev jättebesviken då jag känt av en massa tecken, varav en del som jag inte ens visste innan var graviditetstecken. Grät tillochmed igår. Men det kan ju ha varit något på gång som inte blev nåt. Nästa månad ska jag strunta i eventuella känslor i kroppen, bara utgå ifrån att det inte blir nåt. Min cykel är iallafall regelbunden och jag ägglossar, så det är väl bara att fortsätta försöka! 

Aperopå cykel, jag fick en ny av min sambo i julklapp (och födelsedagspresent). Helt otroligt, har dåligt samvete över en så fin present.

Men nu kan jag smaka av det goda vinet som min sambo har köpt!

Ha en trevlig helg, jag ska vara med familjen och kommer nog inte titta in mer på några dar! Vi är alla samlade i vårt hus, så jag behöver inte åka nånstans.

Millan 

• Kattflickan

Hej,

Gris: Skönt att se att det finns ett liv efter julen för dig

Nu sätter vi vårt hopp till dig! Låter ju lovande. Hoppas du inte får vinterkräk.

En fråga, ni som fått tidiga missfall, exempelvis Uppsara, har ni blödit riktigt mycket? Jag blöder riktigt, riktigt mycket med små klumpar i. Känns jobbigt. Funderar på om det kan ha varit ett riktigt tidigt missfall? 

Millan

• Kattflickan

Essalady: Håller tummarna för dig! Stämmer att det är flera kvar i år som inta haft sin BIM, hoppas det går bra för er!  Enda anledningen till att jag skulle velat veta om det var ett tidigt missfall är för att jag kände mig så gravid. Kan man simulera symptom som man inte ens känner till är graviditetssymptom? Eller har jag bara fått besvår med halsbränna och yrsel ändå? Eller så hade jag fått nån sjukdom som orsakade det hela.

Jojjo: Jag tror vi båda blev lika besvikna den här månaden.  Bebisverkstaden kännas tröstlös ibland. Vi får hoppas på nästa månad,*kram*

Minnie69: Jag har haft en kraftig mensvärk, värre än vanligt och blödit kraftigt och än har det inte avtagit, vi får väl se. Men antagligen är det en vanlig mens.

Jag känner mig tokseg. Gick en promenad med sambon idag, men annars har jag slappat i soffan framför film hela dan och ätit godis och lussebullar. Hur ska man orka ta tag i nåt nu!

Millan 

• Kattflickan

Hejsan,

Intressant läsning! Men jag verkar ha mycket lite flytningar innan ÄL, sen lite mer mellan ÄL och BIM, så jag kommer fortsätta ÄL-testa. Men jag känner mig lite onormal som inte får några ÄL-flytningar alls??? 

Ska beställa nya äl-test snart och tänkte slänga med några graviditetstest från testlagret. Kan ni förklara vad det är för skillnad på dem och CB's plustest? Så vitt jag kan se så reagerar de på samma nivå HCG, 25 mIU/ml. Men de är ju mycket billigare!

Min kropp är lite märklig, Idag är jag på dag 3 sen mensen började. De två första dagarna blödde jag jättmycket och idag inget alls. Jag brukar blöda i 6 dagar, klart mindre på slutet men ändå blöda. Jag har tillomed tränat idag, åkt skidor och då brukar jag blöda mer, men inget alls har kommit! Jag kanske funderar för mycket.

Julen har varit bra, ätit lite mycket onyttigheter som vanligt, men det får man väl träna bort snart. Imorgon ska jag tyvärr jobba, men sen är jag ledig två mellandagar iallafall.

Millan 

• Kattflickan

Åååå..vad skönt att man inte nödvändigtvis ser flytningarna, då kanske jag är normal!  Men intressant att följa kroppens utveckling fram till ÄL! 

Ceke: Om du är på dag 10 så borde det väl bli dax att börja försöka snart? Eller ska ni vänta till månaden därefter när du ätit progesteronet?

Ja, jag ska sluta noja, min mens kanske varierat så här förr fast jag inte tänkt på det då.  Den kom ju precis på rätt dag, så allt är nog som det ska. 

Det var grymt skönt att vara ute och åka skidor idag!

Millan 

• Kattflickan

Essalady: Visst är det så att man fått bättre koll på sin kropp sen man började med bebisverkstaden! Förra omgången gick det på 4e försöket, men ett av försöken var inte så bra då sambon var bortrest under ÄL. Nu har jag koll på att ÄL har varit på dag 12-13 två gånger och på dag 15 en gång. Det som Ceke skrev med att det varit bättre att ÄL-testa på kvällen, det stämmer faktiskt, har fått bättre utslag då.

Essalady: Hoppas dina känningar är en graviditet den här gången! 

Jag misstänkte väl att det inte var så stor skillnad på grav-testen, utom priset då. Ska beställa 10 st för 70 kr!

Jag skulle heller inte vilja tempa under graviditet, man blir ändå så orolig över att nåt ska gå fel. 

Nu ska jag gå och käka julmatsrester! Tjohoo!

Millan 

• Kattflickan

Grattis Astrogirl! Måste ha känts fantastiskt att äntligen plussa!

Gris: Min syster fick bruna flytningar när mensen skulle kommit sen kom inget mer och hon var gravid. Är det inte dax för dig att testa?

Minnie: Intressant att vi äldre kan ägglossa innan testet visar positivt! Visar vikten av att börja sexa innan beräknad ägglossning. Nästa vecka blir min ägglossningsvecka!

Änglabitch: Visst är det jobbigt att få den där frågan när man så gärna önskar att man vore gravid! Jag har lovat mig själv att aldrig ställa frågan till nån igen, för jag vet hur jobbigt det kan vara! Min syster är i 7e månaden nu och jag är jätteglad för hennes skull, de har ju försökt så länge, men ibland tänker jag på att vi ju skulle ha fått barn typ samtidigt. 

Essalady: Jag har också känt mig nere ibland och rädd att det aldrig blir nåt barn. Men jag tror det kommer gå bra för dig! Efter man låtit sig vara lite nere så brukar det oftast för mig iallafall kännas lite bättre.*kram*

Millan

• Kattflickan

Låter jobbigt Ceke med en sjuk man vid ÄL!  Hoppas han snart är frisk! 

På söndag är det dag 11 för mig och då tänkte jag börja ÄL-testa och sexa. Har precis fått min nya laddning med ÄL-test och billiga grav-test från testlagret. Var lite pessimistisk och beställde 21 st ÄL-test!

Polarlantis, jag skulle nog aldrig kunnat hålla mig så länge från att testa!

Millan 

• Kattflickan

Hejsan,

Mellanis: Oj vad klantig din svåger va! Ett ex till mig fick för ett tag sen barn med sin fru, det bara råkade bli. Nu är han helt inne i att vara far, fine! På en fest för ett tag sen frågade han min sambo om inte vi skulle skaffa barn snart, det var ju det bästa som hänt honom. Jävla tur att han inte frågade mig, det var ca 1 månad efter aborten.

Håller helt med om att livet nu inte är så dåligt alls! Jag och min sambo har på ett sätt lite ångest över att skaffa barn då det finns saker vi inte kommer kunna göra tillsammans då. Några gånger i veckan åker vi iväg och klättrar och på sommaren kan vi tillbringa hela helger ute vid klippan och klättra. Det kommer inte att gå med spädbarn, vilket jag har insett, men jag kommer ju att sakna det! Sen tror jag livet med bebis blir bra också, på ett annat sätt. 

Debatten om vad man får och inte får göra som gravid är rätt livlig. Själv försöker jag att inte dricka mellan ÄL och BIM, pga att jag läst mig till att celldelningen påverkas av alkohol och att man vet inte om barnen kan få "diffusa" skador av alkoholen. Men var och en får bedöma själv vad de tror på. Det jobbiga är att jag läst att även ägglossningen kan påverkas av alkohol, så jag försöker vara måttlig mellan mens och äl också. Har inte druckit ordentligt på snart ett år! Fast märkligt nog saknar jag det inte så mycket.  

Min mamma rökte som en borstbindare när hon väntade mig och jag har ju påverkats av det. Kom ut otroligt liten, var förkyld jämt fram tills skolåldern, ovanligt mycket alltså. Har i grunden dåligt immunförsvar, som jag tror att jag jobbat upp med att träna mycket. Har fått  allergi trots att ingen annan i släkten har det. Hade i princip inget luktsinne fram tills jag flyttade hemifrån, fast det berodde mer på att mamma rökte inomhus under hela uppväxten. Sen fick jag ett jättebra luktsinne, tyvärr  

Så visst kan vi ha fått viss påverkan av vad våra mödrar gjort. 

Millan 

• Kattflickan

Lägger in min  nya bim

BIM

Tomte DECEMBER  Tomte
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec (8:e försöket)
    25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
    26 -- Polarlantis ÄL 13 dec (första försöket)
    27 -- emmafemma  ÄL ~ 11-12 nov (försök nr 3)
    27-28 - ernlia03 ÄL 15-16 dec? (första "försöket" efter MA i v 11)
    29 -- Essalady ÄL 16 dec (försök nr 5)
    29 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    1 -- SannaK    ÄL 18 dec (flera försök)
    1 -- Zalia ÄL 20 dec (2:a försöket)
    2 -- Sanna77  ÄL 22 dec (försök nr 4)
    2 -- Ansi30 ÄL 19-20 (9e försöket)
    2 -- änglabitch ÄL 19-20 dec (3:e försöket)
    4-5 -- MariaF79  ÄL 24 dec (försök nr 4)
    8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)
    10-- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
    11 -- Saftochbulle ÄL 28 dec (sjunde försöket)
    12-13 -- Ceke ÄL 29-30 dec (sjunde försöket)
    Uppsara (sjätte försöket)
    14 -- simtim ÄL ~31 dec (sjätte försöket)
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Kia78 ÄL 2-4 jan (9:e försöket)
    18 -- Irmelie  ÄL  2-4 jan (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    19 -- Millan75 ÄL ca 4 januari (försök nr 3 )
    20-- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

PlusGRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet