Inlägg från: Kattflickan |Visa alla inlägg
  • Kattflickan

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Ha,ha..våra killar kanske skulle behöva en egen tråd "Männen till kvinnor över 30 som längtar efter första barnet". Min sambo hälsar att han tyckte synd om dig när du var magsjuk!

Vem som ska massera vems rygg här vet jag inte, vi är krymplingar båda två, min rygg håller på att gå sönder.

Ceke, hur kan du vara så säker på att det inte är nåt? Hoppas det är ett pyre på G.

MariaF79- Grattis till din unge man! Min sambo är ett par år yngre han med, fast över 30 är han.

Seriöst, hur många lådor med serietidningar från 70-talet ska man spara? Jag försöker rensa i källaren.

Millan 

• Kattflickan

MariaF79: Det ska ju vara bättre med en lite längre lutealfas! Vilken B-vitamin är det du äter? Jag äter ju en hög dos av folsyra (5 mg/dag, 10 ggr rekommenderat dagligt intag) men det tror jag inte har påverkat åt nåt håll. Men jag har redan en lång lutealfas. Men intressant att du sett den förändringen.

Ceke vad din BH-storlek är föränderlig? Enda skillnaden jag märkte när jag slutade med p-pillrena var att jag gick ner en massa kg, fick tillbaka sexlusten och kände mig positiv och glad till livet. Men annars så märkte jag ingen skillnad och mensen kom igång fort minns jag, men då planerade jag ju inga barn och var inte beroende av ägglossningen så vem vet hur länge det dröjde innan allt funkade.

Nej, nu är det slutspurten med rensningen i källaren! 

Millan 

• Kattflickan

Även jag har ett litet lammkött...fast han är bara 2 år yngre, men för mig är det mycket som typ bara haft 6-7 år äldre pojkvänner tidigare. I min bekantskapskrets så är de flesta killarna äldre än tjejerna, så han brukar vara yngst på våra fester, han är allmänt känd som lammet

Kekke: Visst ska de hållas kort! Som i koppel typ!

Det verkar som om vi kvinnor över 30 attraherar de yngre männen helt klart!

Snart e de fredagsmyyys! (fast inte det slags mys som vi brukar diskutera i den här tråden, utan helt vanligt mys med god middag och en bra film)

Millan

• Kattflickan
    Kekke skrev 2011-01-07 16:52:06 följande:
    Millan: det är helt ok att du delar med dig av ditt liv och dina lekar att du gillar att ha koppel   :) men det är inget du behöver säga ..

Ja, det finns ju en annan forumkategori för den typen av frågor!

Min sambo bakar också ibland fast aldrig på morgonen, för då sover vi, vi är båda lika morgontrötta! Men han är grym på att hantera degar!  Tur för oss att det finns bake-up bröd!

Jag funderar på att börja tempa nästa månad om det inte tar sig nu. 

Nej, nu blir det ostkaka!

Millan

• Kattflickan

God förmiddag!

Har ni haft drömmar om att ni är gravida/föder barn?

Innan jag hade haft sex första gången så hade jag ofta mardrömmar om att jag var gravid. När jag vaknade så kunde jag dock pusta ut eftersom jag inte hade haft sex och inte kunde vara gravid. Efter att jag haft sex med min första pojkvän upphörde drömmarna, märkligt nog.

När jag var 27-28 år började jag först känna att jag faktiskt ville ha barn. Då började förlossningsdrömmarna. Jag drömde att jag födde fram en kattunge, en apelsin (som jag sjukt nog åt upp), att jag glömde kvar mitt barn på sjukhuset etc.

I natt drömde jag att jag skulle föda men hittade inget ledigt rum, sprang omkring på ett sjukhus och försökte hitta en säng att föda i, märklig dröm!

Saftobulle, jag har inte tänkt på ditt nick på det sättet heller!

Ceke: Du verkar ha ett bra och viktigt jobb!

Millan

• Kattflickan

Sambon känner till mina obehagliga drömmar! Han är inte avskräckt än iallafall. Jag gillar verkligen apelsiner, min absoluta favvo-frukt. Så att jag åt den är inte så märkligt, men varför var jag tvungen att föda fram den?

AnnJan- titta jättegärna i din drömtolkningsbok!

Nu  är det hög tid för skidor!

Millan 

• Kattflickan
    Irmeline skrev 2011-01-08 16:45:50 följande:
    Millan: apropå drömmar drömde jag en massa innan vi bestämde oss för att skaffa barn (eller försöka skaffa barn). Jag drömde att jag fick barn, att jag gick runt med det inlindat (som förr i tiden så man bara såg ansiktet) och sen kom på att det gått 2v utan mat eller blöjbyte etc. Och att den troligtvis var död.
    Väldigt orealistiskt, men ändå.
    Drömde mest om att jag inte klarade av det, lite ångest över ansvaret antar jag.. 
    Jag tror att det var en liknande känsla som när jag drömde att jag glömt barnet på sjukhuset efter förlossningen. Det hade gått några veckor och så kom jag på det hela och ringde min mamma som sa " Hon är här, tänkte väl att du skulle komma på det så småningom". Helt sjuk dröm, kanske också ångest inför ansvaret?

Jojjo, jag är impad att du tränat så mycket! Vad tränar du?

Med min skidåkning blev det antiklimax. Efter 100 meter så pajade staven, piggen längst ut, med plastgrejen åkte av. De är använda 3 ggr innan! Jag ska åka och reklamera dem imorgon! Så sambon fick åka ett varv medans jag tog en långpromenad.

Kan man göra något för att underlätta att ägget fastnar? Förutom bisolvon? Är det nåt man inte ska göra? 

Jag ska också försöka distrahera mig lite med att göra en massa saker i veckan och nästa helg ska jag bort. Känns så jobbigt  att tänka på bebisverkstaden hela tiden.

Millan 
  • Kattflickan

Ernilia: försök att inte oroa dig över drömmen. För min del fick jag inte så mycket graviditetskänningar så tidigt. Så att du inte har så mycket symptom behöver inte betyda nåt. Det är nog mest din egen oro över att få missfall igen som gör att du drömmer så.

När jag var gravid så märkte jag att jag hade mindre symptom varje morgon märkligt nog. När jag klämde på brösten så gjorde de inte ont och hade ingen molvärk, sen brukade det komma igång igen framåt dagen. 

Det sägs ju att varje graviditet är unik, så den här graviditeten behöver ju inte vara som din förra. Om jag blir gravid igen så hoppas jag att jag inte då heller blir illamående. Jag hade inget illamående alls under min förra graviditet.

När kan du göra ett VUL? Gör man för tidigt så kan de ju inte se mycket, men om några veckor borde du kunna göra ett för att minska din oro. Det är klart att du kan skriva av dig om din oro över graviditeten här! Vi tar inte illa upp!

Jag äter inte några huvudvärkstabletter så det är ingen risk iallafall. Det är väl bara att leva på som vanligt, men jag tycker att det känns så jobbigt att inte kunna påverka sina chanser till att bli gravid. 

Millan

• Kattflickan

AnnJan: Tack, jätteintressant! Ja, jag vet ju att jag längtar efter barn. Ibland är längtan nästan olidlig. Och känner en oro inför att inte kunna bli gravid gör jag ju!  Framförallt känner jag en stark oro över att nästa graviditet ska gå fel också.

Det var också en stor skillnad mellan de drömmar jag hade i tidiga tonår om att jag var gravid. I dem var graviditeten förknippat med något hemskt, typ jordens undergång. Var väl därför jag använde dubbelt skydd fram tills jag var 20 (p-piller och kondom).

Drömmarna som kom vid 28-års åldern och som jag fortfarande har är av en helt annan karaktär. Mycket mer detaljrika också. När jag drömde om kattungen kände jag exempelvis starka moderskänslor.

Jag tror nog att drömmar säger en del till oss om hur vi innerst inne känner oss. Så Ernlia, jag tror som jag sa tidigare att din dröm visar att du är orolig över att få missfall igen.

Tack Ann-Jan!

Millan 

• Kattflickan

Ceke: Mina första känningar av graviditet var håll och förstoppning! Brösten började växa först vecka 6. 

Nej, nu ska jag logga ur härifrån, blir som en drog att läsa en massa inlägg!

Millan 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet