Irmeline skrev 2011-01-08 16:45:50 följande:
Millan: apropå drömmar drömde jag en massa innan vi bestämde oss för att skaffa barn (eller försöka skaffa barn). Jag drömde att jag fick barn, att jag gick runt med det inlindat (som förr i tiden så man bara såg ansiktet) och sen kom på att det gått 2v utan mat eller blöjbyte etc. Och att den troligtvis var död.
Väldigt orealistiskt, men ändå.
Drömde mest om att jag inte klarade av det, lite ångest över ansvaret antar jag..
Jag tror att det var en liknande känsla som när jag drömde att jag glömt barnet på sjukhuset efter förlossningen. Det hade gått några veckor och så kom jag på det hela och ringde min mamma som sa " Hon är här, tänkte väl att du skulle komma på det så småningom". Helt sjuk dröm, kanske också ångest inför ansvaret?
Jojjo, jag är impad att du tränat så mycket! Vad tränar du?
Med min skidåkning blev det antiklimax. Efter 100 meter så pajade staven, piggen längst ut, med plastgrejen åkte av. De är använda 3 ggr innan! Jag ska åka och reklamera dem imorgon! Så sambon fick åka ett varv medans jag tog en långpromenad.
Kan man göra något för att underlätta att ägget fastnar? Förutom bisolvon? Är det nåt man inte ska göra?
Jag ska också försöka distrahera mig lite med att göra en massa saker i veckan och nästa helg ska jag bort. Känns så jobbigt att tänka på bebisverkstaden hela tiden.
Millan