Vi över 30 som längtar efter första barnet
Vad härligt kiyona! Grattis!
Vad härligt kiyona! Grattis!
Jag känner bara glädje för Viktoria och Daniel. Tänkte att ska jag känna något, men nej. Min svägerska var på fest med dem i vintras, och då drack hon och Daniel vin. Hoppas att det går hela vägen dock. Tänk er ett MF och media skriver och kommenterar det. Nej usch!
Här är det ÄL-stickor som gäller. På dag 15 och varken känningar eller starkt utslag. Vi får se om ÄL kommer runt dag 17 som jag gissar på.
Kram på er!
Kiyona: stor kram till dig!
Marsflickan: beklagar verkligen. Ta hand om varandra!
Pingla: händer mycket för er, grattis till husköp! Min mans mormor dog i våras, 95 år gammal, och du har rätt. Det går fort att tömma någons hem.
Jag: jag har spottings nu och inväntar mens på söndag. Testade med ÄL-stickor denna månaden, men tror att jag hade stegring innan jag ens började testa (dag 12). Eller så hade jag ingen ÄL, eller så visade inte testerna något? Vore konstigt att ha så lång lutealfas i så fall, ca 20 + dagar?
Idag ska jag skriva kontrakt för mitt nya jobb! Som jag har kämpat! Skönt att äntligen ha ett riktigt jobb igen. Funderar på om vi inte ska hinna med ett IVF-försök innan jul istället för att vänta till januari.
Ha en fin dag tjejer!
Här kom mensen oxå idag, 3 dagar tidigt. Ska testa ännu tidigare med ÄL-stickorna den här gången. Kanske rent av ska ta min sista halvkur pergo den här månaden?!
Anneli: Låter ju toppen det där! Tror jag törs mig på ett Grattis!
NICU: jag hade precis som du oxå hypotyreos med skyhöga värden, TSH 13. Nu äntligen efter, ja vad blir det, nästan 2 (!) år har jag TSH 2,03. Har iofs haft någorlunda stabilt det senaste året, men nu känner jag att kroppen är redo för en graviditet (MF september 2009).
Hur har dina värden sett ut? Skönt att din kropp är normal igen, och att ni nu oxå är redo för en graviditet.
Marsflickan: Uj uj, hoppas verkligen på att det inte är spökstreck. Har ingen erfarenhet av det alls, och vet inte riktigt hur de "ser ut". Jag är mer " ett extra streck är ju ett extra streck, och det betyder gravid". Håller en tumme och en tå!
Jojjo: Kör ni IVF nu?
Anneli och Millan: Jo, efter 30 så orkar man inte sexa varje dag. Knas det där att man prioriterar sömn. Asch, mer sex åt folket!
Galet oxå att det är över 10 000 inlägg i den här tråden. Det är engagemang om nåt det!
En snabb uppdatering är att vi kör igång med IVF nästa vecka. Fuck me! som Gordon Ramsay skulle ha sagt
Kan knappt tro det själv. Nu är vi där. Ajviäf! Startade en liten blogg, där jag tänkte skriva lite om det. Och om lite annat. Kan blir lite trist kanske om jag bara skriver. Nässpray idag. Nässpray idag igen. Idag körde jag nässpray OCH spruta *aj* Ja, ni fattar. Kanske inte är så kul att läsa då?! http://annashemligheter.blogspot.com/
Kommer såklart att hela tiden läsa vad ni har för er. Läser nästan varje dag vad ni har för er, även om jag inte kommenterar så ofta så fiinns jag i periferin
Kram på er tjejer
Kul och fin bild!

Jag har ju kämpat med min sköldkörtel länge nu. Mitt värde när de upptäckte det var 13. Inte undra på att jag fick MF två månader tidigare... Senast låg jag på 2,03 och innan dess 2,6. Så nu borde kroppen vara redo för en bebis, kan man tycka. Har väl haft ett TSH runt 0,9-2,5 det senaste året, men T4 tror jag har varit ganska lika under tiden.
Ska fråga läkaren imorgon om IVF kan påverkas när man äter levaxin. Många ändå som har lite krångel med, oftast, för höga värden. Alltså hypotyreos.