Inlägg från: L Maria |Visa alla inlägg
  • L Maria

Vi över 30 som längtar efter första barnet

mallanis skrev 2010-12-28 18:05:19 följande:
    Maria- gärna länken till FF ;)
    Finns i ett inlägg längre upp!
  • L Maria

Tack Minnie! Förvirringen var egentligen total innan jag fick den höga på 37,0 - FF tolkade in den första stegringen som äl och det blev lite märkligt när jag då fick positivt på ältest först ett par dagar senare...
    Ska manipulera lite och se...

• L Maria

Minnie - ponera att jag får samma temp imorgon som idag (vilket jag lagt in nu - den uppdateras på länken eller?) så registrerar ff äl den 23 dec? Hade jag gissat utifrån temp så hade jag ju aldrig trott förrän den 25...?
    Nu skulle det ju vara helt perfekt om det var den 23 eftersom jag och maken prickade in både 22 och 23!

• L Maria

Minnie - (min vanligaste felstavning av mitt eget namn... ) använder testlagrets nu och såg en svag stegring den 22, sedan starka streck både på morgonen och kvällen den 23, svagt igen den 24.
    Har modifierat lite fram och tillbaka nu - om jag hade haft över 36,5 på annandagen sätter den in äl den 23, sätter jag 36,5 och över 36,5 imorgon så sätter den också ut den 23. Får ialla fall ingen annan dag... Utan att "fuska" den 26 så får jag äl den 23 om jag får över 36,5 imorgon...
    Första månaden testade jag med clearblue och samma dag som jag fått glad gubbe på morgonen hade jag ont i ena äggstocken på eftermiddagen, så jag tror i och för sig att det kan komma samma dag för mig... Har hört att det är lite vanligare också, för oss som är över 30, vet inte om det stämmer?

Änglabitch - ajaj, ont av kommentaren...

• L Maria
    mallanis skrev 2010-12-28 19:09:00 följande:
    Maria- tror inte att du hade äl tidigare än charten har räknat ut! Tempen kan ju hoppa lite men jag skulle inte oroa mig för att den kom tidigare iaf men att du fick draget kryss samma dag som ältestet var positivt? Du ältestade inte dagen innan?

jag tror mer på älflytningarna än ältestet ;) Men inte ens FF är bergsäkert så här såg mig kurva ut då jag blev gravid ;) (hoppas länken funkar) du ser FF är inte ens säker på min äl den gången ;) hahha
    Ältestade dagen innan också och såg då att det var på väg uppåt - starkare streck än dagen innan dess, men inte fullt utslag förrän på morgonen den 23 (och på kvällen). Jag får dock heldraget streck, det betyder att den är ganska säker eller? Jämfört med det streckade som du hade i din? Flytningarna kom ju redan den 22:e så jag "vet" ju när det börjar bli dags för sexande!
    Är i alla fall toppen om det faktiskt är så att det var den 23 eftersom vi som sagt prickade in sex både den 22 och 23! Får annars se nästa månad - kanske man blir lite klokare av omgång 2!
  • L Maria

Polarantis - oh my god, jag är sjukt impad av din ståndaktighet, hade testat för länge sen!!!!

• L Maria

Mallanis - haha, man försöker och försöker och när "inget stämmer" - DÅ! Hoppas ändå att det tar sig när allt stämmer också...
    Men i alla fall - ff räknar med att man kan ha äl samma dag som positivt test trots att man kanske mer väntar sig 24-48 timmar efter, enligt texten i testinstruktionerna. Bra ju, med tanke på vad Minnie skrev om ältester och oss gamlingar!

• L Maria
    Jojjo77 skrev 2010-12-29 09:03:42 följande:
    Vilka idiotiska människor det finns! Håller helt med om att man inte ska prata hur som helst med folk i sin omgivning som inte har barn. Jag har inte gjort det innan vi började försöka, men nu skulle det aldrig falla mig in, när man vet att det inte är så lätt som man kanske trodde. Man har ju heller ingen aning om vad folk har gått igenom innan de fick sin mage. Om din väns liv kändes tomt och meningslöst innan barn, så säger det ju rätt mycket om hennes eget liv, inte om andras. Jag tycker att "tomma och meningslösa" gejer, t ex bio, fester och resor är underbart härligt oavsett barn eller inte barn.
    Det värsta med det är att hon och hennes sambo inte alls levt "meningslösa liv" innan de fick barn - de har rest över hela världen - varit på flera långresor och varit där ingen annan vettig människa satt sin fot , har pluggat och har bra jobb etc. Vet inte vad som flög i henne i den diskussionen...

Om inte annat så är sådana här diskussioner något vi måste påminna varandra om när vi väl sitter där med våra bebisar "Kom ihåg nu tjejer, det fanns ett liv innan detta också och det var faktiskt helt ok! "
  • L Maria

Polarantis - åh, vad surt, speciellt om man först känner att nej det är inget och sedan (förlåt!) kanske påverkas av alla som hoppas åt en också... Kram!

Nä, jag blir mer och mer övertygad om att man aldrig någonsin ska prata barntillverkning med folk man inte har koll på hur läget är - ifall de försökt, försöker, fått missfall, inte vill ha etc etc... Bättre att låta folk ta upp det själv så man vet på vilken nivå man kan lägga diskussionen.
    Känner ågren för det faktum att jag berättat för ett par på jobbet (varav en väntar sin första i mitten på januari) - de är unga alla tre och en har precis slutat med p-piller, kommer säkert att ta sig direkt och så kommer hon att vara klämkäck om det...

• L Maria

Ansi - jag också! Det är väl lite typiskt oss "äldre", att vilja veta exakt hur det ska gå till etc.

Har fått klippen om ägglossningstest från SVT från Minnie och det var ju intressant för oss äldre! Testen visar visserligen att LH bildats, men ibland alldeles för sent, vilket betyder att man missar äl och har sex försent. Han nämnde också att det är bra om det inte är "gamla" spermier man försöker med - alltså mer sex innan äl!
    Min tempkurva på ff visar väl just det egentligen - den räknar ut äl samma dag som jag fick positivt på äl-testet. I praktiken har vi ju bara då den dagen på oss att ha sex, inte som det sägs i instruktionerna - 48 timmar. Ännu bättre att börja innan man fått positivt på ältestet (hur f-n man nu ska veta det om inte kroppen visar en!) Jag kommer att gå mycket mer på vad kropp (flytningar!) och temp säger och bara använda ältest som en fingervisning!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet