Inlägg från: L Maria |Visa alla inlägg
  • L Maria

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Millan - jag vet hur jäkla sugen man blir för att man bara "vill kolla", utan att ha några speciella anledningar till det... Jag som tidigare i tråden var stark förespråkare för att aldrig testa förrän BIM var förbi!

• L Maria

Jojjo och Pingla - surt med tantjä-len!!
    Hur det än är så hämtar man ju sig, jag hade samma sanslösa dipp och frustration och vi-kommer-aldrig-att-lyckas när det var dags för mens här - och man tror det inte, men man hämtar sig ju, man gör ju det... Kram på er tjejer!!

Ego - träffade min kompis som var lite osmidig sist, idag, och det var inga osmidigheter den här gången. Jag berättade om våra andra kompisar, de som blev hoppsan-gravida och hon förstod mig och sa en sak som jag inte tänkt på. De blev också gravida på ett försök som de sa "blir vi så blir vi" och det var första och enda försöket den månaden - och så tog det sig. Hon sa nu att hon redan nu kunde se fram emot när de ska få syskon - för hon har aldrig hunnit längta och vänta på det jag (och ni andra) nu längtar efter. Klart det är frustrerande med denna väntan, men för deras del så var det bara att hoppa rakt in i allt, utan att ha hunnit fundera, tänka, längta, planera osv. De fick bara finna sig i att vara gravida "helt plötsligt"... Jag tycker att hon har en poäng i det - tänk så efterlängtade våra plus kommer att vara! Som vi kämpat och väntat på dem!
    Och hon - och min make - har också rätt i det de säger. Det kommer. Vi kommer att bli gravida vi också. Väntan känns evighetslång nu, men det kommer.

Kram på er alla!

• L Maria

Längtan - åh, att du kan hålla dig från att testa nu när du passerat BIM och allt! Förvånad

Ego - jag är ganska frustrerad nu... Ska dra ut en visdomstand imorgon och insåg att jag såklart kommer att få antiinflamatoriska värktabletter/eller något i lokalbedövningen som är antiinflamatoriskt - och jag har beräknad äl på lördag... Men va faaaan liksom... Ska det falla på det den här månaden?! Det kan ju visserligen inte räknas som preventivmedel att knapra värktabletter, men jag kommer väl att få en rejäl laddning och varför skulle MITT ägg släppa trots NSAID-preparat, känns inte som att tur är något som står på min lista! Obestämd Scheisse.

• L Maria

Kram på er tjejer som känner er nere! Som någon annan sa tidigare - det är tur att vi går i omgånger med deppigheten, så vi stöttar varandra!

Ego - här känns det som att jag få en rejäl jäkla käftsmäll - och då menar jag bokstavligen... Drog ut en visdomstand i förmiddags och sitter nu med en svullen och ömmande kind, extra mycket saliv i munnen, en kurrande mage och så kan jag inte äta förrän om flera timmar. Jag får dricka nu, men eftersom bedövningen inte släppt kommer det att rinna ut igen... Urk! Men skönt att den är borta i alla fall. Jag hade inte ont av den, men hon sa att det var inflamerat där nere, i vävnader eller var det var...Ynklig dag på soffan idag!
    Funderar också på om det kan ha någon påverkan på äl, antar att det var något antiinflamatoriskt även i bedövningsmedlet... Nu verkar äl inte komma förrän på söndag, så jag hoppas att ägget inte tar skada idag så att säga...

• L Maria

Längtan - om jag hade varit du hade jag testat nu - det kommer antagligen inte att visa minus idag och plus imorgon, eftersom du passerat BIM, så besked kommer du nog att få! Spännande, jag håller tummarna!!

Ceke - jag kan konstatera att jag också tillhör gänget som har ont mellan första mensdag och äl, brukar komma typ sista dagen på mensen för mig och kännas precis som mensvärkl. Hade det inte varit för att man precis haft mensen hade jag varit övertygad om att den var på g - precis samma känsla.

Jag vill bara äääääääta nu!! Har fått i mig piggelin, youghur, nyponsoppa och lite chokladpuddig, men jag vill tugga i mig något riktigt gott... Funkar jättedåligt utan mat, så jag blir på risigt humör här - blev helt tårögd när maken köpt hem chokladpudding - godis för tandlösa!

• L Maria

Frifantasi - jag hade läst det Irmelie nämnde, så det har blivit noll antiiinflamatoriskt här...

Essalady - förstår preics, barnen är många gånger lättare att vara med än föräldrarna! Vi hade besök av en 10-månaders igår, han är jättego och eh, han vet att jag är kvinna, för han skulle ner i bh:n och klämma och var jättesnuttig! Haha, mamman skämdes lite, men menade på att han gör sådär när han myser, så han gillade ju att vara hos mig! Fan, hur mysigt det än är med andras barn så är det sitt eget man längtar efter!!
    När någon frågar så kanske man ska snärta av med ett lite kryptiskt, men dock tankeväckande typ "är det verkligen en bra fråga att ställa med tanke på hur många människor som faktiskt inte kan få barn?" Då har man inte sagt att man själv försöker och man har gett dem något att tänka på.

Kekke - jag har försökt få ur maken vad han tycker är sexigt, frågat om vilka underkläder som är snyggast osv, men det enda svaret jag får är att jag är finast naken och kläderna åker ändå av så fort...

Ego - för första gången sen vi påbörjade det här så känner jag att jag inte vill, men måste, ikväll och imorgon... Fick positivt på äl idag - trodde att jag fått igår, men ville kolla idag också och idag kom teststrecket upp före kontrollstrecket och var uberstarkt! Tempen är dock lite kajko, men antar att det beror på tanden. I vilket fall som helst - min kind är stor om en liten bandyboll och jag knapprar värktabletter för glatta livet. Vännerna som kom igår såg helt chockade ut när de såg mig, likaså maken när han kom hem nån timme tidigare... Svullen från strax under ögat ner till strax under käklinjen, öm, har svårt att gapa och får knappt i mig mat - mår jag så här på måndag så stannar jag hemma från jobbet...

• L Maria
    {#emotions_dlg.flower} Solig  BIM Vi som längtar...  Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Uppsara ÄL 4/1
    24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
    24 -- Gris78 ÄL 10 jan (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    27 -- SannaK    ÄL 12 jan (9:e försöket, ett MF)
    27 -- Ansi30 ÄL ÄL 12 jan (10e försöket)
    27 -- mumwannaB ÄL 11 jan (21a försöket)
    27 -- Fröken Ellen ÄL 13 jan (9:e försöket)
    29 -- Daniela01 ÄL 15 jan 
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)
    Uppdaterar lite

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    3 --- frifantasi   ÄL ca 19 jan (4e försöket)
    3 -- MariaF79  ÄL ~23 jan (försök nr 5)
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)
    6 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 jan (försök nr 2)
    6 -- Finlandssvenskan ÄL 23 jan( 4:e försöket)
    8 -- Saftochbulle ÄL 25 jan (försök nr 8)
    10 -- Ceke ÄL 26 jan (försök 8, 2 månaden med provera under lutealfasen)
    12 -- simtim ÄL ~29 jan (sjunde försöket)
    12 -- Zalia ÄL ~1 feb (fjärde försöket)
    14 -- Kia78 ÄL ~ 31 jan (10:e försöket)
    15 -- Jojjo55 -- ÄL 1 feb (försök 4)
    16? -- AnnJan ÄL~ 2 feb (3:e gången gillt)
    17 -- Millan75 ÄL ca 2 februari (försök nr 4 (på det fjärde ska det ske! )
    17- Pingla77 - ÄL 2-4 feb(8:e gången)
    23 -- Irmelie  ÄL  9 feb (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
  • L Maria

Åh, jösses jag glömde ju helt - GRATTIS Längtan81!! Vad glad jag blir för er skull - ett helt års försök och nu äntligen!! Ett verkligt stort grattis!!

• L Maria

Millan - jag har BIM på min födelsedag, så jag vet vad jag önskar mig i present!

Ni som kör varannandagsmetoden (vilket vi också gör, förutom ett skutt nu när jag drog ut visdomstanden) - jag skulle nog råda er att fortsätta någon dag till efter positivt äl. Jag var tidigare helt inne på det här med att äl-testen visar positivt samma dag som man har äl, för oss som är lite äldre och tänkte att efter det är det inte lönt. Första (förra) månaden jag tempade insåg jag att äl kom två dagar efter positivt äl-test - jag hade positivt på dag 15 och äl på dag 17. Tidigare har vi slutat där, vid det positiva testet och tagit lite paus s a s, men det här gången blir det till att fortsätta ett par dagar till! Blir en omgång ikväll och nog imorgon också - positivt på äl-test i går.

Bor för övrigt i Lomma i Skåne.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet