Inlägg från: L Maria |Visa alla inlägg
  • L Maria

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Sanna77 - kunde inte låta bli att le här när jag scrollade ner i ditt inlägg - stort GRATTIS!! Det är ju ingen tvekan om att du har en parvel i magen nu!!

• L Maria

Nu har mensen dykt upp med besked, vaknade tidigt imorse av att jag hade förbenat ont i magen... Nytt försök nästa månad och då ska vi köra varannan dag under ett par veckor tänkte vi... Har insett när jag tittar på ff att vi nog gått i ide lite för tidigt i cyklerna, eftersom man nu inte är helt hundra på exakt vilken dag äl är.

Ni som är på äl nu - mysigt i snöovädret (eller ja, det blåser och snöar här i Skåne = oväder! )

• L Maria
    {#emotions_dlg.flower} Solig  BIM Vi som längtar...  Baby {#emotions_dlg.flower}

Tomte December Tomte
    16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec (8:e försöket)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

27-28 -- ernlia03 ÄL 15-16 dec? (första "försöket" efter MA i v 11)

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}
    8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)
    10 -- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
    11 -- Saftochbulle ÄL 28 dec (sjunde försöket)
    12-13 -- Ceke ÄL 29-30 dec (sjunde försöket & första med Provera under lutealfasen)
    14 -- simtim ÄL ~31 dec (sjätte försöket)
    15 -- Irmelie  ÄL  1 jan (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Kia78 ÄL 2-4 jan (9:e försöket)
    17 -- Pingla77 ÄL 1-4 jan (8:e försöket)
    17 -- Uppsara ÄL 4/1
    19 -- Millan75 ÄL ca 4 januari (försök nr 3 )
    20 -- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)
    20 -- annvian ÄL 4-5 jan (försök nr 3)
    22 -- Zalia ÄL 11 jan  (3:e försöket)
    24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
    24 -- Gris78 ÄL 10 jan (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    27 -- SannaK    ÄL 12 jan (9:e försöket, ett MF)
    27 -- Ansi30 ÄL ÄL 12 jan (10e försöket)
    27 -- mumwannaB ÄL 11 jan (21a försöket)
    29 -- Daniela01 ÄL 15 jan 
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

Gravid Februari {#emotions_dlg.flower}
    3-4 -- MariaF79  ÄL ~21 jan (försök nr 5)
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)
    6 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 jan (försök nr 2)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)
    änglabitch:BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77:BF 13 sept (försök nr 4)
  • L Maria

Ceke och Millan - jag hade mitt sammanbrott vid minus på test häromdagen, så igår var bara en lång väntan på att den skulle dyka upp - och det gjorde den när vi kom hem från middagen med svärföräldrarna. I alla fall - lite pepp inför varannandags-racet känner jag nu!
    Millan - jag tror att det är bra med en gång på positivt-dagen, men jag inbillar mig att vi (maken och jag) slutat för tidigt sen - en gång imorgon också så har man nog täckt upp bra (om ni orkar!) Annars har du ju "facit" på att det funkade med positivt-dagen för er!

Håller med er som har det lite svårt med sexmotivitationen - när jag kollar ff så har det varit generande tunt under dagarna förutom precis vid äl... Inser att jag inte riktigt är sugen flera dagar på rad, så vi hoppas på att varannan dag ska fungera för oss. Maken har varit öm när vi kört dagarna efter varandra, så för honom funkar det nog också bättre. En enda gång fick vi till efter äl och det var för att maken kommenterade det "gör vi det bara för barn nu eftersom du verkar vilja gå i ide efter...?" Lite dåligt samvete och det gäller ju att ta vara på tillfällena som inte är för barntillverkning också, så att man får den där känslan av närhet och att vi gör det får vår egen skull också...

• L Maria

Astrogirl - va bra att det funkar med den principen! Vet du om ni prickade äl-dagen eller om ni då hade dagen före och dagen efter...? Det är väl där jag känner blir lite klurigt, ska man försöka med det eller bara rakt av varannan dag, oavsett om man prickar äl-dagen eller ej...

• L Maria

Kekke - jag är ursäktad eftersom jag har en ung make, han är alltid på!

• L Maria

Min käre make har också varit sjuk nu, förkyld och feber och jag frågade om han hade ställt upp om äl inträffat under de dagarna, men han ville inte spekulera i det...
    Han var ju trots allt i princip döende...

• L Maria

Kekke - jag säger ingenting högt här, men jag tror att jag skulle kunna få honom att ställa upp, även med feber och förkylning!

• L Maria

Jämställhet när den är som bäst!

På tal om något helt annat, tjejer - var det någon som hade kort lutealfas här också...? Sanna77, du käkade b-vitamin nu när du blev gravid väl...?
    Jag har ätit det under den här månaden och satt just och tänkte på varför jag gjort det, och googlade... Fann bra sidor på engelska om det hela och plötsligt insåg jag varför jag fick äl-utslag på dag 15 istället för som förra och förförra, på 17 och 18. Om man räknar lutealfas från älutslag hade jag 11 och 12 dagar i förra och förförra, men 13 dagar i den här. Kände bara att det här kan vara bra - får i alla fall för mig att det är bättre med en längre än en kortare lutealfas, även om det inte är så mycket det skiljer!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet