Inlägg från: ifyouweremine |Visa alla inlägg
  • ifyouweremine

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jag tror nog jag ska vänta med preparat tills jag försökt i 9-10 månader åtminstone. Säger jag nu när jag är på försök 4 åtminstone.. :) Det tar ju trots allt i genomsnitt 7 månader för par som försöker bli gravida, utan att man har något som helst fel på sitt slem eller sina slemhinnor eller sin ägglossning. Jag vet inte riktigt hur mycket naturläkemedel egentligen påverkar, men OM de påverkar så känns det ju lite riskabelt att börja rubba kroppen när man inte vet riktigt hur den funkar, tycker jag i alla fall. Som Millan75 är inne på - svårt att veta vilket läge man utgår från. Det är ju en helt annan sak om man fått en diagnos, då kan hjälpmedel vara mer välkommet.

Just nu är jag faktiskt inne i en period när jag känner "shit, snart försvinner all min frihet". Men det beror nog på att jag läser om långresor just nu.. det gör jag alltid vid den här tiden på året.. drömmer mig tillbaka till när jag var lite yngre och backpackade runt. Har alltid älskat att resa och helst upptäckarfärder/äventyr.. det i kombination med att dricka vin på balkongen på sin bungalow efter en lång dag på stranden. Kommer nog inte bli så mycket sånt framöver! Men den dag jag blir gravid (om jag blir det) kommer jag nog snabbt glömma min reslängtan..

• ifyouweremine

Mallanis - Usch det låter otäckt. Vilken vecka är du i? Brukar det inte vara normalt att en del symtom avtar efter en tid? Jag hoppas verkligen innerligt att den lille där inne vill stanna kvar. Det vore så fruktansvärt orättvist annars.

• ifyouweremine

Hur ofta brukar ni orka mysa kring Äl? Vi kör varannan dag under 2v varav varje dag just kring äl-dagen. En del myser ju flera gånger om dagen kring äl men det går verkligen inte rent fysiskt för vår del.

• ifyouweremine

Idag visade äl-stickan positivt precis som väntat. Precis som förra månaden blev det positivt två dagar efter geléklumpen och på dag 12. Äntligen ett mönster att gå efter! Mina äl-flytningar har börjat övergå till vanliga vita och tempen har stigit, så jag tror att ägglossningen var igår, dvs på dag 11. Och min cykel verkar vara 25 dagar.

Astrogirl - Kul att du berättar lite om vad som händer på ett utredningsbesök. Sånt har man ju ingen aning om. Låter ju som du fått en jättebra läkare. Gav han några fler råd gällande livsstil? Stress, alkohol och sånt som vi har diskuterat här i tråden. Rapportera gärna hur det går med alla tester sen också. :)

Fru KM - Ja det är förjäkligt. Man måste ju få hoppas, men det känns nästan bättre att inte göra det så blir besvikelsen inte lika tung.

Maria79 - Ja det där är jag också rädd för. Inte bara att förlora egentid utan också att förlora vi-tid. Men jag antar att det blir lite vad man gör det till. Och så är det nog viktigt att man kan hitta tillbaka till "vi" efter spädbarnsperioden då det nog är ganska oundvikligt att bebisen får allt fokus.

Kaprifolen1979 - Välkommen! Förutom det jag skrev ovan om ÄL så kan jag lägga till att jag känt lite äl-värk både igår och idag, samt att jag fått lite finnar de senaste tre dagarna.

• ifyouweremine

Förresten är det nån som vet hur det funkar med vaccinering och graviditet? Alltså exempelvis Twinrix och sånt som man tar inför en utlandsresa. Kan man ta sånt även om man är gravid? Eller är det bättre att ta det innan man blivit gravid? Eller ska man inte ta det när man planerar bli gravid heller?

• ifyouweremine

Korrigerar mitt datum lite..

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM - Vi som längtar efter första barnet

NOVEMBER

10 -- Ansi30 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7.)
    12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    16 -- simtim ÄL ~2 nov (4:e försöket)
    16 -- Lillamillan  ÄL 2 nov  (försök nr 14)
    16 -- Fru KM  ÄL ~2 nov (försök nr 2)
    20 -- Finlandssvenska ÄL 6 nov ( första försöket)
    25 -- Jojjo55 ÄL 11 nov (första försöket)
    27 -- Gris78 ÄL 13-14 nov (försök nr 3) 
    30 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)

DECEMBER  Tomte
    X-- Saftochbulle (sjunde försöket)
    1 -- essalady  ÄL 16 nov (4:e försöket)
    2 -- emmafemma  ÄL ~ 16-18 nov (andra försöket)
    7 -- Sanna77  ÄL 25 nov (försök nr 3)
    ~8 -- MariaF79  ÄL ~24-25 nov (försök nr 3)
    ~8 -- Irmelie Ev ÄL 21-24 nov (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    10 -- Inna ÄL 28 nov (5:e försöket)
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis:
     BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Ernlia03: BF 20 juni 2011. (Tog sig på 6:e försöket)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)

• ifyouweremine
    Gris78 - Jag har fått för mig att den absolut bästa dagen att sexa är dagen före ÄL. Att det är bättre om spermierna är där och väntar liksom.. för annars kan ägget ha hunnit "vandra" lite för långt. Fast jag vet inte.. ÄL-dagen verkar ju bra också.

simtim - Hur går det för dig? Fortfarande ingen mens? Testa snart?

lillamillan - Hur har det gått för dig?
  • ifyouweremine

Nu är ÄL över för den här gången. Jag får alltid lite känslosvajande direkt efter ÄL. Imorse och under dagen kände jag mig strålande glad och positiv. På kvällen vände det plötsligt och jag känner mig helt deppig och pessimistisk. Suck! Håller med nån som skrev förut att det är orättvist att vi drabbas av känslostormar både vid ÄL och vid mens...

ceke - Tror inte man blir färdig med huset faktiskt.. så fort man fixat till nåt så blir ju alla andra rum sämre i jämförelse. Hehe. Men vad duktig du är som renoverar så mycket! Vi renoverade en hel del i våras och somras, men sen dess har det inte riktigt blivit av. Lite vänjer man sig ju också vid sånt som man från början absolut ville byta ut. Har du stor trädgård också? För där är det ju också en del "renovering", även om det inte är så mycket just under vinterhalvåret.

• ifyouweremine

Förresten, är det nån som känner till nåt alkoholfritt glögg som inte smakar saft?

• ifyouweremine

Ceke - Jag tycker också det är kul att renovera, men varken jag eller maken är jättehändiga tyvärr. Men man lär sig ju. Trädgårdsarbete är jag i så fall bättre på för sånt gjorde jag redan när jag var ung och bodde hemma. Men det gäller ju att ha tid..

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet