Vi över 30 som längtar efter första barnet
Jag tror nog jag ska vänta med preparat tills jag försökt i 9-10 månader åtminstone. Säger jag nu när jag är på försök 4 åtminstone.. :) Det tar ju trots allt i genomsnitt 7 månader för par som försöker bli gravida, utan att man har något som helst fel på sitt slem eller sina slemhinnor eller sin ägglossning. Jag vet inte riktigt hur mycket naturläkemedel egentligen påverkar, men OM de påverkar så känns det ju lite riskabelt att börja rubba kroppen när man inte vet riktigt hur den funkar, tycker jag i alla fall. Som Millan75 är inne på - svårt att veta vilket läge man utgår från. Det är ju en helt annan sak om man fått en diagnos, då kan hjälpmedel vara mer välkommet.
Just nu är jag faktiskt inne i en period när jag känner "shit, snart försvinner all min frihet". Men det beror nog på att jag läser om långresor just nu.. det gör jag alltid vid den här tiden på året.. drömmer mig tillbaka till när jag var lite yngre och backpackade runt. Har alltid älskat att resa och helst upptäckarfärder/äventyr.. det i kombination med att dricka vin på balkongen på sin bungalow efter en lång dag på stranden. Kommer nog inte bli så mycket sånt framöver! Men den dag jag blir gravid (om jag blir det) kommer jag nog snabbt glömma min reslängtan..