Inlägg från: ifyouweremine |Visa alla inlägg
  • ifyouweremine

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Tar mig friheten att lägga till dig på gravidlistan Rosavit, och passar på att ta bort dubletten på Gris78 också. :)

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM

Oktober
    28 -- Daniela01  Äl 13 okt (oändligt massa försök)
    ??--  Gris78 ÄL 19 okt (andra försöket)

November
    ~5 -- Pingla77  ÄL ~21-23 okt (6:e försöket, första barnet)
    7 -- essalady  ÄL 24 okt (3:e försöket, första barnet)
    -- emmafemma  ÄL ~ 24-26 okt (första försöket, första barnet)
    9 -- Sanna77  (2:a försöket, första barnet)
    10 -- Ansi30 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7. Första barnet) 
    ~12 -- MariaF79  ÄL 29 okt (2:a försöket, första barnet)
    12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10, första barnet)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    12 -- Inna  ÄL 2 nov (4:e försöker, första barnet)
    12 - Fröken Ellen ÄL 29 okt
    16 -- simtim ÄL ~2 nov (4:e försöket, första barnet)
    16 -- Lillamillan  ÄL 2 nov  (försök nr 14, första barnet)
    ??--Finlandssvenska ÄL 6 nov ( första försöket, första barnet)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET

Mallanis
    : BF 5 juni 2011. 
    Saftochbulle: BF juni 2011.
    Ernlia03: BF 20 juni 2011.
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77  BF 9 juli 2011
    Rosavit  BF juli

• ifyouweremine
    Gris78 - De senaste två månaderna hade jgag 28 dagar mellan mens, men denna gång verkar det bli ca 23-24 om det nu stämmer att lutealfasen nästan alltid är 14 dagar.
  • ifyouweremine

Grattis på födelsedagen Daniela01! Håller tummen hårt att dagen bjuder på ett plus för din del. När testade du senast? Brukar din mens gå över tiden nånting annars? (Vet visserligen att det tog ett tag för dig innan den kom igång ordentligt men jag tänkte innan och efter det.)

• ifyouweremine
    Fru KM - Det låter ju inte alls roligt. Känns som det ofta blir sådär, att allt kommer på en gång. Kan förstå om maken inte är så pigg på att göra barn nu direkt.

Daniela01 - Kan ju mycket väl vara för tidigt att testa. En del ser ju ingenting på stickan förrän 7-10 dagar efter bim. Jag kommer nog vara frustrerad omkring den 7:e om mensen inte kommer och jag ändå inte får ett plus. För äl kom ju ca 5 dagar tidigare än väntat, men menscykeln kanske fortfarande är 28 dagar och i så fall ska jag ju varken få mens eller plus förrän runt den 12:e.. Vi får se hur det blir!

ernlia03 - Vad jag förstått så är det normalt med lite småblödningar då och då under graviditeten, så du gör nog rätt i att försöka behålla lugnet. Vilken vecka är du i nu? Har du nån kontroll inbokad?
  • ifyouweremine
    Gris78 - Jag har också funderat på samma sak. Har sen innan en hel del blodådror som syns igenom både på bröst och bröstkorg. Skulle ju se helsjukt ut om det blev ännu mer!

Nu känner jag att jag i alla fall har bestämt mig för att jag har två "symtom". Det ena är att mina bröst varit mer spända än vanligt i tre dagar nu och idag har de börjat ömma en liten aning också. Och det andra är att jag har haft en aning mensvärk under ungefär samma tid. Sen vet man ju inte om detta är nån sorts långtids-pms eller ej.. är ju på bim-7..
  • ifyouweremine

Hmm ja molvärk verkar ju vara vanligt. Det är så svårt att veta hur molvärk "ska" kännas. Hur stark värk kände/känner ni som är/varit gravida före bim? Och värker det starkare när bim är passerat? Det jag känner skulle jag inte direkt påstå att det gör ont precis, men det känns, särskilt när jag sitter ner. Ibland känns det inte alls och då funderar jag på om jag inbillade mig alltihop. Men efter en stund kommer det igen.

I helgen är jag tyvärr bjuden på fest. Blir intressant att se hur det går att dölja att man inte dricker. Måste preparera lite dryck. Om jag inte fått mens vid det laget förstås..

Irmelie - Hur går det för dig? Verkar allt ha kommit ut som det ska nu?

Gris78 - Spottings? Kan det vara nidis? Måste fråga också på vilket sätt är brösten ömma? Bröstvårtor eller mer inuti brösten liksom?

• ifyouweremine

Usch, är inne i en så sjuk stressig period på jobbet nu. Det har blivit många sena kvällar och nätter den senaste veckan. Jag är så trött, så trött.. men ändå måste man fokusera och jobba intensivt. Har varit en kaotisk dag idag.. så jag kände att jag behövde en liten paus för att läsa lite på FL.

Kan för övrigt meddela också att brösten fortfarande är spända och att molvärken har tilltagit idag, går definitivt inte att ta miste på att det verkligen är nån sorts värk där. Sen om det beror på stress är ju en annan femma.. men verkar konstigt att få stressont där nere.. det brukar jag inte få annars. Så man hoppas ju!

Men det kan ju vara mensen som är på väg också.. även om det verkar väldigt osannolikt att både ägglossning och mens skulle komma 4-5 dagar för tidigt.. i så fall blir ju cykeln bara typ 18-20 dagar.. Och tidigare när jag fått mensvärk av den här kalibern har mensen alltid infunnit sig inom 2-3 timmar. Idag gjorde jag misstaget att ta på mig svarta trosor också.. så då syns ju inte eventuella blodstänk. Men däremot har jag fått en del vita flytningar o det borde jag väl inte få om jag samtidigt har mens..

Gris78 - Mina två senaste menscykler var 28 dagar exakt. Men denna gång blir den nog bara ca 23-24 dagar, om mensen kommer 14 dagar efter ägglossning vill säga..

ernlia03 - Urk urk urk.. tänk att man går och längtar efter det där tillståndet som gör att man kommer må så dåligt.. :)

• ifyouweremine
    Gris78 - Blödningar kan ju va lite allt möjligt. Antingen en liten mens-preview före den riktiga mensen, eller också är det mensen bara att den är mindre än vanligt (så hade jag första månaden efter spiraluttaget), eller också nidblödning! Vi kan ju hoppas på det sista.. Ska du ta nåt gravtest om inte blödningarna blir mer menslika?

Daniela01 - Ah den där jäkla tant röd.. hon borde skjutas!

Irmelie - Låter ju som det kan ha varit det ja, då är det förhoppningsvis bara att se framåt nu! Ska du in på nån ny kontroll sen eller för att se så allt är klart?

Inna - Hehe jag känner igen resonemanget att man tänker "jag ska ju ändå bli tjock snart", gör samma sak själv. :) Men egentligen är det nog bra att hålla sig lite i trim, ska tydligen vara lättare att bli gravid då.

Fortsatt molvärk och spända bröst för min del idag.. bim-5.. Vad kan det finnas mer för skäl till sån här molvärk egentligen, förutom en riktig power-mens på g alternativt graviditet.. Inflammation i livmodern? Värker gör det i alla fall...
  • ifyouweremine

Fortfarande molvärk här.. Idag och igår har jag dessutom varit väldigt hungrig och framför allt törstig hela tiden.. Undrar om det kan va nån form av symtom..

• ifyouweremine

Bra initiativ Mallanis, jag tänkte faktiskt på det att det är rätt kul att se hur lång tid det tog att bli gravida för alla.

MD77 - Oj, är det så mycket som 1 på 10? Spännande! När jag var yngre tänkte jag att jag ville ha tvillingar, men nu när jag är äldre och klokare inser jag att det nog skulle bli sjukt mycket jobb, särskilt första tiden. Och så måste man ju ha dubbelt av allt, dvs dubbelt så dyrt. Men dubbel glädje också förhoppningsvis. :)

Pillerdiskussionen - Jag var rättså deppig och PMS:ig av p-pillren så jag saknar dem inte alls. Hormonspiralen var dock fantastisk.. ingen mens på fem år, inga som helst PMS-symtom, inget man behövde komma ihåg.. så det får bli det igen när bebisverkstan är färdig senare.

Man känner sig rätt konstig när man går och känner sig själv på brösten då och då, hehe. Jag försöker ju hålla lite koll på om de blir större och är spända, men tänk om någon ser en!! Haha..

Förresten, hur tidigt har ni tänkt ta gravidtest, ni som har symtom? Vänta tills efter bim eller? Hur gjorde ni som är gravida? Jag är lite i valet och kvalet.. har egentligen tänkt vänta till några dagar efter bim, men så ska jag ju på fest på lördag, vilket är bim-1.. och då vore det ju bra att veta om man kan unna sig nåt glas vin eller om det är toknyktert som ska gälla..

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet