Inlägg från: Irmeline |Visa alla inlägg
  • Irmeline

Vi över 30 som längtar efter första barnet

AnnJan, hur gick det med testet?
    Själv var det så negativt som det kan vara.. inte minsta streck. -Suck-
    Men hoppet lever. Senast testade jag supersvagt på BIM-2.

Jag har också varit rädd för att få barn, För ansvaret, för att förlora friheten, för att bli så bunden i sitt liv till omgivningen: jobb, partner vart man bor, allt blir mer cementerat och mindre flexibelt. 
    Men man omvärderar och när man är mer redo kommer suget. Och då ska det gå fort!!! :)

Apropå sex är vi nog också periodare. PÅ semestern blir det varje dag, när det är mycket jobb blir det mest på helgen, båda upptagna i veckorna och trötta. Nu när vi började bebisverkstan så blir det ju vissa dagar man "måste" få till det vilket är avtändande tycker både jag och mannen. Han kan dessutom känna press att komma (vilket aldrig varit jobbigt förr) men eftersom det på något sätt är därför man har sex och det blir misslyckat om han inte kommer så sätter det sig i skallen. Tycker mycket bättre om sex för att det är kul än sex för att göra barn.

CajsaK, jag tycker du ska söka upp hjälp och fråga om din mens. Kanske behöver du få ÄL hjälp? Hoopas du är gravid istället :)

Sannak hur går det? Ni andra med BIM imorn, ska ni testa eller avvakta om tanten kommer eller inte? 

• Irmeline

Sanna trist med mens :( Mallanis: Vad spännande med VUL :) Och vad okänsligt av din mans kollegor att fråga om magen!! Verkligen inte ok! Ängla: Testade igår, negativt. :( Ska testa igen imorn :) Ceke: stor kram till dig. Hoppas det bara är tillfälliga spottings som inte är ivägen för bebis. Apropå alkohol så var jag på middag med svärisarna igår, och när jag inte tog in en fördrink utan drack vatten tittade svärmor granskande på mig. Sen tog jag ett glas vitt till maten så då lugnade hon sig lite.. Vill inte dricka så mycket så här nära BIM. Var hos några kompisar idag på adventsfika och givetvis så var det starkvinsglögg... Kommer vara svårt att mörka om det är något, särskilt nyårsafton... Livet cirkulerar verkligen runt alkohol har man märkt sedan man började försöka skaffa barn. Tänkte inte på det förr. Har köpt gran idag så nu är det jättefint hemma!!! Längtar till BIM... att vissa dagar kan vara så långa!

• Irmeline

Blev nåt fel med formateringen av mitt inlägg...

Sanna trist med mens Rynkar på näsan

Mallanis: Vad spännande med VUL!  
    Och vad okänsligt av din mans kollegor att fråga om magen!! Verkligen inte ok!

Ängla: Testade igår, negativt. :( Ska testa igen imorn :)

Ceke: stor kram till dig. Hoppas det bara är tillfälliga spottings som inte är ivägen för bebis.

Apropå alkohol så var jag på middag med svärisarna igår, och när jag inte tog in en fördrink utan drack vatten tittade svärmor granskande på mig. Sen tog jag ett glas vitt till maten så då lugnade hon sig lite.. Vill inte dricka så mycket så här nära BIM.
    Var hos några kompisar idag på adventsfika och givetvis så var det starkvinsglögg... Kommer vara svårt att mörka om det är något, särskilt nyårsafton... Livet cirkulerar verkligen runt alkohol har man märkt sedan man började försöka skaffa barn. Tänkte inte på det förr.

Har köpt gran idag så nu är det jättefint hemma!!!

Längtar till BIM... att vissa dagar kan vara så långa!  Cool

• Irmeline

flyttar fram listan...

Solig {#emotions_dlg.flower} BIM-lista, vi som längtar.. {#emotions_dlg.flower} Baby

Tomte DECEMBER  Tomte
    X -- Saftochbulle (sjunde försöket)
    4 -- SannaK ÄL ca 20 nov (flera försök, 1 MA)
    6 -- Ansi30 ÄL 21-23 nov (8e försöket)
    6 -- änglabitch ÄL 21 nov (2:a försöket)
    7 -- Sanna77  ÄL 25 nov (försök nr 3)
    7 -- AnnJan ev ÄL 23 nov (1:a föesöket)
    ~8 -- Irmelie Ev ÄL 21-24 nov (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    ~10 -- MariaF79  ÄL 26 nov (försök nr 3)
    10 -- Inna ÄL 28 nov (5:e försöket)
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    13 -- Uppsara (5:e försöket)
    16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    16 -- Finlandssvenska ÄL 2 dec ( andra försöket)
    16 -- simtim ÄL ~2 dec (femte försöket)
    16 -- Ceke ÄL ~2 dec (sjätte månaden sedan p-ringstopp, ev 5 försöket)
    17-18 -- Lillamilla Äl 3 dec (15:e försöket )
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec
    22 -- Längtan81 ÄL 9-10 dec (11 försöket)
    23 -- Jojjo55 ÄL 9 dec (2:a försöket)
    24 -- Millan75 ÄL ca 7 dec (försök nr 2 )
    25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
    26 -- Essalady ÄL 12 dec (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 13 dec (första försöket)
    27 -- Astrogirl  ÄL 13 dec (försök nr 11) 
    27 -- emmafemma  ÄL ~ 11-12 nov (försök nr 3)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
    29 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

PlusGRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket) 

• Irmeline

Negativt imorse igen.. Rynkar på näsan
    Kanske är skenis iallafall.

Molvärken har börjat minska också.
    Skit!

• Irmeline

Ansi-vad tråkigt!! Rynkar på näsan
    Kommer också bli jättebesviken om det blir mens.
    Vi skulle ju få massa decemberplus! fast nyårsafton är ju också december :) 
    Själv har jag så långa cykler att jag har ÄL där någonstans kring nyår. 

Tack tjejer för att ni håller tummarna för mig. Känns skönt även om jag inte alls tror lika mycket själv som för några dagar sen..

Jag hoppas på er andra BIMare också!
    ÄnglaB, hur går det för dig?? 

• Irmeline

Trist Sanna77 och ängla med mens :(
    Trodde verkligen vi skulle plussa nu..

Nu står hoppet till dig AnnJAn!
    Heja heja!

Uppsara: skönt att ni fått tid för utredning.

Saftis: Konstigt att vilja ha mens, men så är det ibland.
    Om jag inte är gravid nu vill jag verkligen ha min också! Hade ju MA i oktober!!!

• Irmeline
    CajsaK skrev 2010-12-06 21:30:27 följande:
    Fick en liten obetydlig rosaaktig blödning idag, hoppas ej mensen är på g! verkar va många som den kom för idag....:(
    När har du BIM? Ser inte dig i listan..
    Kan det inte vara nidblödning då?
  • Irmeline
    AMC80 skrev 2010-12-07 08:19:23 följande:
    Hmm, räkna inte för mkt med mig även om jag tackar för hoppet.

- i morse igen, fast ingen mens än heller. Men, det kan iof vara några dagars felräkning, detta blir ju trots allt första riktiga mensen. Jag håller er uppdaterade.

Lite kuriosa, min bröst har blivit mycket större sedan jag slutade med p-ring. Ökad sexlust och större bröst. "Vilket drömläge" sa maken, innan han fick en rulle papper kastad på sig. Han är inte så kvinnofientlig som han låter, haha, bara dålig humor.

Saftis och Irmelie, jag håller med. Blir det inget + kan jag lika gärna få mens direkt så att jag kan få försöka igen.
    Samma här, negativt i morse.. :(

Trodde verkligen vi var några som skulle plussa nu!
  • Irmeline
    AMC80 skrev 2010-12-07 15:18:44 följande:
    Jag har funderat på det med. Min man , jag och en till är de enda som vet om att vi försöker. Annars är det bara ni som vet .

Jag undrar också om några av oss kanske redan känner varandra irl fast inte här inne? Det vore lite roligt. Men det kanske vi inte får veta innan vi är gravida. De flesta är ju hyfsat anonyma.
    Som när jag träffade en tjej som skulle ha barn i juni på en fest, då frågade jag lite och kollade om hon varit i någon av mina bf-juni trådar som jag vart i, men kände inte igen henne :) (alltså jag luskade lite info, jag frågade inte rakt ut).
    Vissa av mina vänner skulle tycka att jag blivit besatt om de visste hur mycket jag surfar FL :)

Skönt med en ventil tycker jag, även om ni verkar så mysiga att jag skulle tänka mig att träffa er IRL.
    Det ska ju vara så hemligt med barnmakeri så det är skönt att ha någon att prata med!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet