Inlägg från: Irmeline |Visa alla inlägg
  • Irmeline

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Gris78 skrev 2010-12-22 10:43:30 följande:
    Jag har inga symtom alls på något.....enl kalendern så har jag BIM den 25:e 
    På sin höjd lite mer flytningar men tror att det var så förra månaden oxå.

Någon som har lust att göra mig sällis i symtomlösheten!?  

Hallååååååååååååå nån där?!?!?!

Jag tänker vara iskall och inte ta med mig något gravtest till Julfirandet som jag ska på i Kalmar. Inte jätte coolt kanske när det är mer troligt att mensen kommer enl schemaläggning. :( :)  
    Inga symptom på nåt och på fredag är det 8 veckor sen tabletterna..
    Börjar bli lite orolig!

Usch, det är jobbigt när kroppen inte gör som den ska.

Håller tummarna att du inte får en röd jul, och ett mellandagsplus :)
  • Irmeline

Vilka positiva nyheter Ernilia och Ceke!!
    Låter positivt inför framtiden Glad 

Ska nog också träffa en gynekolog. Ceke, ringer man bara till någon telefontid eller hur gör man?
     Känns som om jag VERKLIGEN borde kommit igång nu.. Såå frustrerande att inte veta vad kroppen håller på med!

• Irmeline

Oj vad här hänt grejer!!

Polarlantis, hoppas det blir plus nu!! :)

Apropå tempning hade jag en kompis som fick ganska tidigt mf. Hon tempade och såg att tempen vände neråt, två dagar senare började hon blöda. :( Det var hennes andra mf, de har försökt 1,5år och hon är superdeppig. Hoppas verkligen hon får ett plus som stannar snart!

Kul att se att det bedrivs bibelstudier på hög nivå i tråden :) Själv har jag inte riktigt hunnit med det de senaste dagarna.

På nyårsafton har det gått 9 veckor sen mens.. Men jag har fått gyntid imorn, så det känns skönt. Vet inte vad de kan göra men skönt att kolla så att allt ser bra ut därinne! 

• Irmeline
    Gris78 skrev 2010-12-27 13:00:08 följande:

Hej,

Ingen mens ännu och värken kommer och går verkar det som...

Har du testat?
  • Irmeline
    ernlia03 skrev 2010-12-27 14:59:51 följande:
    Inte ofta man hör att någon längtar efter mens i den här tråden... Glad Men jag förstår dig! Jag är väldigt glad över att det visade sig att jag har haft ÄL, det borde ju betyda att jag får mens. Eller förhoppningsvis inte. Men om jag inte är gravid borde väl mensen komma? Jag vet att man kan ha mens utan ÄL, men kan man ha ÄL utan mens?

2010 har ju inte inneburit den bästa statistiken hittills så det skulle ju vara kul om det trillade in några plus nu precis i slutet! Och kanske ett gäng för att sätta standarden på 2011!

Ego: Har mensvärk och hade det även förra veckan. Idag var jag rätt säker på att mensen kommit, men inte den minsta blödning. Är dock inte heller gravid eftersom testen fortfarande visar positivt, men svagare och svagare. Tycker de borde visa starkare om det var nåt nytt på gång. Antar att kroppen fortfarande håller på att återhämta sig bara! Jag brukar alltid få mensen innan mensvärken kommer så att säga, 1-2 dgr med rosa flytningar och sen blir det störtflod i ca 1 dag och då kommer värken.
    Till mig sa de i en annan tråd att man omöjligt kunde få ÄL innan alla gravhormoner var ute ur kroppen, dvs att testen var negativa.. Hur vet du att du haft ÄL? Såg de det på VUL?

Jag tror inte man kan ha ÄL utan mens om man inte är gravid. Jag har läst det någonstans men minns ej var.
    Kan det inte vara en ny graviditet som du ser?
  • Irmeline
    ceke skrev 2010-12-27 15:11:40 följande:
    Hej!

Mmm, enligt "bibeln" så kan man inte ha ÄL utan mens.. Eller i a f inte om man verkligen hade ÄL. Det kan dock tydligen hända att ägget aldrig släpps, eller att äggblåsan istället för att släppa ägget utvecklar en cysta. men annars så ska man få mens eller ett plus på stickan!
    Såklart det var i bibeln jag läst det!! Skrattande
  • Irmeline
    ernlia03 skrev 2010-12-27 16:04:19 följande:
    Jag har också läst det nånstans, men läkaren sa det när jag var på VUL på återkontrollen. Han såg en gulkropp, vilket jag antar betyder att ett ägg verkligen har släppt, eller? Står det nåt i bibeln om det? Han påstod iaf att jag hade haft ÄL...

Nej, det är nog inte en ny graviditet. Har testat varannan dag sen 23/12 och strecken har blivit märkbart svagare för varje gång. Jag tror de skulle bli starkare i så fall.
    Skumt!

Vi får väl se om du får mens snart då.
  • Irmeline

Hej tjejer,
    Känner verkligen igen det där med att tappa ansiktet när andra blir gravida.
    Visst är det kul, men där är jävligt jobbigt också.

En gammal kollega som jag delade rum med på förra jobbet ska ha samtidigt som jag skulle haft..
    Det känns.

De enda kompisar jag pratat bebisverkstad med är de tjejer som själva haft flera missfall. De förstår hur det känns när det inte funkar. De har haft det jobbigare än mig, så där får jag stötta.

Nu till senaste nytt. Var hos gyn idag och kollade mig. Hon började säga att det är normalt att mensen dröjer efter missfall, men den köper jag inte. Alla andra som haft missfall efter mig i olika trådar har ju fått tillbaka mensen för länge sen. Hon gjorde ett ultraljud och såg att det fanns en liten rest på cirka 7x5mm i livmodern. Fick ut någon rest förra onsdagen också så jag vet att det var lite kvar. Innan det mesta är ute så startar kroppen inte upp igen. Jag borde alltså blivit skrapad, då hade det kommit igång för länge sen.

Nu verkade kroppen vara på g i alla fall, en äggblåsa på 12mm indikerar ÄL om fem -sju dagar ungefär. :)

Så nu kanske jag är på banan igen, BIM om 3v!

Även om ägget kanske inte kan fastna pga resten som är kvar så kommer mensen i alla fall och jag kan börja om.
    Skönt att veta hur det ligger till.

Hur går det för er testare, någon som vågat sig på stickan än?? 

• Irmeline
    Flyttar mig i listan till nya BIM datumet :)

BIM

Tomte DECEMBER  Tomte
    X -- Saftochbulle (sjunde försöket)
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec (8:e försöket)
    24 -- Millan75 ÄL ca 7 dec (försök nr 2 )
    25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
    26 -- Polarlantis ÄL 13 dec (första försöket)
    27 -- Astrogirl  ÄL 13 dec (försök nr 11) 
    27 -- emmafemma  ÄL ~ 11-12 nov (försök nr 3)
    27-28 - ernlia03 ÄL 15-16 dec? (första "försöket" efter MA i v 11)
    28 -- Lavendia ÄL 16 dec (6:e försöket efter MF i v. 11)
    29 -- Essalady ÄL 16 dec (försök nr 5)
    29 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    1 -- SannaK    ÄL 18 dec (flera försök)
    1 -- Zalia ÄL 20 dec (2:a försöket)
    2 -- Sanna77  ÄL 22 dec (försök nr 4)
    2 -- Ansi30 ÄL 19-20 (9e försöket)
    2 -- änglabitch ÄL 19-20 dec (3:e försöket)
    4-5 -- MariaF79  ÄL 24 dec (försök nr 4)
    8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)
    10-- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
    11 -- Saftochbulle ÄL 28 dec (sjunde försöket)
    12-13 -- Ceke ÄL 29-30 dec (sjunde försöket)
    Uppsara (sjätte försöket)
    15 -- simtim ÄL ~5 jan (sjätte försöket)
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Kia78 ÄL 2-4 jan (9:e försöket)
    18 -- Irmelie  ÄL  2-4 jan (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    20-- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)

PlusGRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
  • Irmeline
    ceke skrev 2010-12-28 15:05:40 följande:
    Å nej.. Kyra på dig!!!

hehe.. tja.. jag tror helt enkelt att vi är totalt insöade och "skadade"
    Själv har jag fått feber nu..

Tur att det är ett antal dagar kvar till ägglossning så man hinner krya på sig.. :)
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet