Inlägg från: ifyouweremine |Visa alla inlägg
  • ifyouweremine

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Daniela01 - Låter underbart!! Älskar Rom! Ha det så skönt! :) Jag är också i resbokartagen fast det blir nog i mars vi åker.. Längtar redan..

• ifyouweremine
    Astrogirl - Vad innebär det egentligen när man gör spolning? Alltså hur går det till och vad spolar man bort?

Saftochbulle - Jo det känns lite som att det kanske är så med glöggen.. har hittills inte hittat nån alkoholfri glögg som inte bara smakar saft. Får väl hålla mig till julmust istället! :)

Snart dags för bim för några av er! Spännande, jag håller tummen..
  • ifyouweremine
    MariaF79 - Det är samma sak för mig. Den här månaden har jag nästan varit FÖR avslappnad i min inställning till graviditet. Missade också äl-stickan vid nåt tillfälle och har glömt folsyretabletten minst två gånger. Men jag har också en resa på g i vår, så det kanske hänger ihop med det? Man har tankarna på annat håll. Vart ska du åka?

Astrogirl - Vad synd med mensen! Hoppas det funkar med spolning och sånt nu då. Ska du få extra hormon också eller? En kompis till mig fick sånt i tre månader och tredje månaden tog det sig.

Saftochbulle - Ja det är ju helt sjukt det där med alkohol och graviditetsmisstankar. Ska på en julfest med mina kollegor snart och förstår inte hur jag ska lyckas dölja att jag inte dricker alkohol. Men dina kollegor måste i alla fall få en eloge för att de åtminstone inte kommenterade till dig om sina misstankar. Till mig frågar de rakt ut och kommer med menande kommentarer!

Välkommen SannaK! Så tråkigt med missfallet men skönt att ni är på banan igen! Det som är bra med att ha fått missfall är ju att man åtminstone vet att man kan bli gravid naturligt. :)

Mallanis - Hoppas på att få se din lilla fisk på bild här i tråden sen. ;)

Lycka till med operationer, vul, gravtest m.m ni andra!
  • ifyouweremine
    ernlia03 - Det låter jobbigt. Det är ju verkligen individuellt hur man reagerar. Förhoppningsvis blir det bättre om några veckor när du är i andra trimestern men det är ju svårt att veta. Undrar hur man själv kommer reagera om man blir gravid. Jag har väl inte precis varit deprimerad, men däremot hade jag känslor mer "vid ytan" när jag var yngre, nu har jag ett mer jämnt humör för det mesta. Jag har en kompis som drabbades av förlossningsdepression. Hennes förlossning blev iofs ganska komplicerad och det var länge osäkert om barnet skulle överleva, och även under graviditeten var det komplikationer. Men hon var i alla fall riktigt, riktigt sänkt under ett halvår efteråt. Det tärde mycket på pappan också såklart. Men stegvis blev det bättre och nu mår hon jättebra igen och har en underbar, livfull och glad dotter. Tycker absolut inte du ska känna att du kommer och beklagar dig, det får man gärna göra i den här tråden tycker jag - oavsett om man är gravid eller ej.

mallanis - Grattis till milstolpen!! Bra jobbat! Nu är du ju förbi den mest riskfyllda tiden i alla fall. Det är väl väldigt låg procent på missfall efter vecka 12 har jag för mig. Men helt trygg (och knappt det) känner man sig väl inte förrän man passerat v 25 när det rent teoretiskt går att föda...
  • ifyouweremine
    mallanis - Såg MD77:s bild i hennes blogg här på FL. :) Om din såg ut som en fisk (vilket jag faktiskt kan hålla med om till viss del - men vilken sida är huvudet egentligen??) så tycker jag nog att MD77:s ser ut som en liten liten hundvalp med ett ben i munnen. :)

Gris78 - Du måste klicka på "Forumbilder" när du kommer till mallanis galleri. Standardbilder är förvalt..
  • ifyouweremine
    Irmelie - Geléklumpen känner jag igen! Den brukar jag få 1-2 dagar innan jag får positivt på ÄL-stickan. OBS: Fast i mitt fall så har jag med största sannolikhet ÄL dagen innan det blir positivt på ÄL-stickan, och det kan tydligen vara så när man är över 30. Så lika bra att du börjar sexa bums Irmelie!!! :)
  • ifyouweremine
    Irmeline skrev 2010-11-24 12:27:55 följande:
    Hmm, så du menar alltså att gele´klumpen kommer på ÄL då? Om du får den nån dag innan positivt på stickan och du förmodligen har ÄL dagen innan. Vore kul om jag nu fått ÄL igen.

MEN, så är mannen på jobbresa!!! Typiskt.

Vi hade sex i måndags kväll (han åkte tisdag) kan de överleva tills ÄL, om den nu var idag d.v.s?

Hoppas :) 
    Förra månaden kom pos på ÄL-stickan dagen efter geléklumpen och den här månaden kom den två dagar efter. Så det kan ju vara idag du har ÄL, men kan ju även vara imorgon eller om några dagar. Det borde vara snart i alla fall om din kropp fungerar som min. :) Har du testat med äl-stickor?

Om ni hade sex i måndags borde väl chansen vara ganska stor att spermierna finns kvar och lever fortfarande idag. När kommer han hem igen? Vi har sex varannan dag (ibland varje) från nån dag före geléklumpen tills några dagar efter att äl-stickan visat positivt, för säkerhets skull.
  • ifyouweremine
    Kaprifolen - Jag har testat både att dricka alkohol ungefär som vanligt (dvs inga stora fester men däremot lite vin till maten ibland eller i tv-soffan på fredagskvällen eller på after work), samt att hålla mig i stort sett helt nykter under en månad. Inget av det funkade. ;) Det känns som om man omedvetet dricker lite mindre än tidigare för att man försöker (både mer sällan och mindre mängd), men jag försöker leva så normalt jag kan. Folk blir ju liksom gravida hela tiden, även av misstag, och inte sällan i samband med fest. Däremot skulle jag såklart sluta helt om jag fick veta att jag var gravid.

ceke - Vad härligt! När jag började läsa ditt inlägg trodde jag först att de hade upptäckt att cystan egentligen var en bebis, men SÅ stort mirakel var det visst inte. Jätteskönt att slippa operation i alla fall och kunna fortsätta försöka som vanligt!

Själv så är jag bim-6 nu och känner än så länge inget. Har bestämt mig för att inte försöka känna något. Flytningarna är precis som de varit de senaste månaderna, vilket antagligen är ett negativt tecken. Eller hur ska flytningarna egentligen vara veckan före bim om man är gravid? Nån som vet??

Däremot har jag märkt att jag fått en del finnar de senaste dagarna, även på ryggen och bröstet m.m. Där brukar jag aldrig få finnar över huvudtaget, men OM jag får finnar så är det alltid vid ÄL och möjligen vid bim. Inte mittemellan.. Men å andra sidan har ju kroppen varierat sig lite veckan innan bim de här månaderna så det kan ju lika gärna vara ett nytt "påhitt" av kroppen..
  • ifyouweremine
    ernlia03 - Åneeeeeej!!!!! :( Det måste kännas jättehemskt med det beskedet, särskilt när man hunnit komma så pass många veckor. Kanske var det din kropp som visste att fostret var dött och att det var därför du mådde dåligt? I så fall kanske det finns gott hopp om att du mår bättre nästa gång du blir gravid i alla fall - för en nästa gång blir det, förhoppningsvis väldigt snart. Försök njuta i London nu ändå! Kram på dig.

änglabitch - Det känns som det mesta kan vara graviditetssymtom faktiskt. Jag brukar ha mjölkvita flytningar från att ägglossningsflytningarna försvunnit fram till mens. Men en del har ju så när det är graviditet på g. Vet du hur du brukar ha vanligtvis? Är vita flytningar nytt? I så fall är det ju större chans att det kan bero på graviditet.

Nu är det snart december tjejer och det känns som det är VÅRAN månad! November har uppenbarligen inte varit vår månad, dåligt med plus och alldeles för många dåliga nyheter. Men december is the shit! Tror jag i alla fall.
  • ifyouweremine

Gris78 - har inte du passerat bim nu? Bruna flytningar kan ju iofs varsla om tant röd men kan ju va annat. Förra månaden hade jag endel värk och aktivitet i livmodertrakten från en vecka före bim. Nu är jag bim-3 och känner inget alls. Så var det dock förrförra månaden så måste inte betyda nåt för min del. Enda jag funderar över är att jag fått väldigt mkt finnar, särskilt på ryggen. Har nog aldrig haft mer än en finne åt gången på 10 år, nu har jag nog haft 20 de senaste tre dagarna. Men kan nog bero på kylan ute oxå, säkert bara min kropp som försöker luras igen...

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet