Inlägg från: ifyouweremine |Visa alla inlägg
  • ifyouweremine

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Kaprifolen1979 - Jag hade en äl-blödning förrförra månaden! Blev förvånad först men det ska tydligen vara normalt att det händer ibland. Har dock inte haft det sen dess.
  • ifyouweremine

Jaha nu blev det visst stegring på äl-testet idag, dag 16. Inte riktigt så starkt att det kan räknas som pos men blir nog imorgon. Och vi som ska iväg på julbord idag o övernatta i 4-bäddsrum.. Så himla osmidigt!! Vi fick panikmysa lite nu imorse. Konstigt ändå detta.. Äl-flytningarna är ju borta sen i förrgår. Hoppas det funkar ändå.

• ifyouweremine

Irmelie - lycka till med tempandet. Jag tog under tungan, det andra kändes lite sådär. :) Men ska tydligen va säkrare temp på andra stället..

Uppsara - Neeej vad synd. Hoppades in i det sista. Men som sagt, skönt att du kan bli gravid iaf! Undrar om man själv fått tidigt missfall nån gång utan att veta.. Brukar inte testa alla månader.. Skriver tyvärr från mobilen nu så kan inte hjälpa med listan, vill nån annan hjälpa Uppsara o ta bort henne från gravidlistan?

• ifyouweremine

På väg hem efter liten jobbresa. Är nyfiken på vad äl-test ska visa ikväll, hade ju nästan positivt igår. Måste ha lite ork och energi kvar till mys ikväll.

Är också nyfiken på hur det går för bimmarna idag!

• ifyouweremine

Oj vad massa spännande det är i tråden nu!

Pingla77
    , låter skumt med ingen mens och inget plus. Men visst var det så att du inte fick några utslag på äl-stickan förut? I så fall kanske du är låghormonare och får plus senare. Vi får hoppas på det! Du har ju massa symtom och skriver ju nu också att du är jättetrött.. Brukar du ha regelbunden mens annars?

ceke - Ojdå, hmm men det kanske är nån liten störning på grund av lunginflammation och sånt? Själv fick jag ju ägglossningen framflyttad ca 4 dagar nu när jag var sjuk.. OM det skulle visa sig att du blev gravid ändå denna månad när du ätit skadlig medicin, vad skulle du göra då? Kanske bättre att inte tänka på förrän det väl händer iof..

Tar och flyttar fram bim-listan.. hur går det FruKM, Finlandssvenska och simtim? Kommer det nån tant?

Solig {#emotions_dlg.flower} BIM-lista, vi som längtar.. {#emotions_dlg.flower} Baby

Tomte DECEMBER  Tomte
    X -- Saftochbulle (sjunde försöket)
    ~8 -- Irmelie Ev ÄL 21-24 nov (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    16 -- Finlandssvenska ÄL 2 dec ( andra försöket)
    16 -- simtim ÄL ~2 dec (femte försöket)
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec (8:e försöket)
    22 -- Längtan81 ÄL 9-10 dec (11 försöket)
    23 -- Jojjo55 ÄL 9 dec (2:a försöket)
    24 -- Millan75 ÄL ca 7 dec (försök nr 2 )
    25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
    26 -- Essalady ÄL 12 dec (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 13 dec (första försöket)
    27 -- Astrogirl  ÄL 13 dec (försök nr 11) 
    27 -- emmafemma  ÄL ~ 11-12 nov (försök nr 3)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
    29 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  
    1 -- SannaK    ÄL 18 dec (flera försök)
    1 -- Zalia ÄL 20 dec (2:a försöket)
    2 -- Sanna77  ÄL 22 dec (försök nr 4)
    2 -- Ansi30 ÄL 19-20 (9e försöket)
    2 -- änglabitch ÄL 19-20 dec (3:e försöket)
    5-6 -- MariaF79  ÄL 25 dec (försök nr 4)
    8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)
    11 -- Saftochbulle ÄL 28 dec (sjunde försöket)
    12-13 - Ceke ÄL 29-30 dec (sjunde försöket)
    Uppsara (sjätte försöket)

PlusGRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti 2011 (5:e försöket)

• ifyouweremine

ego: Nu när min ägglossning verkar ha blivit framflyttad några dagar så borde bim också flyttas fram. Hade ju annandagen, men nu tror jag det blir nyårsafton istället. Passar ju bra, för om mensen då kommer på nyårsafton så kan jag ju dricka champagne. Och om det istället blir plus så får jag fira med alkoholfritt bubbel. Win win situation! :)

• ifyouweremine
    Kaprifolen skrev 2010-12-17 13:37:47 följande:

Jag får inte ihop det lite, tydligen är man mest fertil den sista dagen med detta sekret MEN de skriver också att blödningen är ett starkt bevis på att ÄL är på G. Vidare att om man märker av sin blödning så är det "enkelt" att identifiera sin mest fertila dag....hur då liksom om blödningen kommer strax innan ÄL???? Är det bara jag som inte fattar?

Jag tror att det är såhär: man har bäst chans att bli gravid om man har sex dagen före och/eller samma dag som ägglossningen. Det kanske är därför man är som mest fertil sista dagen, för att ägglossningen ska ske dagen efter. Eller också kanske de bara använder frasen "på gång" lite felaktigt.. de menar kanske att den påbörjas.

Fast jag är själv lite förvirrad av det där med äggviteflytningarna. Den här månaden hade jag t.ex såna flytningar dag 11-14. Men enligt äl-testerna kom ägglossningen först dag 17.
  • ifyouweremine
    Gris - Jag tycker iPhone slår alla andra mobiler med hästlängder, så den kommer du nog trivas med. :) Har själv en vit, men det var mest att alla andra hade svart och jag ville kunna se vilken som var min. Hah! Tänk om maken visste att jag sitter och snackar prylar här, han tror att det bara är tjejsnack (vilket det iofs är för det mesta).

Pingla - Fortfarande ingen mens alltså? Har du testat nåt mer?

ceke - Så skönt att du börjar bli bättre! Hoppas att kroppen känner att nu när den fått utlopp för alla virus och bakterier och fått dem ur kroppen, så är den redo för bebis! Men först dricka ordentligt med glögg. :)

Ego: Vi är lite i valet och kvalet om man orkar med att sexa ikväll igen. De senaste 10 dagarna har vi sexat 7.. Vi gav ju järnet runt geléklumpen där, när jag trodde jag hade ägglossning.. men så blev det ju positivt på äl-stickan igår så nu känns det som vi måste orka minst idag också. Inte jättepepp men vad gör man inte...
  • ifyouweremine
    ceke skrev 2010-12-17 22:30:51 följande:
    Hehe, ni får försöka hotta upp det lite så kanske ni lyckas även idag Längtar efter att kunna ha sex igen! Hmm, det blir ju liksom inget hos oss när jag har spottings etc..så med andra ord gör det inte så mkt att den enda veckan vi har att leka med blir rätt intensiv! Om en vecka så.. då kör vi igen! Eller alltså, tja, börjar köra i a f
    Sådär, nu har vi sexat 8 gånger de 11 senaste dagarna. PUH, helt utsliten och skavsår typ. Och samma för maken. Tänk om han hade vetat när han var 15 och hormonstinn att han skulle få sexa 8 dagar av 11, då hade det varit glada miner! :) Nu är det väl inte riktigt samma entusiasm, men jag är ändå impad av hans potens.
  • ifyouweremine

Tack Irmelie, vilken intressant lektion! Mer sånt! :) Det är helt sjukt vad mycket hormoner som kretsar runt i kroppen och styr saker, månad efter månad.

Men en sak jag funderade på är detta med progesteronet. Det låter ju helt logiskt att skengraviditeterna uppstår pga progesteronet. Men gravsymtom brukar ju vara rättså lika pms-symtom. Och pms borde man väl få när progesteronet håller på att försvagas, eftersom mensen är på väg. Sen så har jag läst nånstans att de som har svagt med progesteron får mycket mer pms-besvär. Men det kanske är nåt annat hormon som kommer in i bilden när progesteronet är svagt, som ger pms-symtom..

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet