Vi över 30 som längtar efter första barnet
Nemi: GRATTIS!! Vilken underbar bild:)
Nemi: GRATTIS!! Vilken underbar bild:)
Millan: Sitter här med tårar i ögonen när jag läser vad som hänt. Vet inte vad jag ska skriva men om du fanns här så skulle jag krama om dig så jag får göra det via datorn istället. Håller oxå med Ceke om att det är bra att ni tänker vidare redan nu. Nästa gång GÅR det bra o snart sitter du där med din bebis!
Hej på er alla!
Nu kommer ett litet ego inlägg:
Idag har vi äntligen fått provsvaren från testerna vi tog för 3 månader sedan. Det var inget fel på varken mig eller min dambo vilket var skönt. Jag ver eg mest orolig för att det skulle vara nåt fel på honom för det kändes som han inte skulle orka med ett sånt slag för självkänslan. Ni vet ju hur vissa karlar måste få känna sig riktigt manliga;) Men skämt åsido kändes det skönt att vi är ok å andra sidan lite jobbigt att det ändå inte hänt något.
Läkaren sa att om man har sex 2 ggr/ vecka så är det inga problem att träffa rätt. Känns lite lite eller?
Jaja hur som helst ska jag ringa när jag får mens, vilket är nästa vecka, å boka tid för kontraströntgen/spolning. Hoppas verkligen att den ger nåt annars är det tabletter som gäller å det kan jag börja med redan vid nästa mens. Antar att det var Pergo hon menade. Jag var orolig att de kan göra min migrän värre men hon sa att om jag mår alltför dåligt av dem räcker det att prova en gång o sen går man vidare med insemination o därefter IVF om det inte heller skulle funka.
Just nu känner jag mig mest lättad o det verkade på henne som att det inte behöver ta typ 100 år som jag inbillat mig tidigare vilket känns så hiiiimla skönt!:)
Blev lite långt inlägg men jag hoppas att det inte gör nåt:)
Stor kram på er alla o en extra till dig Millan. Hoppas precis som alla andra skriver att ni kämpar vidare!! Kram
Kiyona: Fan att det inte funkade denna gången heller. Stor kram!!
Ego: Var o gjorde min spolning igår. Å ena sidan gick d väl ra för det gjorde inte särskilt ont :) å andra sidan så var det lite jobbigt för det verkar som jag har nåt stopp i äggledarna. Vätskan kom in i livmodern men sen verkade d vara stopp. Så nu ska vi få remiss till ett annat sjukhus i vårt landsting. Där kommer jag antingen att få göra en titthålsoperation för att kolla om det är stopp eller inte eller oxå så blir det provrörsbefruktning.
Visst känns det skönt att vi är på gång men det känns samtidigt skitjobbigt att det kanske är nåt som är fel. Det är ju det jag har varit rädd för hela tiden. Känner mig jätteledsen just nu, fånigt jag vet för det kan ju även vara så att det inte är något fel alls, men efter ett års aktiva försök o flera år av "blir det något så är det kul" så är det bara tungt:( Flera år av väntan o försök o så har det kanske aldrig ens kunnat gå.
Nej usch nu sitter jag bara här o tycker synd om mig själv när jag ska tänka att vi äntligen kommer få hjälp o att det kommer gå bra
Kram till er alla!!
Tack allihopa för tröstande ord!
Var lite låg igår men idag är det lite bättre. Jag känner oxå att det är bra att vi sökt hjälp snabbt o att vi ev. har fått svar på varför det inte blir något av våra försök men jag börjar ändå tänka längre än var vi är nu. Tänk om jag verkligen har stopp i äggledarna, det kan tydligen påverka möjligheten för ägget att fästa vid ev. IVF. Tänk om vi får chans att prova IVF o jag inte har några bra ägg, eller det aldrig fäster?? Alla saker som kan gå fel är det jag tänker på tyvärr. Tror jag är för rädd att tänka på det som kan gå bra som att det skulle kunna ge otur eller nåt:)
Ska ge mig själv nån dag till innan jag rycker mig själv i kragen o tar mig ur deppträsket (om jag inte redan kommit ur det innan dess). Har dessutom inte riktigt pratat om hur jag tänker o vad jag är rädd för med någon utan hållt det för mig själv så allt kom ut igår när jag skrev.
Stor kram till er allihop o jag håller med vem som nu skrev att det är tur att vi har varandra! Tack vare allas olika erfarenheter får jag o alla så mycket hjälp o stöd i detta! O innerst inne tror jag nog att vi alla till slut kommer sitta där med våra underbara barn!!
Kram