Inlägg från: DubbelAA |Visa alla inlägg
  • DubbelAA

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Nemi: GRATTIS!! Vilken underbar bild:)

• DubbelAA
    Saftmedbulle skrev 2011-08-02 20:29:01 följande:
    Har förresten fått remissen nu och ska på första utredningsträff med läkare i början av september.
    Vad skönt! Jag tyckte det var himla skönt när det drog igång, nu har vi dock fått vänta lite extra pga semestrar men i morgon fortsätter vi o det känns bra:)
  • DubbelAA

Millan: Sitter här med tårar i ögonen när jag läser vad som hänt. Vet inte vad jag ska skriva men om du fanns här så skulle jag krama om dig så jag får göra det via datorn istället. Håller oxå med Ceke om att det är bra att ni tänker vidare redan nu. Nästa gång GÅR det bra o snart sitter du där med din bebis!Hjärta

• DubbelAA

Hej på er alla!
    Nu kommer ett litet ego inlägg:

Idag har vi äntligen fått provsvaren från testerna vi tog för 3 månader sedan. Det var inget fel på varken mig eller min dambo vilket var skönt. Jag ver eg mest orolig för att det skulle vara nåt fel på honom för det kändes som han inte skulle orka med ett sånt slag för självkänslan. Ni vet ju hur vissa karlar måste få känna sig riktigt manliga;) Men skämt åsido kändes det skönt att vi är ok å andra sidan lite jobbigt att det ändå inte hänt något.
    Läkaren sa att om man har sex 2 ggr/ vecka så är det inga problem att träffa rätt. Känns lite lite eller?
    Jaja hur som helst ska jag ringa när jag får mens, vilket är nästa vecka, å boka tid för kontraströntgen/spolning. Hoppas verkligen att den ger nåt annars är det tabletter som gäller å det kan jag börja med redan vid nästa mens. Antar att det var Pergo hon menade. Jag var orolig att de kan göra min migrän värre men hon sa att om jag mår alltför dåligt av dem räcker det att prova en gång o sen går man vidare med insemination o därefter IVF om det inte heller skulle funka.

Just nu känner jag mig mest lättad o det verkade på henne som att det inte behöver ta typ 100 år som jag inbillat mig tidigare vilket känns så hiiiimla skönt!:)

Blev lite långt inlägg men jag hoppas att det inte gör nåt:)

Stor kram på er alla o en extra till dig Millan. Hoppas precis som alla andra skriver att ni kämpar vidare!! Kram

• DubbelAA
    ceke skrev 2011-08-04 21:15:55 följande:
    DubbelA. Härligt att ni fått provsvaren och att det verkar bli fart på att ni får hjälp! Och skönt att de inte hittat nåt fel också. Lycka till med kontraströntgen! Själv tyckte jag knappt att det kändes, bara som lätt mensvärk, men vet att andra har andra erfarenheter. Ta två alvedon innan, är ett tips  
    Tack!
    Det känns verkligen jätteskönt. O nu kanske vi kan slappna av när vi vet att det inte behöver ta många många år innan vi förhoppningsvis sitter här som föräldrar. Sen kan det ju bli så att inget funkar men då får vi ta det då. Nu är vi iaf igång vilket känns underbart:)
    Jag är inte så orolig för kontraströntgen, gör det ont så får jag väl bita ihop o tänka att det inte kommer ta flera timmar. Inbillar mig att jag är van vid smärta pga min migrän (även om det är en annan sorts smärta) o dessutom fixade jag att göra en biopsi av knölen jag hittade i ena bröstat i höstas utan smärtlindring så jag borde ha utsatt mig för värre. Ändå ingen idé att oroa sig nu:) Men jag kommer äändå att ta ditt o läkarens råd om att ta vanliga värktabletter innan:)
  • DubbelAA
    Nemi76 skrev 2011-08-05 08:40:08 följande:
    Tack för alla grattis!!!!

DubbelA: Härligt att ni fått resultaten och att det ser bra ut för bebis i framtiden för er Kan trösta dig med att jag inte kände någon smärta alls vid kontrastultraljudet. Det bökades runt i snippan lite men det var mest obekvämt, därefter hade jag full koncentration på teveskärmen och vad som hände i min livmoder när de sprutade in kontrastvätskan. Det var svårt att se vad som var vad men jag hade en jättepedagogisk och bra gynekolog som förklarade allt   
    Ja det känns skönt:)
    Skönt oxå att höra att det inte alltid behöver göra ont vid spolningen. Kommer att försöka låta bli att oroa mig nu innan det är dags. Det får jag göra den dan o gör det ont så gör det. Hoppas oxå att jag kommer ha en bra gynekolog som förklarar vad som sker.  Om det är samma som i torsdags så går det nog bra. Hon var lite torr som person men då hon gjorde en ultraljudsundersökning så förklarade hon hela tiden vad som syntes på skärmen o vad som var det vanliga. Mensen kommer nästa vecka så då ska jag ringa o boka tid. Nu ska vi bara ta o berätta för våra familjer för vi har bara sagt det till några kompisar än så länge. Har inte riktigt orkat ta det med våra föräldrar för då hade det bara kommit en massa frågor o vi har ju inte haft några svar. Nu kan vi ju iaf säga att det inte är något fel på någon av oss.

Kram
  • DubbelAA
    Grattis till dom som plussat o pepp till oss andra som inte lyckats ÄN, för det kommer brudar!!!

{#emotions_dlg.flower} Solig BIM, Vi över 30 som längtar... Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Augusti {#emotions_dlg.flower}
    3 -- ViVillHaBarn (3:e försöket, 30 år)
    5 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 juli (försök nr 7)
    10 -- Kiyona, ÄL 28 juli (försök nummer 6, X 2009, MF 12/5)
    10 -- Annelie77 ÄL ca 25 juli (försök 4 efter MF i v11 tidigare 4 försök)
    11 -- Finlandssvenskan ÄL 28 juli (10:e försöket)
    13 -- Sophy80 ÄL ca 29/30 juli (försök 14, 6:e m bra simmare, 1:a e spolning)
    17-- Polarlantis ÄL 3 augusti (förök 2 efter MA, 4 innan)
    18 -- Pingla77 (försök nr 13, Pergomånad)
    19 -- MariaF79, äl ca 7 augusti (försök nr 10, två mf i v 5 på försök 5 och 7)
    19 -- Essalady ÄL 5 aug (11:e försöket)
    28 --Saftochbulle ÄL 14 augusti (11:e försöket, tre MF tidigare)

{#emotions_dlg.flower} September {#emotions_dlg.flower}
    1 -- Lilla plopp kanin ( försök över 40, 30 år)
    7 ca -- Prodigy79 (14:e försöket)
    8-- DubbelA, ÄL 24 augusti (försök 11)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    2011
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket)
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

2012
    PeLeKo: BF 9 jan (6e försöket)
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
    Zalia: 17 februari (9:e försöket)
    Irmelie: BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren)
    Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo)
    Marsflickan: BF 29 februari (2:a försöket)
    Marja 78: BF 16 mars (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
    Nemi76: BF 8 april (Försök nr 2 med Pergotime)
    MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet)
  • DubbelAA
    Kattflickan skrev 2011-08-13 14:40:17 följande:
    Det jobbiga för oss nu är att vi inte kan repa oss och komma igen och försöka göra barn igen som vi gjorde förra gången. Då kunde vi tänka att det som hänt oss var en grym otur men att det var bara att fortsätta försöka. Men nu vågar vi inte försöka själva innan vi gjort utredning. Antagligen kommer vi inte att vilja försöka själva oavsett, utan hellre åka utomlands för ivf med pdg om vi inte får göra det i Sverige. Bara tanken på att gå till vecka 13 igen, testa sig och få reda på ett dåligt resultat känns helt omöjlig.

Tror att det är vetskapen om att det troligen är nåt fel på nån av oss som gör att det känns så tungt den här gången. Och det kan ju inte heller vara ett vanligt fel.

Jobba på nu Maria o Saftis, hoppas det blir plus för er snart. Och hoppas din utredning går bra för dig Saftis.

Hmmm.. har börjat två meningar med ordet "och", får skärpa mig

Millan 
    Önskar att jag kunde skriva några tröstande ord till dig! Känns bara så fruktansvärt orättvist men ge inte upp för det kommer gå bra för er det är jag helt säker på!! Kram
  • DubbelAA

Kiyona: Fan att det inte funkade denna gången heller. Stor kram!!

Ego: Var o gjorde min spolning igår. Å ena sidan gick d väl ra för det gjorde inte särskilt ont :) å andra sidan så var det lite jobbigt för det verkar som jag har nåt stopp i äggledarna. Vätskan kom in i livmodern men sen verkade d vara stopp. Så nu ska vi få remiss till ett annat sjukhus i vårt landsting. Där kommer jag antingen att få göra en titthålsoperation för att kolla om det är stopp eller inte eller oxå så blir det provrörsbefruktning.

Visst känns det skönt att vi är på gång men det känns samtidigt skitjobbigt att det kanske är nåt som är fel. Det är ju det jag har varit rädd för hela tiden. Känner mig jätteledsen just nu, fånigt jag vet för det kan ju även vara så att det inte är något fel alls, men efter ett års aktiva försök o flera år av "blir det något så är det kul" så är det bara tungt:( Flera år av väntan o försök o så har det kanske aldrig ens kunnat gå.

Nej usch nu sitter jag bara här o tycker synd om mig själv när jag ska tänka att vi äntligen kommer få hjälp o att det kommer gå bra

Kram till er alla!!

• DubbelAA

Tack allihopa för tröstande ord!
    Var lite låg igår men idag är det lite bättre. Jag känner oxå att det är bra att vi sökt hjälp snabbt o att vi ev. har fått svar på varför det inte blir något av våra försök men jag börjar ändå tänka längre än var vi är nu. Tänk om jag verkligen har stopp i äggledarna, det kan tydligen påverka möjligheten för ägget att fästa vid ev. IVF. Tänk om vi får chans att prova IVF o jag inte har några bra ägg, eller det aldrig fäster?? Alla saker som kan gå fel är det jag tänker på tyvärr. Tror jag är för rädd att tänka på det som kan gå bra som att det skulle kunna ge otur eller nåt:)

Ska ge mig själv nån dag till innan jag rycker mig själv i kragen o tar mig ur deppträsket (om jag inte redan kommit ur det innan dess). Har dessutom inte riktigt pratat om hur jag tänker o vad jag är rädd för med någon utan hållt det för mig själv så allt kom ut igår när jag skrev.

Stor kram till er allihop o jag håller med vem som nu skrev att det är tur att vi har varandra! Tack vare allas olika erfarenheter får jag o alla så mycket hjälp o stöd i detta! O innerst inne tror jag nog att vi alla till slut kommer sitta där med våra underbara barn!!
    Kram

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet