Inlägg från: DubbelAA |Visa alla inlägg
  • DubbelAA

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Saftis: Vad skönt det låter med att vara borta i en vecka! Kanske något jag borde prova på så att sambon fick längta och sakna mig lite också:D Fast då vill jag ju åka till något varmt land o bara göra ingenting:)

• DubbelAA
    Maria: Haha ingen fara. Och jag tror som sagt att jag låter bli att ringa pappa denna gång första sprutan ska tasSkrattande

Nicu: Kram!!

Millan: Angående alla prover och provsvar så har jag faktiskt ingen koll tyvärr. Läkarna har inte givit oss några siffror utan bara sagt att allt ser bra ut. Och det tog väldigt lång tid innan vi fick svar på våra prover men det var pga. semestertider. Tror vi tog proverna i april/maj och fick svar i augusti efter alla semestrar.

Maria och Ceke: Jag kollade också och började såklart gråta där jag låg i soffan. Tyckte så himla synd om dem, från att ha varit så lyckliga och sen så fanns inget där!Gråter

Angående försökerlistan så tog jag bort mig där då jag deppade ihop totalt när inget hände och jag kände som en press att stå med. Kanske borde jag skriva in mig igen men jag törs inte riktigt för jag är rädd att känna den pressen och stressen igen. Känner mig tillräckligt stressad pga. barnagörandet som det är.

Men nog med depp!! Nu är det äntligen fredag och om "bara" 9 timmar tar jag en efterlängtad helg!

Kram på er bruttor och trevlig helg!!
  • DubbelAA
    Jojjo77 skrev 2011-11-03 19:44:25 följande:
    Ja, det är väl snällt om pappa slipper komma och hålla handen Tror säkert att man klarar av att dem själv, men man måste nog vänja sig lite vid tanken. Men just nu låter jag mannen ta dem när han finns hemma och allt.

Vi har precis samma upplägg på vår process, bara det att jag lägger till Orgalutran på dag 5. När ska du ha din mens? Var det i helgen?  
    Ja det är på lördag eller söndag. Gissar att den kommer på lördag kväll eller natt. Om den kommer på natten då tänker jag räkna som att det är söndag som är första dagen på mensen men om den kommer sent på lördag kväll så vet jag inte hur jag ska räkna? Hur skulle du göra?
  • DubbelAA
    Jojjo77 skrev 2011-11-04 17:15:47 följande:
    Hmm, oj vad rörigt skrivet det där blev... Skrev från mobilen och blev avbruten i tankarna hela tiden. För att förtydliga, man börjar räkna den första blödningen som dag 1, oavsett vilken tid på dygnet mensen kommer. Kommer mensen före 24.00 skulle jag räkna lör, efter 24.00 sön. Jag frågade barnmorskan extra om detta när vi var där för sprutgenomgången och hon sa att detta var viktigt. Hon sa också att det inte ska var ljusrosa flytningar, utan blödningar. Jag frågade detta för att jag ibland kan gå ett par dagar med svagt rosa flytningar innan blödningen sätter igång. Tack och lov kom det igång ordentligt, och som vanligt, denna månad. Hoppas detta blev lite tydligare än föregående inlägg

EGO: Sprutan igår gjorde väldigt ont, tror att mannen prickade en nerv. Vi bytte sprutingång, man ska variera lite sägs det. Var så lugn inför sprutan igår, men inför kvällens känns det sådär halvbra, med tanke på gårdagen... Har dessutom gått runt med jobbig huvudvärk och yrsel hela dagen, antingen så är jag på väg att bli sjuk eller så är det en biverkning av Puregon. 100 känner jag mig inte i alla fall... och inget vin får man dricka. Eller får och får, jag har bestämt mig för att inte göra det. Känner mig hemsk som säger det, men blir jag gravid så kommer jag att sakna ett glas vin under helgen...

Prodigy  - Vad härligt med SPA! Mys ordentligt

Råttentottan - Lycka till denna månad!

Millan - Vad jobbigt med provsvaren och att alla säger olika... Skönt ändå att de följer upp. Kram!
    Tack! Precis som jag tänkt men jag ville vara säker på hur jag skulle räkna. Senaste månaderna har mensen kommit senare på kvällen så jag gissar att den kommer komma så nu med. Efter jag gjorde min första spolning så kommer mensen igång direkt nästan helt utan förvarning. Förut så hade jag lite bruna flytningar i ca 3 dagar innan mensen kom så då var jag mer beredd men detta förändrades alltså efter spolningen. Kanske fick dom bort nåt "skit"Glad
  • DubbelAA

Hallå tjejer!
    Hoppas ni haft en bra helg!:)

Själv är jag lite irriterad på mensen som inte kommer:( Har en cykel på 27-33 dagar men oftast är den på 30 dagar, är idag på dag 32 men mensen har inte komit än! Jag känner att den är på gång så den kommer nog idag eller i morgon senast men jag hade ju hoppats på att den skulle kommit i helgen så jag skulle kunnat börja med sprutorna men inte då!!
    Sambon tycker att har vi väntat så här länge kan vi vänta nån dag till men jag vill inte vänta längre:(
    Och inte kan jag gå och hoppas på att mensen är sen för att vi kanske har lyckats själva denna månad för vi har inte kunnat ha sex vid ÄL denna månad pga olika omständigheter och när jag gjorde spolningen så tar man ju ett gravtest för säkerhetsskull och det visade negativt. Så det här är ju bara irriterande!!
    Ska försöka intala mig att sambon har rätt och mensen kommer ju till slut så det är väl bara att ha tålamod. Ahhh denna väntan hela tiden!!!

• DubbelAA
    Jojjo77 skrev 2011-11-07 07:15:11 följande:
    DubbelA- Usch vad jobbigt! Förstår dig precis! Det är frustrerande att bara vänta och vänta, när man vet att det är kört naturligt. Håller också med om att det är jobbigt m männen, man får dem aldrig riktigt att förstå. De gör ju så gott de kan, men självklart är det svårt att få dem helt m i våra tankar. Själv mår jag inte alls bra, huvudvärk och yr sen i fredags, ska vara hemma idag och ringa läkaren, man blir lite nervös när man inte känner sig ok. Ska på ultraljud imorgon, men kanske får komma redan idag, får se vad som sägs. Håller alla tummar för att tanten kommer till dig idag. Ta hand om dig! Kram!
    Det var nog dina tummar som gjorde det för mensen kom äntligen idag på eftermiddagen så då ringde jag snabbt till sjukhuset och talade om det så på måndag ska jag dit för UL. Börjar med sprutorna i morgon kl.20!:) Äntligen drar det igång!!!

Men du din stackare som inte mår bra!:( Tror du det beror på sprutorna eller är det något annat?
    Men vad kul att det ändå såg bra ut och vad spännande med äggplocket!! Hoppas det ser bra ut på torsdag så du får komma dit på måndag:) Håller tummar och tår för dig ska du veta!

Och självklart gör jag detsamma för alla er andra!!

Kram
  • DubbelAA
    Jojjo77 skrev 2011-11-08 08:46:50 följande:
    Åååå, vad härligt! Lycka till med sprutorna, det kommer att gå kanon!

Tack för tummarna  

Jag tror absolut att det är sprutorna, hänger i en annan tråd också och flera där mår som jag. Har också läst en hel del på nätet och det verkar inte ovanligt. Alla reagerar ju olika på hormoner och jag klarade tydligen inte av det så bra, vilket jag trott att jag skulle göra...

På kliniken igår sa sköterskan när jag ringde att det inte lät bra och att det var ovanligt att inte må bra, läkaren sa att man inte säkert kan säga hur man reagerar och att det kan vara sprutorna, så alla säger olika vilket jag tycker är väldigt frustrerande. Egentligen skiter jag väl i vilket, jag vet att jag INTE mår bra Huvudsaken det såg bra ut med äggen och att överstimulering inte var på g.

Jag känner mig lite bättre idag, men inte så pass att jag fixar att jobba. Har idag också börjat känna av min vänstra äggstock, det sticker och drar, men det är nog inte så konstigt för där fanns väldigt många äggblåsor och några ganska stora. Det största ägget som sågs var på 14,5 mm och de vill ha fram minst 3 blåsor som är på 17 mm! Det är ju galet stort! Får se hur det ser ut på torsdag, spännande.

Visst var det så att du inte skulle spruta Orgalutran utan bara Puregon? Puregonsprutan är inga problem att ta, jag tycker att Orgalutran känns jobbigare, både att ta och efteråt.
    ceke skrev 2011-11-07 20:50:14 följande:
    DubbelA och Jojjo: Så spännande att följa er nu! Håller båda mina och vilde Villes tummar för er!
    Tack så mycket Hur mår du? Det börjar dra ihop sig nu eller hur Vet ni om det är en tjej eller kille?

Irmelie - Tack så mycket!

Saftis - Tack tack! Hoppas det går vägen nu, det är du värd!!!

Tack ALLA för all omtanke, ni ska veta att det värmer Hjärta KRAM!
    Vilken tur att du mår bättre och skönta att du inte är överstimulerad. Jag har en kompis som blev det och henne fick de tömma på vätska som samlats i magen. Det positiva är att hon ändå blev gravid och att allt så här långt ser bra ut:)
    Jag kommer bara att ta Puregon, antar att det är för att vi ska göra insemination och inte IVF. Vore skönt om det funkade så jag slapp ta mer sprutor:)
    Är lite nervös för ikväll o hur allt ska funka, det var ju ett tag sen jag fick genomgången av hur sprutan funkar och man glömmer ju så lätt.

Och till er andra så säger jag som Jojjo: TACK för all omtanke! Känns skönt att kunna vända sig till er med alla funderingar!Hjärta
  • DubbelAA
    NICU skrev 2011-11-08 15:48:03 följande:
    En fråga till er alla.... äter ni folsyra redan nu? Foten i munnen
    Jag äter ACO kvinna som jag köpt på apoteket. Där ingår folsyra och det står att man kan äta dom som gravid också. Har ätit dem sen innan vi började försöka bli gravida så det är ju ett bra tag:)
  • DubbelAA

Jojjo: Ja jag hoppas det. En liten fråga: Puregonet ska ju förvaras i kylskåp och ampullen innehåller 600. Jag ska ta 50 per dag o jag undrar om du la hela pennan i kylen när du börjat med sprutorna? Korkad fråga men just nu känns allt lite snurrigt:)

• DubbelAA

Nu har jag tagit första sprutan!!!
    Är så nöjd och stolt över mig självSkrattande jag klarade av att ta den helt själv och sambon var inte ens hemma!!
    Kan avslöja att det inte gjorde ont alls men hjärtat bultade som sjutton och händerna skakade! Mina migränsprutor gör MYCKET ondare så detta var som en piss i MississippiSkrattande
    Känns iaf så himla skönt att ha kommit igång, de senaste månaderna har det bara kännts hopplöst och vi har inte ens försökt att ha sex vid ÄL fast jag har superkoll på när det är. Men nu känns det som att något händer och att hoppet har återvänt. Och skulle inte detta funka så försöker vi igen och annars så går vi vidare med IVF. Konstigt att man kan bli så glad över att behöva ge sig själv sprutor varje dag men jag är supernöjd just nu!

Kram på er alla!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet