Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

MariaF79: Hmm, förstod inte din lista... Siffran inom parentes, vad betyder den? Är det hur många bebisar man vill beställa ;)?

EGO: Här är gymkortet inhandlat och ska invigas imorgon.
     Har upptäckt de där flytningarna som jag hade sist jag var gravid och blev lite hoppfull. Sen är det ju molvärken, hmm... Fast förra gången så hade jag ju ömmande bröst och kräktes, så det var ju helt klart lite tydligare symptom. Hoppas på att tanten som vi alla hatar håller sig borta.
    Nu ska jag laga mat - vi ska ha gäster. De dricker ingen alkohol alls, så det problemet behöver vi inte fundera på den härgången :)

• Saftmedbulle
    ifyouweremine skrev 2011-01-08 00:01:34 följande:
    annvian - Som jag har fattat det brukar man ha äggvitesekret i några dagar och det kan börja några dagar före äl, så att simmarna kan ta sig igenom och vänta på ägget några dagar där uppe. Fast samtidigt kan det vara så för oss 30+ att ägglossningen sker innan det blir glad gubbe på testet. Så det är svårt att veta. Förra månden fick jag alla ägglossningssymtom en dag och sen fick jag positivt på stickan först 5 dagar senare. Nu har jag lite äl-värk och sekretet börjar bli vattnigt vilket jag tror är stadiet före äggvitesekret. Ska ha ägglossning på måndag enligt min mens-app.
    Vi brukar försöka få till det när äl-sekretet börjar, just för att vara lite före...

Vad gäller mitt nick... Tror det var i början av den här tråden jag förklarade vad nicket betyder, men många av er var nog inte med då. Det kändes som ett självklart nick i den här tråden...

Nu väntar vi med spänning på nästa plus!
  • Saftmedbulle
    L Maria skrev 2011-01-09 10:29:31 följande:
    Haha, jag tänker också på er även när jag inte är online! För maken är det mest information om "nu är det en som blivit gravid" och "åh, nu var det någon som har fått missfall..." Sen har jag pratat lite om den diskussion som fanns för ett par sidor sedan, där en viss herre tyckte lite synd om sig själv som fick "ställa upp" i tid och otid...

Polarantis - en till som har första arbetsdagen imorgon (i och för sig börjar jag med kurs, så jag ska åka upp till Sthlm ikväll) efter ledighet sedan den 22 dec... SÅÅÅ himla lätt att snöa in på att jobbet är vidrigt och att man aldrig vill gå dit egentligen...fast jag vet att när jag väl är där så flyger dagarna förbi ändå!
    Här är det för övrigt plusgrader och igår regnade det = skånsk vinter som den brukar vara... Gillar den vita snön och -2 bättre!

Ego - tiden från BIM till äl går ofantligt långsamt nu.............
    Ha, ha, sådär pratar vi oxå hemma (tänker oxå på er)... Är nog ändå glad att mannen inte hänger i tråden, för då väljer jag själv vad jag återberättar...

EGO: BIM -2.......... Tyvärr har jag känslan av att mensen är på väg, men så länge det inte är konstaterat lever ju hoppet (hoppas!).

ceke: Håller tummarna för att din kropp blir snällare mot dig snart.
  • Saftmedbulle
    ernlia03 skrev 2011-01-10 07:52:57 följande:
    Jag förstår inte varför livet ska vara så orättvist. Har haft ont i magen sedan i lördags, typ "bakom" naveln. Och nu har jag fått rosafärgade blödningar igen. Jag vet att man även kan ha "ofarliga" blödningar, men jag litar inte riktigt på det just nu. Och jag känner ju mig inte det minsta gravid så tror tyvärr att magkänslan är rätt även den här gången...

Och bland det värsta är att jag inte kan göra ett skit! Det är för tidigt att kunna se nåt på ultraljud så kan bara vänta. Jag tror på riktigt att jag kommer att bli totalt knäpp av det här...
    Styrkekram!
  • Saftmedbulle
    Frk Svår skrev 2011-01-10 11:20:48 följande:
    Jag hoppar in i tråden med en liten presentation. Är 34 år och jobbar på första barnet. Gjorde ett försök för ca 4 år sedan och har nu påbörjat en ny tur. Avskyr verkligen att vänta och det här är jäkligt psykiskt påfrestande för mig På nyårsafton fick jag för första gången utslag på ÄL-stickan och sedan dess har jag haft molvärk och nu inbillar jag mig diverse symtom (ömma bröst, illamående, halsbränna). Jag försöker verkligen att inte känna efter men det hjälps inte. Nu fick jag en liiiiten blödning dessutom och jag vet inte vad jag ska tro. Min mens är otroligt oregelbunden (har varit allt från 23 till 35 dagar). Jag känner mig som en bortskämd skitunge som vill att allt ska hända direkt men jag vette fasen om jag orkar gå månad ut och månad in en gång till utan att något händer Ska på utredning och hoppas att de hör av sig snart...
    Hemskt mycket välkommen!
  • Saftmedbulle
    Gris78 skrev 2011-01-10 14:42:24 följande:
    Essalady - så trevligt att ni är igång började ni igår eller än tidigare kanske??

Själv så att jag hoppats börja igår men snubben min sabbade planerna som vanligt, förhoppningvis så får vi till nåt ikväll. Känns som att man e lite sent ute. :/

Stor kram till alla er som har det tungt just nu.
    Go girl!
  • Saftmedbulle
    Kaprifolen skrev 2011-01-10 16:11:33 följande:
    Hmmm, jag äter receptbelagda diklofenak för extrem mensvärk. För ett tag sedan frågade jag min gynekolog om jag kunde ta dem just vid mens trots att jag försökte bli gravid. Hon sa att eftersom det är några veckor mellan mensen och ÄL så ska det inte påverka. Hoppas hon har rätt blir ju lite orolig nä man läser detta.
    Min gyn sa oxå att det var ok. Jag litar på henne...
  • Saftmedbulle

Irmelie: Några blodfläckar här... Befarar kraftigt att det är vår tant på ingång, tyvärr :( BIM -1)

• Saftmedbulle
    Polarlantis skrev 2011-01-10 19:21:51 följande:
    Tror inte det syns...och hade jag sett det och det vore ngn annans hade jag bara sagt testa igen, det där säger inget alls...Så det ska jag göra Glad Men är det ngt så måste jag vara låghormonare de lux, eller? Jösses, BIM +12 är väl ändå jättesent???
    Har hört om folk som plussat på BIM+16... Håller alla tummarna för dig här! (Grattis?)
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet