Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Polarlantis skrev 2011-01-25 08:27:58 följande:
    vill vara gravid nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!
    sorry, behövde göra ett litet utbrott här...frustrerad!!!
    Me tooooooo!
  • Saftmedbulle
    Lavendia skrev 2011-01-25 13:11:05 följande:

EGO!!!!!!!!!:  Tror ni inte tantskrället dök upp nu!!!!! För tidigt dessutom!!!! Fast det är bra med tanke på att man ska köra en ny runda, får se det positiva. Kändes verkligen som att det var något denna gången. Känner mig helt tom, gråter inte ens vilket jag brukar. Känns som jag börjar ge upp hoppet. Känns som vi aldrig kommer att få barn Gråter

Naaaj! Pepp! Pepp! Kom hon den där sablans typen till dig oxå? Ge inte upp!
  • Saftmedbulle
    Squirrel Nutkin skrev 2011-01-25 16:22:49 följande:
    Hej, hej, kan jag hoppa in hær? Jag ær 31 år (79:a) och bor tillsammans med min sambo i Oslo, han ær också svensk. Vi har førsøkt sedan juni 2009 men har också haft en tids uppehåll i førsøken då min sambo flyttade till Oslo några månader innan mig plus att vi bodde i kollektiv i børjan så då blir det ju lite svårt med gravid-førsøken, hihihi. Men sedan maj 2010 har det varit mer på riktigt eftersom vi då flyttade till egen lægenhet. Jag ær ju lite orolig før var månad som går utan plus eftersom jag lætt tænker på om jag ær før gammal eller om min tidigare abort kan ha førstørt før oss. Men vi kæmpar på!
    Hiskeligt välkommen! Och lycka till!
  • Saftmedbulle
    ernlia03 skrev 2011-01-26 09:33:44 följande:
    Var på VUL imorse och fick se ett hjärta picka så fint! Läkaren ville ha mig till 6+4, jag tycker minst 7+1. Men det ska förhoppningsvis inte spela någon roll. Ska försöka att inte oroa mig alltför mycket och istället njuta av bröllopsdagen idag!
    Vad roligt att höra! Lycka, lycka, lycka till! Och grattis!
  • Saftmedbulle
    cherryblossom skrev 2011-01-27 01:42:06 följande:
    Hejsan, hoppas jag får hoppa in i tråden även om jag inte planerar barn just nu men förhoppningsvis inom inte alltför lång tid Skrattande
    Det kommer isåfall att bli mitt första barn, mannen har en dotter sen tidigare.
    Jag undrar hur ni som är över 30 blir bemötta av sjukvården? Alla mina vänner har redan barn och alla säger att det är för sent för mig- jag blir 33 i år. Är det verkligen sent?
    Absolut! Varmt välkommen!
  • Saftmedbulle
    cherryblossom skrev 2011-01-27 01:42:06 följande:
    Hejsan, hoppas jag får hoppa in i tråden även om jag inte planerar barn just nu men förhoppningsvis inom inte alltför lång tid Skrattande
    Det kommer isåfall att bli mitt första barn, mannen har en dotter sen tidigare.
    Jag undrar hur ni som är över 30 blir bemötta av sjukvården? Alla mina vänner har redan barn och alla säger att det är för sent för mig- jag blir 33 i år. Är det verkligen sent?
    Absolut att du är välkommen alltså... 33 sent? Hoppas jag inte, själv fyller jag 40 om några månader.
  • Saftmedbulle
    K1978 skrev 2011-01-27 06:23:59 följande:
    Måste bara skriva av mig lite, läste på lite om AMH värde, enligt min gyn dr var ref 0,7-2,1 och jag hade 1,07. Nu har jag hittat att 0,7-2,1 innebar i själv verket innebär låg fertilitet och skalan gick ända upp till 6, känner mig helt plötsligt väldigt missmodig och ledsen även om hon sa att det var inom det normala, ska hem och sova nu efter mitt nattpass jäkla onödigt att läsa om detta.....skit också :(
    Styrkekram! Inte ge upp nu...
  • Saftmedbulle

SannaK: För jävligt! Ledsen för din skull och har full förståelse om du är besviken och ledsen... (peppkram, inte för att det hjälper...)
    Ta hand om dig och kom gärna tillbaka!

• Saftmedbulle

EGO: Här är Stockholmsveckan avklarad, rätt skönt, faktiskt. Det är allt lite slitigt ;)
    Nästa vecka är jag borta tre kvällar, så det var ju finemang att Stockholm inte var då... Nu ska man bara köpa lite tålamod och vänta in BIM...

Håller tummarna för er som bimmar i dagarna!

P.S Har vattenskräck, så inga båtturer för mig inte... Skärgården är fin, men håller mig helst på land.

• Saftmedbulle
    ceke skrev 2011-01-29 14:52:56 följande:
    ja, trevlig helg på er alla! själv känner jag mig härligt spontan som igår kväll bestämde mig för att åka till sthlm ikväll för att fira en kompis! så nu sitter jag uppiffad på tåget o redo för en utekväll! är ju på 4 dan efter ÄL så det blir rätt lugna puckar för min del, men skoj ska det bli! va eeeevigheter sen jag va ute o skaka rumpa :å;
    Hoppsan! Då får vi stockholmare passa oss ikväll dårå ;) Ha så kul!

Vi har också städat idag och maken lagar kvälssmaten och jag får sitta och softa, inte alls illa.

Pingla77: Peppkram till dig! Ibland blir man bara trött och less på allt.
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet