Inlägg från: Kattflickan |Visa alla inlägg
  • Kattflickan

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Hejsan,

Jojjo: Jag tycker också att det känns fördjävligt att hur väl man än försöker en månad så blir det ändå inget! Det känns hopplöst! Tant röd har inte kommit än, men jag känner mig säker på att det inte är nåt den här månaden, känner inte ett enda symptom. Det får mig att fundera över om det var nåt förra månaden som blev tidigt missfall eftersom jag hade så mycket symptom då. 

Jag har känt mig rätt deppig idag också, fast det har till stor del att göra med att jag har på tok för mycket att göra på jobbet.  Jag har lixom redan accepterat månadens nederlag på bebisverkstadsfronten. 

Kram på er alla som är lite gloomy!

Millan 

• Kattflickan

Grattis fru KM!

Själv så visade mitt gravtest på ett fett Minus  imorse, men för en gångs skull är jag inte särskilt besviken, kände det på mig.

Millan

• Kattflickan

Essalady: Jag kan tyvärr inte köra på LCHF, för jag har opererat bort gallan och kan inte äta mycket fet mat. Däremot har jag periodvis testat på en lightvariant: ta bort allt socker som går (äter dock frukt), äta mindre kolhydrater och om jag äter, bara äta fullkornsvarianten, äta större andel grönsaker till maten. Det har faktiskt funkat rätt bra, gick ner en del i vikt när jag gjorde det konsekvent. 

Att äta som jag gör nu är förkastligt. Idag hade jag så mycket att göra på jobbet att jag jobbade i nästan 11 timmar och sen skulle jag handla. Då var jag så hungrig att jag köpte en chokladkaka som jag var tvungen att äta upp innan jag körde hem bilen....helt fel!  Sen vitt ris och massaman curry gryta.

Jojjo: Känns det bättre nu?

Pingla: Trist med tanten, hade du sån mens innan du började äta p-piller också?

Jag väntar med att ändra mig i listan tills tant röd har kommit! Hon borde komma imorgon om lutalfasen ska vara konstant, min ÄL var ju nån dag sen.

Nu ska jag verkligen sova!

Millan

• Kattflickan

Hejsan,

Jag frågade barnmorskan när jag var gravid om jag kunde fortsätta tona håret, hon sa att det var helt ok.

GRATTIS Längtan81! Måste kännas fantastiskt när ni försökt i ett år!

Essalady: Jo, jag har opererat bort gallan, äter jag fet mat kommer gallan ner i magen och gör mig lite orolig i magen.

Millan

• Kattflickan

Ja, det är jättemånga som fått plus på sistone! Kanske är den avslappnande julledigheten som hjälpt till! Är lättare att hinna med att mysa när man är ledig!

Millan 

• Kattflickan

Hejsan,

Tant röd har kommit! En dag senare än beräknat, men det är väl inom felmarginalen!

Skönt att det går bra Mellanis!

Jag sitter här med sambon och har ätit god fredagsmiddag och druckit lite vin, känns bra trots allt!

Millan

{#emotions_dlg.flower} Solig  BIM Vi som längtar...  Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Uppsara ÄL 4/1
    24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
    24 -- Gris78 ÄL 10 jan (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    27 -- SannaK    ÄL 12 jan (9:e försöket, ett MF)
    27 -- Ansi30 ÄL ÄL 12 jan (10e försöket)
    27 -- mumwannaB ÄL 11 jan (21a försöket)
    27 -- Fröken Ellen ÄL 13 jan (9:e försöket)
    29 -- Daniela01 ÄL 15 jan 
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    3-4 -- MariaF79  ÄL ~21 jan (försök nr 5)
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)
    6 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 jan (försök nr 2)
    6 -- Finlandssvenskan ÄL 23 jan( 4:e försöket)
    8 -- Saftochbulle ÄL 25 jan (försök nr 8)
    10 -- Ceke ÄL 26 jan (försök 8, 2 månaden med provera under lutealfasen)
    12 -- simtim ÄL ~29 jan (sjunde försöket)
    12 -- Zalia ÄL ~1 feb (fjärde försöket)
    14 -- Kia78 ÄL ~ 31 jan (10:e försöket)
    15 -- Jojjo55 -- ÄL 1 feb (försök 4)
    16? -- AnnJan ÄL~ 2 feb (3:e gången gillt)
    17- Pingla77 - ÄL 2-4 feb(8:e gången)
    17 -- Millan75 ÄL ca 2 februari (försök nr 4 (på det fjärde ska det ske! )
    23 -- Irmelie  ÄL  9 feb (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4) 

• Kattflickan

Nu blev det ju fel! tog inte senaste listan!

{#emotions_dlg.flower} Solig  BIM Vi som längtar...  Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Uppsara ÄL 4/1
    24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
    24 -- Gris78 ÄL 10 jan (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    27 -- SannaK    ÄL 12 jan (9:e försöket, ett MF)
    27 -- Ansi30 ÄL ÄL 12 jan (10e försöket)
    27 -- mumwannaB ÄL 11 jan (21a försöket)
    27 -- Fröken Ellen ÄL 13 jan (9:e försöket)
    29 -- Daniela01 ÄL 15 jan 
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    3 --- frifantasi   ÄL ca 19 jan (4e försöket)
    3-4 -- MariaF79  ÄL ~21 jan (försök nr 5)
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)
    6 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 jan (försök nr 2)
    6 -- Finlandssvenskan ÄL 23 jan( 4:e försöket)
    8 -- Saftochbulle ÄL 25 jan (försök nr 8)
    10 -- Ceke ÄL 26 jan (försök 8, 2 månaden med provera under lutealfasen)
    12 -- simtim ÄL ~29 jan (sjunde försöket)
    12 -- Zalia ÄL ~1 feb (fjärde försöket)
    14 -- Kia78 ÄL ~ 31 jan (10:e försöket)
    15 -- Jojjo55 -- ÄL 1 feb (försök 4)
    16? -- AnnJan ÄL~ 2 feb (3:e gången gillt)
    17 -- Millan75 ÄL ca 2 februari (försök nr 4 (på det fjärde ska det ske! )
    17- Pingla77 - ÄL 2-4 feb(8:e gången)
    23 -- Irmelie  ÄL  9 feb (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4) 

• Kattflickan

Hejsan,

Grymt irriterande, jag skrev ett långt inlägg, men sladden till den bärbara datorn satt inte i, så vips stängde den ner! Får se om jag minns vad jag skrev!

Det var faktiskt rätt skönt att leva som vanligt igen igår kväll, lite vin, rött kött och en limocello till efterrätt. Svägerskan har gjort den och den var grymt god.

Vet inte varför jag inte är lika besviken den här månaden, men det känns rätt skönt, förra månaden grät jag några gånger när tant röd kom.

Pingla: Jätteskönt att ni ska börja bli utredda! Men hoppas ni blir gravida under utredningen! Vi har ju sett flera exempel nu på de som blivit gravida efter ca ett års försök och egentligen så är ju det helt normalt!

Ceke: Jätteviktigt jobb du har! Hur sker information till tonåringar nu för tiden angående att skydda sig? På min tid var det en del skräckpropaganda, vilket gjorde att jag hade dubbla skydd med min första pojkvän, var jätterädd att bli gravid (både kondom och p-piller).

Jag börjar fundera över om jag borde gå till en gynekolog. Jag fick ju aldrig någon gynekologisk efterkontroll efter aborten. Jag tror att de missade det.  Tänk om jag fått ärr etc? 

Nej, nu ska vi snart åka skridskor!

Millan 

• Kattflickan

Ceke o Kekke: Låter som om ni haft en trevlig kväll!

Angående uniformer så brukar jag inte ha det, däremot blev sambon till sig på nyårs afton då jag provade klänningar, hade en som var alldeles för uringad, den tyngs ner av pärlor o paljetter, så när jag frågade honom om den var för uringad så blev det så mycket fokus på brösten att han helt till sig! Fick slänga klänningen i tvätten

Tant röd har varit mycket riklig de första två dagarna, suck! Men vi åkte långfärdsskridskor igår, 2 mil! Men det var tyvärr rätt molnigt här, fast det var trevligt ändå! Jag är rätt beroende av att få komma ut.

Har sett att jag har BIM i närheten av min födelsedag, hoppas på en fin present! Vi får väl se hur ÄL-veckan går. Har mycket på jobbet den veckan tyvärr!

Essalady: Det är jobbigt när man känner att man måste undvika människor för att de kommer fråga om man ska skaffa barn snart! 

Millan 

• Kattflickan

Kaprifolen: Jag ÄL-testar och hittills har vi oftast kört tillomed den dagen då jag fått utslag på stickan, nån gång körde vi på dan efter också. Men jag tror att vi framöver kommer att köra varannan dag, göra äl-test men ändå fortsätta på varannan dag fram tills typ dan efter att jag fick positivt äl-test. Men om man har sex varannan dag under veckan då man borde ha ÄL, med lite marginal åt båda hållen så ska man ju inte behöva ta ÄL-test. För mig är det mest kontrollbehovet som gör att jag ÄL-testar! På samma sätt som jag känner mig helt vilsen om jag inte vet vad klockan är! 

Millan 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet