Inlägg från: Kattflickan |Visa alla inlägg
  • Kattflickan

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jag har tidigare fått utslag på ÄL-stickan mellan dag 12-15 så vi brukar börja ha sex dag 10 och fortsätta tills stickan ger utslag. Som sagt, den här gången ska vi nog även ha nån dag efter stickan har givit utslag, för säkerhets skull.

Millan-som ska ta promenad i det fina vädret! 

• Kattflickan

Lavendia: Jag hade håll i början av min graviditet, några dar före bim började det.

Igår kände jag mig så trött på det här med att försöka bli med barn, känner ni andra aldrig så? Känns rätt skönt nu när jag har mens att tänka på annat, inte ens behöva fundera över om jag är gravid eller inte.  Att inte hela världen cirkulerar kring babymakandet. Vi hade en trevlig dag på isen på skridskor och fixade sen en god middag med vin, inget bebissnack, inget planerande för hur vi ska göra om jag blir gravid etc...

Om ett par månader är det ett år sen vi började försöka. Sen har jag ju varit  gravid därimellan men ändå. Det innebär också att jag inte kan söka hjälp för utredning på ett tag om det inte funkar.

Jag är förresten från Uppsala!

Millan 

• Kattflickan

Essalady: Hur mycket blöder du? Har du gjort ett grav-test? Har mensen varit konstig? 

Annars så kan det tyvärr ju vara en vanlig magsjuka!

Om du inte är gravid så hoppas jag också på dubbel chans för dig nästa gång!

Millan 

• Kattflickan

Essalady: BIM-2 är ju inte helt säkert att testa på, se hur mensen utvecklar sig, avtar den så ska du kanske gravtesta igen?

Annars så får vi hoppas att din magsjuka avtar snart. Jag sitter hemma och jobbar idag på förmiddagen, plöjer rapporter!

Millan 

• Kattflickan

Grattis Daniela01! Måste vara en härlig känsla att äntligen få se plusset!

Nu är det ju flera som fått plus efter att ha försökt rätt länge, så det är inte bara de som plussar på första månaden som lyckas minsann! Det är bara att kämpa på!

Om en vecka kör jag och sambon igång med nästa "sexvecka". Förra månaden skämtade vi och sa att det är ungefär som "stockholmsveckan" i Visby! Det sprutas en massa! (fast inte champagne)

Synd att det var kräksjuka Essalady! Synd att tanten kom Ansi!

Lavendia och Sanna K, det låter ju positivt för er, hoppas, hoppas..

Sitter framför brasan med både katt och laptop i knät! Inte helt ergonomiskt!

Millan 

• Kattflickan

ha,ha...fast nu för tiden får de ju inte spruta champagne, utan "vaskar" den istället. Dvs. de häller ut den i vasken. Och det vill vi ju inte göra med den dyrbara satsen under sexveckan

Millan 

• Kattflickan

ha,ha,ha...stockholmsveckan har blivit ett begrepp! 

Ceke o Kekke..nu vet vi alla vad som händer någonstans i närheten av Gävle... Hmm.. man kanske skulle skaffa en sjuksköterskeuniform inför nästa vecka?

MariaF79: Håller faktiskt med om att stämningen när man har mer sex blir bättre. Vi brukar inte gräla mycket men jag märker att det blir mer kramande och mindre småirritation när vi har mer sex, det är bra!

Jag har kommit igång med tränandet nu! Är helt slut efter ett hårt pass. Har dessutom givit mig själv kakförbud (och godis) och idag bjöds det på kärleksmums (moccarutor) på jobbet och jag stod emot!!! Vill gå ner några kg innan jag kan gå upp igen!

Jag började tänka idag på att jag skulle ha varit i 7e månaden, ca 7 veckor skulle det ha varit kvar tills jag födde barnet. Känns jobbigt, men jag hoppas ju på att jag kan bli gravid igen.

Millan 

• Kattflickan

Essalady: Hur mår du? Jättejobbigt med mensvärk och illamående!

Millan 

• Kattflickan

Ceke: Det kuratorn sa tror jag stämmer. I början av sommaren så hade jag enormt mycket att göra på jobbet och hemma då min syster skulle gifta sig hos oss.  Samtidigt försökte vi bli med barn och det påverkade mig väldigt mycket. Jag fick hela tiden frågor från kollegor och vänner om vad som var fel, om jag mådde dåligt etc. Så på något sätt märktes min stress och ångesten över om jag skulle kunna få barn på mig. Att hela tiden gå runt och vänta på att tiden ska gå så att det ska bli ägglossning och sen på att det ska bli BIM för att sen bli besviken, ta sig samman och börja om. Klart att det sliter på själen!

Ni har skrivit så mycket idag  att jag inte hinner med att kommentera allt. Jag kan säga att jag inte riktigt är båtmänniska. Men jag gillar verkligen att vara ute i naturen! Klättra, vandra, åka skridskor, skidor etc.

Finlandssvenska: Verkar härligt att bo vid havet! Jag försöker också odla en del grönsaker, är kul att se dem gro och växa upp! 

Essalady: Tycker du ska skaffa både katt och bebis! Förut hade vi två katter, hanen fick problem med njurarna och vi fick avliva honom för ett år sen. Men han var så otroligt go! Har aldrig träffat en så kelig katt.  Varje natt skulle han sova vid mitt ansikte och brukade lägga sitt ansikte mot mitt. Så fort man satt ner skulle han ligga i knät. Helst skulle man lyfta honom och bära honom på rygg och klia på magen. Han var verkligen ett bebissubstitut. Katten vi har kvar är också rätt kelig, men lite mer normalt, lite självständig.

Millan 

• Kattflickan

MariaF79: Förhoppningsvis så blir det en tandläkare, så behöver du inte betala för nästa besök om typ 25 år

Finlandssvenska: Min sambo jobbade i Finland i nästan 4 år innan vi träffades. Han kan typ kanske förstå några ord här och där, men inte prata finska alls! Så det måste vara ett svårt språk att lära sig.

Har ni fiskare sett det där programmet på discovery, den där fiskaren som försöker fånga ovanliga fiskar? Lite kul, men han är lite för macho för min smak!

Tant röd har börjat kasta in handduken! På söndag tror jag vi kan börja köra igång!

Millan 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet