Inlägg från: Kattflickan |Visa alla inlägg
  • Kattflickan

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finlandssvenska: Jag tycker helt klart att det låter som om din kompis är avundsjuk! Kanske håller hon på att få lite panik över att vara singel, jag har själv i dagarna blivit 36 och gudarna ska veta att jag känner panik.

Du ska absolut inte behöva be om ursäkt för nåt! Att du har det bra ställt är väl inget att skämmas över? Du har ju jobbat in pengarna!

Är man bra vänner brukar man ju också visa intresse för den andres liv. Jag tror som sagt att hon ser alla omkring sig bilda par och känner sig lite ensam. Hoppas det löser sig, tala om för henne att du tar illa upp.

Jag är lite spänd inför imorgon, känner lite molvärk och tycker att en ådra på bröstet blivit större, men det kan väl vara inbillning

Millan 

• Kattflickan

Hejsan,

Nu har jag nattåkt långfärdsskridskor! På en sjö en bit från där vi bor hade det anordnats med facklor kring den upplogade slingan och de sålde kaffe etc. Så vi har åkt ca en mil. Tyvärr var det inte facklor hela vägen men vi hade pannlampor så det gick bra.

Essalady: Jobbigt för din vän! Ibland går hjärtfel att operera men jag antar att det var för illa! 

Jojjo: Jag har också hört att det är från första dagen med färskt blod man räknar. Men om man tidigare räknat första dan från den dag då man börjat få lite bruna flytningar så får man tänka på det när man beräknar BIM. Jag började räkna om förut och blev tagen på sängen av tant röd som kom en dag tidigt, men när jag tänkte efter så var det ju inte så.

Finlandssvenska: Ibland blir man besviken på sina vänner, ibland lyckas man reparera det och ibland så har man bara glidit isär. Kanske ni har olika värderingar i livet nu? Eller så kanske det löser sig om ni pratar om det. Det märkligaste var hennes reaktion på att du ville hjälpa hennes syster med flytten tycker jag! Att bli arg på någon som vill hjälpa ens syster är märkligt.

Jag går in imorgon och uppdaterar min status när jag testat.

Millan

• Kattflickan

Hejsan flickor!

Imorse fick jag ett svagt Plus Men det var ändå tydligt! 

Har inte plussat förr med testlagret men det dröjde faktiskt ca 3 minuter innan jag började se nåt. Men mellan 5-10 minuter fanns där ett till svagt streck.

Förra gången jag var gravid hade jag ägglossning på samma dag som nu och då testade jag först dag 30, idag är det dag 29. Men även dag 30 var det aningens svagt, fast starkare än nu.

Jag vågar inte riktigt hoppas än, ska fortsätta testa några dar framåt för att se att det blir starkare.

Har mensvärk, hoppas inte det är dåligt.

Millan 

• Kattflickan

Tack för alla gratulationer! Jag hoppas att testet imorgon är lite starkare!

Lavendia: Hoppas det var en sanndröm! Fast vet inte om vi skulle stå och jämföra bröst i verkligheten

Grattis Ceke! Superskönt att det inte var cancer!

Nu ska jag fredagsmysa med sambon!

Millan 

• Kattflickan

Hejsan,

Tyvärr var inte testet starkare idag, men heller inte svagare. Hur snabbt ska det bli starkare i början?

Kan det spela in att min urin igår var mer koncentrerad än idag? (dvs jag hade druckit mindre vätska i förrgår kväll?

Tyvärr är det väl bara att vänta och se! Ingen blödning iallafall. Jag är på BIM idag. Men nu är brösten lite ömma.

Millan 

• Kattflickan

Ernlia och Ceke: Hoppas ni har rätt! Jag ska försöka tänka positivt! Förra gången jag var gravid gjorde jag bara ett test och det var inte så starkt och det var på BIM. Så jag har inget att jämföra med! 

Och jag är på BIM idag.

En märklig sak som kanske är en slump är att jag vanligen har ägglossning på dag 12-13. Två gånger av de månader jag har mätt med ÄL-stickor har ägglossningen varit försenad, till dag 15.  Båda dessa gånger har jag blivit gravid, slump?

Essalady: Bra att du är taggad! Och strålande med två ägglossningar på en månad, hur lång cykel har du?

Idag blir det en dag inomhus, det är svinkallt ute, -19 grader. Vi har fått igång brasan nu iallafall.

Millan 

• Kattflickan

Hejsan!

Idag blev strecket lite starkare på gravtestet! Så nu känner jag mig lite lugnare. Mina bröst har börjat ömma också vilket tyder på att HCG-nivån ökar. Jag har ingen aning hur mycket starkare strecket ska bli på gravtestet, men det var markant starkare idag. Jag har fotat testen efter 9 minuter, på samma plats för att kunna jämföra dem.

Så idag ska jag försöka vara lite mindre orolig. Finns ju ändå inget man kan göra om det blir missfall. Det jag är mest rädd för är att det ska vara ett utomkvedes. För då ska man ju vara alert om inte hcg-nivån ökar som den ska.

Välkommen tillbaka Sanna!

Kekke: Jag tror att du förtjänade det

Millan 

• Kattflickan

Nu tar jag och fyller i listan!

SoligBIM Vi som längtar...  Baby 

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    18 -- Gris78 ÄL 4 feb (försök nr 6)
    18 -- Percy31 ÄL 4 feb (1 försöket)
    22 -- Ansi30 (struntar i äl-koll och kör på varannan dag till nästa mens)
    23 -- Irmelie  ÄL  9 feb (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)
    23 -- Lavendia ÄL 9 feb (Försökt i 1 år. 8:e försöket efter MF)

Solig  Mars Äpple
    1 -- AnnJan ÄL14 feb (3:e gången gillt)
    5 -- Finlandssvenskan ÄL 19 feb (4:e försöket)
    8 -- Ceke ÄL ca 21 feb (9 försöket)
    9 -- Kaprifolen1979 ÄL ~21 feb (försök nr 3)
    10 -- Frk Svår ÄL 23 feb
    12 -- Zalia ÄL ~ 28 Feb (femte försöket)
    15 -- Jojjo55 ÄL 1 mars (på det 5:e gäller det!)
    15 -- simtim ÄL ~28 feb (8:e försöket)
    16 -- Polarlantis ÄL 2 mars (fjärde försöket, första barnet)
    16 -- Essalady ÄL 2 mars (försök nr 7)
    18-- Pingla77 ÄL 4 mars (försök nr 9)
    MariaF79:  (försök nr 6), MF v 5

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    Fru KM: BF 23 sept, fjärde försöket
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    Saftochbulle BF 21 okt (försök nr 8) 
    Millan75 BF 27 okt (försök nr 4) 

• Kattflickan

Jag hoppas Lavendia! Men det är alltid bra att ha i beräkningen att man kan ha fel. Första månaden vi försökte så kände jag en massa symptom och hade inte med i beräkningen att man kunde vara skenis, tänk så besviken jag blev.  Hoppas inte tanten dyker upp!

Millan 

• Kattflickan

Ceke: Jag hade ÄL-tester från testlagret och vissa månader blev inte min testlinje lika stark som kontrolllinjen. Men jag utgick ifrån att om den var nästan lika stark så var ÄL på G. Men det kanske berodde på lite dåliga tester då?  Go girl go! Hoppa på Kekke!

Min sambo konstaterade att han i princip är sist kvar på jobbet som inte har barn. Jag sa till honom att vi får hoppas att han blir pappa i oktober.

Vet inte varför jag har så svårt att tro på att det kommer att bli ett barn den här gången. Förra gången vågade jag tro mer på att det skulle gå bra. Men det är väl erfarenheterna som färgar en. Jag försöker intala mig att det är vanligare att det  går bra än inte.

Zalia: Kul att du är så taggad!

Millan 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet