• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • acinna

Inna: Jag har varit gravid tre gånger, och egentligen bara känt det en av gångerna, och då var det utomkvedeshavandeskap. Denna gången fattade jag inte förrän i vecka 5+2 att jag var gravid, trodde bara ägglossningen legat sent, och att mensen försköts på grund av det. Det var första mens efter operationen och det är många som får ändrade cykler efter det. Men om jag ska tro läkaren rätt som gjorde senaste VUL:et så var fostret/embryot ganska litet, så jag kan faktiskt ha haft rätt med sen ägglossning, och i så fall är sambons spermier verkligen livskraftiga eftersom de överlevde fyra eller fem dagar...

• SannaK

Jag hänger på listan för januari...

Solig {#emotions_dlg.flower} BIM-lista, vi som längtar.. {#emotions_dlg.flower} Baby

Tomte DECEMBER  Tomte
    X -- Saftochbulle (sjunde försöket)
    6 -- Ansi30 ÄL 21-23 nov (8e försöket)
    6 -- änglabitch ÄL 21 nov (2:a försöket)
    7 -- AnnJan ev ÄL 23 nov (1:a föesöket)
    ~8 -- Irmelie Ev ÄL 21-24 nov (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    ~10 -- MariaF79  ÄL 26 nov (försök nr 3)
    10 -- Inna ÄL 28 nov (5:e försöket)
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    13 -- Uppsara (5:e försöket)
    16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    16 -- Finlandssvenska ÄL 2 dec ( andra försöket)
    16 -- simtim ÄL ~2 dec (femte försöket)
    16 -- Ceke ÄL ~2 dec (sjätte månaden sedan p-ringstopp, ev 5 försöket)
    17-18 -- Lillamilla Äl 3 dec (15:e försöket )
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec
    22 -- Längtan81 ÄL 9-10 dec (11 försöket)
    23 -- Jojjo55 ÄL 9 dec (2:a försöket)
    24 -- Millan75 ÄL ca 7 dec (försök nr 2 )
    25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
    26 -- Essalady ÄL 12 dec (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 13 dec (första försöket)
    27 -- Astrogirl  ÄL 13 dec (försök nr 11) 
    27 -- emmafemma  ÄL ~ 11-12 nov (försök nr 3)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
    29 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  
    1 -- SannaK    ÄL 18 dec (flera försök)
    2 -- Sanna77  ÄL 22 dec (försök nr 4)

PlusGRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)

• ifyouweremine

Vad segt att det är så många som får mens... hoppades ju på att tomten skulle vara den enda rödklädda gästen den här månaden.. Tycker vi haft en dålig trend i vår tråd ett tag, tur i alla fall att vi har acinna som visar var skåpet ska stå! Men det känns lite som det ligger några plus i luften faktiskt.. tror det kommer bli minst två under december! Jag har en bra känsla om MariaF79 och simtim till exempel.. Vilka gissar ni på? ;)

• CajsaK

Fick en liten obetydlig rosaaktig blödning idag, hoppas ej mensen är på g! verkar va många som den kom för idag....:(

• Irmeline
    CajsaK skrev 2010-12-06 21:30:27 följande:
    Fick en liten obetydlig rosaaktig blödning idag, hoppas ej mensen är på g! verkar va många som den kom för idag....:(
    När har du BIM? Ser inte dig i listan..
    Kan det inte vara nidblödning då?
  • acinna

essalady: Jag hoppas du har rätt att det snart blir fler plus här, men jag hoppas på fler än två, trots att två känns ganska realistiskt! Vill ju faktiskt ha sällskap!

• ceke

Alltså ärligt.. hur svårt kan det va egentligen?? Borde inte kroppen va så funtad att den vill reproducera sig?? Tror våra kroppar missade nåt väsentligt i "att bli människaskolan" innan vi kom till... eller nåt sånt. Jag menar. Ett ägg, några spermier, en livmoder och tja, svårare än så är det ju inte! och alla vet ju att 1+1=3, eller hur???

Hmm, snillen (jag hehe hmmm) spekulerar framför datorn i väntan på att få åka hem o sova

• ceke

En fråga... hur känns era magar dagarna mellan ÄL och BIM? Bar så där allmänt, om man ska försöka tänka bort att leta gravsymptom?

Jag har ju insett att det kanske händer mer saker och känns mer i kroppen när kroppen får utöva alla sina hormonstadier, ägglossning etc... men jädrar, inte kommer jag ihåg allt det här pirret, tjong, pang, kurr, brännande känsla, kittel, kliande som försigår nu!

Och det har jag inte bara känt denna månad, så jag vågar inte ens tro att det är några gravsymptom, utan det har jag nog känt den här tiden i cykeln varje månad sen slutade med p-ringen, tror jag. Lustigt hur jag glömmer bort känslan från månad till månad...

Är det slemhinnan som växer till som man känner? Eller vad 17 försigår egentligen i kroppen?

• AMC80
    Irmeline skrev 2010-12-06 19:53:06 följande:
    Trist Sanna77 och ängla med mens :(
    Trodde verkligen vi skulle plussa nu..

Nu står hoppet till dig AnnJAn!
    Heja heja!

Uppsara: skönt att ni fått tid för utredning.

Saftis: Konstigt att vilja ha mens, men så är det ibland.
    Om jag inte är gravid nu vill jag verkligen ha min också! Hade ju MA i oktober!!!

Hmm, räkna inte för mkt med mig även om jag tackar för hoppet.

- i morse igen, fast ingen mens än heller. Men, det kan iof vara några dagars felräkning, detta blir ju trots allt första riktiga mensen. Jag håller er uppdaterade.

Lite kuriosa, min bröst har blivit mycket större sedan jag slutade med p-ring. Ökad sexlust och större bröst. "Vilket drömläge" sa maken, innan han fick en rulle papper kastad på sig. Han är inte så kvinnofientlig som han låter, haha, bara dålig humor.

Saftis och Irmelie, jag håller med. Blir det inget + kan jag lika gärna få mens direkt så att jag kan få försöka igen.
  • simtim

essalady, det känns bra att du tror på mig särskilt som jag själv inte tror det blev nåt just nu...men det är ju långt kvar till bim än. åh det skulle vara världens bästa julklapp..

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet