• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • AMC80

BIM + 1 idag och neg i morse igen. Inga menskänningar alls so far.

Ni som brukar testa och har testat pos någon gång. Hur funkar det med testlagrets stickor. Man ska ju vänta i fem tio min innan man ska kolla står det. Men ni som får två streck, har ni sett det andra direkt eller dyker det upp först efter fem min? Kontrollstrecket syns ju med en gång.

• ifyouweremine

AnnJan - Ja det har jag också funderat på. På äl-stickan ser jag direkt om det ska bli pos eller ej. Fastkag antar att det kan va annorlunda med gravtest eftersom det pos-strecket kan va ganska svagt i början av graviditeten.

• CajsaK

Någon här som vet hur länge spottings kan pågå, om de är ett bra el. dåligt tecken, samt hur mkt/lite som är normalt? Även hur det ser ut?

Börjar bli lur på om det är det jag har... är isf inne på 3:e dagen med "småstänk", som bara lite rosa vatten då och då...

• CajsaK

Har även tänkt på det här med värktabletter å dylikt. Brukar ha spänningshuvudvärk och då hjälper bara ipren någorlunda. Men har inte vågat äta ipren nu när vi försöker få barn. Har tror jag en gång tagit ipren under denna tid då alvedon inte hjälper ett skit mot nåt för mig, alvedon är som att ta ett piller med luft vad jag än har för värk.

Har även insomningstabletter och ångestdämpande vid behov. Sånt ska man visst inte heller stoppa i sig vilket känns väldigt jobbigt ibland då jag verkligen skulle behöva det!

Går just nu omkring med konstanta spänningar och insomningssvårigheter, samt att det är mkt tungt på mitt jobb vilket gör att jag känner mig som en zombie hela dagarna.

Någon här som vet av bra receptfria el. dylika tabletter man får ta vid graviditet/försök till barn? Finns det ångestdämpande tabletter man får ta tex? Jag menar vissa blir ju deprimerade under sin graviditet och dom måste det ju finnas nåt för....?

• Ansi30

Sanna77 och Änglabitch min med-BIMare: NU KÖR VI!!!

• Sanna77

Ansi30, japp nu är det bara att ladda!!! Vi kan rulla vagn ihop i september ; ) Jag har börjat med både rosenrot och B6 för att få fart på min korta lutefas eftersom jag bara hade 8 dagar sist : ( men jag är övertyga att B6 kommer att hjälpa så jag är på riktigt gott humör!

• Kaprifolen

essalady: avslöjar nu min okunskap, men vad exakt är prostaglandinsyntesen? Inte klokt vad ni kan här inne, ibland undrar man hur mycket det är man inte vet egentligen....och som man borde veta

• Irmeline
    AMC80 skrev 2010-12-08 08:26:57 följande:
    BIM + 1 idag och neg i morse igen. Inga menskänningar alls so far.

Ni som brukar testa och har testat pos någon gång. Hur funkar det med testlagrets stickor. Man ska ju vänta i fem tio min innan man ska kolla står det. Men ni som får två streck, har ni sett det andra direkt eller dyker det upp först efter fem min? Kontrollstrecket syns ju med en gång.
    När jag testade positivt så syntes det direkt när vätskan passerade. även då jag fick låga utslag precis innan hormonerna gick ur kroppen..
    men om det är väldigt svagt kanske det syns bättre efter ett tag?
  • Irmeline

Hej Tjejer,
    tror inte heller att mensens längd gör något med fertiliteten även om en rikligare blödning kan vara bättre för att slemhinnan "blöds ut ordentligt" och kan byggas upp på nytt. Det sa iallafall en läkare var anledningen till att det kan vara lättare att bli gravid efter mf, man byter liksom ut hela.

Trist att det inte blir några plus! Men som någon sa, det hänger i luften!

Spännande AnnJan att du passerat BIM. Hoppas på ett sent plus!
    Och MariaF, det verkar ju spännande med nidisen :)

Ego: En dålig och en bra nyhet.
    Fick en brun/rosa flytning idag vilket verkar vara mensen som är på G. :(
    Den kommer dock på BIM som är samma BIM som jag skulle haft om mitt mf var mens, så kroppen har förhoppningsvis stabiliserat sig lite. :)

Får snart lägga in mig i januarilistan..

• änglabitch
    Ansi30 skrev 2010-12-08 13:30:04 följande:
    Sanna77 och Änglabitch min med-BIMare: NU KÖR VI!!!
    Jajemensan! Det gör vi! Jag har beställt 14 ÄL-test och 5 gravid-test för att ladda upp, kommer nog gå dåligt med att hålla sig lugn och leva preciiiiis som vanligt, haha

Vad nervös jag blir av ipren-snacket, hade bara hört man inte ska äta det när man redan ÄR gravid.
    Jag som levt på det i 3 dagar för att orka jobba och orka stå upp överhuvudtaget, mensvärken har varit abnorm!
    Är ju bara Ipren som hjälper mot det! Eller finns det nåt annat som hjälper??? någon som vet? Alvedon gör inte det för mig iallafall.

CajsaK- Jag har tagit valeriana ibland, ett naturläkemedel (finns på apoteket) mot oro och ångest, som man sover gott på, jag tror inte det är farligt för foster eller påverkar för fertiliteten, men är inte helt hundra.

Vilken dag börjar ni ÄL-testa? Började på dag 12 sist men tror det var för sent. Är ju så svårt när cykeln är så olika varje gång Obestämd
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet