Inlägg från: mallanis |Visa alla inlägg
  • mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Bullen- Skönt att dett såg bra ut! Ja dessa råd... tror alla ger olika... Jag har inväntat mens efter mina mf/ma... Jag har blött rejält och mensen efter mf/ma har varit väldigt sparsam... Så jag har tänkt att jag väntar så min slemhinna har växt till sig ordentligt så förutsättningarna för ägget är optimala och det kan få fästa i en tjock och fin och mysig slemhinna ....
    Men sen finns de ju dem som säger att det är lättare att bli gravid direkt efter mf (vet dock inte om det är BM och läkare som säger det? )

Skönt iaf att det är slut på celibatet!!!

Ni Nya i tråden VÄLKOMNA!! Jag lyfter fram BIM -listan så kan ni fylla på! Och man får lite bättre koll på Vem man ska hålla en extra tumme för!!!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    BIM- listan låg låååångt bak (tror det var den senaste) ! Och behöver ju uppdateras en hel del....

BIM - Vi som längtar efter första barnet 

NOVEMBER

12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    16 -- Fru KM  ÄL ~2 nov (försök nr 2)
    25 -- Jojjo55 ÄL 11 nov (första försöket)
    27 -- Gris78 ÄL 13-14 nov (försök nr 3) 
    27 -- Millan75 ÄL ca 11 nov (försök nr 1 )
    30 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)

DECEMBER  Tomte
    X-- Saftochbulle (sjunde försöket)
    1 -- essalady  ÄL 16 nov (4:e försöket)
    2 -- emmafemma  ÄL ~ 16-18 nov (andra försöket)
    6 - Ansi30 ÄL 21-23 nov (8e försöket)
    7 -- Sanna77  ÄL 25 nov (försök nr 3)
    ~8 -- MariaF79  ÄL ~24-25 nov (försök nr 3)
    ~8 -- Irmelie Ev ÄL 21-24 nov (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    10 -- Inna ÄL 28 nov (5:e försöket)
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    16 -- Finlandssvenska ÄL 2 dec ( andra försöket)
    16-- simtim ÄL ~2 dec (femte försöket)
    16-- Ceke ÄL ~2 dec (sjätte månaden sedan p-ringstopp, ev 5 försöket)
    17-18 Lillamilla Äl 3 dec (15:e försöket )

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis:
     BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Ernlia03: BF 20 juni 2011. (Tog sig på 6:e försöket)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Ceke- MEN så gott vilken flax!! Så skönt för dig, kan man säga grattis till att du slapp operationen?
    Japp- tror på "orgasmmetoden" har också hört att det finns en "föda barn med orgasm".... den tänker jag pröva *asg*

Pingla77- Syrran har gjort en sådan ögonoperation-Hon är helnöjd! Det enda hon ångrar är att hon inte gjorde det tidigare ;)

Kaprifolen- Hur säker är du på din BIM? Man säger ju att man ska sluta så fort man vet att man är gravid  MEN samtidigt så har ju kroppen och ägget inte börjat dela blod än....

Maria-  Finaste fisken jag nånsinn haft =) Orgasmen ska väll allra helst tajmas med mannens så får de bra skjuts av killen och sen mottags de av tjejen och förs ännu en bit upp. Men sen om det verkligen funkar?

Kajsa K- Känn dig inte stressad över att "alla" vet när Äl är... vi tyckte det var kul att ha med äl på listan så man "får följa med varandra hela vägen" *s*  Men visst underlättar det att veta när äl är om man inte orkar sexa på jämt!

Kom igen nu tjejer FLER namn ner på gravidlistan nu tjejer... det är dags nu!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Kaprifolen skrev 2010-11-25 09:19:22 följande:
    Nja, hyfsat säker men jag förstår hur du tänker....jag har ju skippat alkohol helt sen lite innan ÄL och inser väl att jag kanske inte bör dricka i helgen även om ett test visar minus. Men ni förstår dilemmat, folk kommer ju spekulera...

Jojjo55: Jag tänker köpa ett test först på fredag em när jag åker hem från jobbet och testa först på lör morgon. Lite vidskeplig är jag och inbillar mig att köper man ett test nu så kommer mensen Fast jag blir liksom tokig på mina känningar i tjejmagen, är det mens som är på G eller....??? Idag tror jag att den nog kommer :.( pessimistisk.

Hur gör ni som kommer att vara mellan ÄL och BIM när julen inträffar, har ni berättat för era familjer att ni försöker? Återigen denna alkohol, min mans familj (som vi ska fira m i år) dricker gärna vin till maten och alkoholglögg, hur hanterar man det? Är inte ett dugg sugen på att berätta att man försöker, blir det inget kommer man ju bara känna än mer press ju mer tiden lider.
    Så här har jag tänkt! Sunt att tänka på sitt alkoholintag! Men samtidigt kan man inte hänga upp hela livet kring BIM, och plus! Jag har ju jobbat på barn i ett års tid... när jag plussade förra  gången så testade jag på onsdag fick ett svagt streck... tog nytt test på torsdag inget streck...Ledsen som f-n men gick på fest och drack ganska rejält....Ingen mens på hela helgen tog ett nytt test - minus... först på dag BIM+ 10 plussade jag...ganska starkt....

Jag ville inte ställa hela livet på paus (fast enligt min man gjorde jag det ändå!... ) på att vänta på plusset. Ett glas vin till maten kan ju vara mums och alkoholprocenten när man äter mat och dricker alhol till maten blir ju låg man behöver ju inte bli full. =)

Så drick om du vill men om du känner att du vill låta bli så gör det.... Jag vet inte hur ni andra resonerar men så tänker jag....ska kanske tillägga då jag låter som en alkoholliberal.... inte en droppe numera så klart!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    ceke skrev 2010-11-25 10:35:02 följande:

Sitter och funderar på vilka ÄL-test jag ska betsälla från internt... har ni nå br tips? Har tidigare köpt CB på apoteket, men det blir ju verkligen svindyrt i längden!!! Även om de är bra o lätta att tyda..

Jag köpte testlagrets och även provat billigatester.... Tyckte de bägge funkade bra men man får ju ingen glad gubbe utan får kolla strecket..
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    ceke skrev 2010-11-25 14:12:39 följande:

Egentligen är det rätt spännande vilken stor grej det är i det här samhället kring alkohol... Alltså, allvarligt.. ingen borde va på nån kring det. Vem vet egentligen.. bara för att man är tjej och inte dricker behöver det ju inte va en bulle i ugnen.. det kan ju lika gärna va alkoholproblem, nåt annat som gör det valet, eller helt enkelt bara att man bestämt sig för att ta avstånd från alkohol av andra anledningar...

Många spännande saker som i a f jag börjar tänka på nu när vi själva har bebisverkstad och som jag aldrig reflekterat över tidigare.. i a f inte på samma sätt. Bara egentligen det här med att fråga nån om de planerar barn... jag menar... det är ju en jätteprivat fråga som ingen borde förvänta sig ett ärligt svar på! Eller frågan om man är gravid? Jag menar.. det berättar man ju först när man är redo att göra det... det finns ju annars en tanke med att man inget sagt.

Jjag har själv tidigare frågat folk etc och aldrig insett vilken stor grej det är! Och åh vad jag önskar att jag insett det tidigare!

Nä! Jag vet! Håller helt med, jag har också klämt ur mig klantiga kommentarer tidigare.. Menade egentligen inget med det men OJ så fel det kan bli!!!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Irmelie- Intressant länk! Men den dissade min tempmetod.....*helt förkrossad*. Fast jag har ju samtidigt äl stickat och registerat flytningarna så jag känner mig hyfsat lugn...
    Jo jag har har hört att man ska ligga kvar i 30 minuter, har också hört att man ska lyfta rumpan och cykla med benen i luften.... det gör iaf det hela lite roligare ...Hhahhah. Ska vi sova efter sex så har jag legat kvar men ska vi göra något annat så har jag legat kvar 5-10 minuter.... Men det rekomenderas inte för dem som har lätt att få urinvägsinfektion.

Jag har tänkt att det kan ju inte skada men vet inte om det finns fakta för att  funkar heller...min bm trodde inte på det!

Gris- Sexa på man kan få mer än en ÄL per månad!!!!  Men du väntade på BIM? hihhi kan det inte vara gravflytningar då? ;) kultingdags?

Kul med ni nya - Välkomna!!! Kul med fler som tänker som jag....barn...ja det kanske kan vara trevligt nån gång.......sen blir man som besatt!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    ernlia03 skrev 2010-11-26 08:38:26 följande:
    Vet inte riktigt vad jag ska tänka just nu... Har haft rosa, småblodiga flytningar i måndags, igår och även idag. Fick även konstiga känningar i magen igår. Inte värk, men lite molande. Som jag hade i början när det kallades växtvärk, en väldigt mild variant av mensvärk. Ringde till gyn idag och fick prata med en tant som skrämde upp mig så otroligt att jag inte kan annat än gråta just nu. Allt hon sa kändes som "förbered dig på missfall". Först tyckte hon att jag skulle vänta till måndag, men när jag pratade längre med henne var hon väldigt hård på att jag måste komma in på akuttid idag. Men det var inte säkert att någon läkare skulle hinna kolla något... Och även om allt visade bra på VUL just när undersökningen gjordes kunde det bara vara "falskt hopp" eftersom det inte visade något om hur det skulle se ut en timme senare...

Eftersom jag var i vecka 10+5 enligt deras beräkningar (enbart utifrån sista mensens första dag) skulle man ta allvarligt på blödningar.

Jag nämnde även att jag ska resa till London nästa vecka, men det var ingen bra idé enligt henne. Det skulle inte vara roligt om jag fick missfall utomlands...

Hon frågade även om jag kände mig gravid, var jag illamående och hade ömma bröst? Och illamåendet har ju faktiskt minskat den senaste veckan och det sade jag även till henne. Då klämmer hon ur sig att om man känner sig väldigtgravid är det säkert ingen fara. Och jag som just sade att jag hade minskade symptom...

Jag var till BM i tisdags och tog upp blödningarna då också, i hennes öron lät det inget farligt och det är sånt som kan uppstå.

Usch, vet inte vad jag ska tänka just nu. Ska iaf till gynakuten vid 13-tiden och antagligen sitta där i massor med timmar, OM jag ens får träffa någon läkare.

Mådde jag dåligt innan psykiskt är det inget mot just nu... Rynkar på näsan
    SKIT GYN! Va de kan uttrycka sig klantigt!!! En säger så en annan si..... Att symptomen minskar i vecka 11 är ju inget konstigt!! Åh vad jag hatar att en säger det är HELT NORMALT...medans en annan målar f-n på väggen!!!  När skulle du egentligen ha mens kan det inte vara en "genomblödning" det kan man ju få när man i vanliga fall skulle haft mens! Sen kan man blöda av okända anledningar också!  skit människa (jävla kärring!) som uttrycker sig så....finns flera fall där folk blödit men inte varit mf! Har flera sådana exempel i en missfallstråd där folk blivit gravida igen som jag hänger i!!!!

Förstår att du är orolig åk till gynakuten så får du veta Ernlia! Får du med dig mannen så du slipper sitta där själv? Du kommer säkert in har man bara kommit upp på deras lista så brukar man få komma in! skit skit skit håller tummarna för att allt iaf ser bra ut!!!! *kramar*
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    ernlia03 skrev 2010-11-26 09:25:22 följande:
    Ja, jag är nästan mer irriterad över hennes sätt att uttrycka sig än vad jag är orolig. Ett sätt att förtränga antar jag...

Jag skulle ha haft mens nästa helg så det kan inte vara det. Hade en likadan, men kortare "blödning" en vecka innan förra gången mensen skulle ha kommit också. Vet inte riktigt vad man ska kalla blödning, det är ju snarare en rosa flytning. Men det är klart, det rosa kommer ju från blod så nån sorts blödning är det ju.

Det känns skönt att jag berättade för chefen tidigare i veckan. Jag pratade just med honom och han tyckte att jag skulle åka hem tidigare om jag kände att jag behövde lugn och ro. Hans sambo hade tydligen haft liknande under deras graviditet så han visste vad det handlade om. Känns skönt att slippa oroa sig över sådana praktiska saker som jobbet iaf. Inte för att jag tänker åka hem, tror jag blir mer orolig över att gå hemma ensam. Här på jobbet måste jag ju försöka vara normal (det är bara chefen som vet), så kanske inte grubblar lika mycket då.

Ja, tack och lov så hinner mannen sluta på sitt jobb och komma med mig. Skulle bli tokig av att sitta där själv och vänta.
    Va konstigt att det var likadant förra månaden också? Hade du gjort något VUL? Har ni haft mycket sex och det kan vara därför blödiningen kommit? När jag fick mitt mf så var det blod inte lite rosa!

Skönt med en förstående chef! Det hade inte jag... när jag berättade varför jag ville vara hemma så fick jag ett svar på mail..... MEN hon hoppades iaf att min sambo skulle ställa upp för mig.....lite komiskt att ens chef inte ens kom ihåg att jag varit gift i 3 år......  jajja.. Ja det kan var skönt att jobba så man inte tänker och funderar massor på det...

Håller tummarna iaf och hoppet lever tills du får reda på något annat!!!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Ernlia- =( usch vad jag blir ledsen för er skull!
    Så var det på min första graviditet också fick reda på i vecka 11 att den slutat växa några veckor tidigare.... åhh har dåligt med ord vilken...... otur för er och otur i tråden.... Vilken skit jag beklagar verkligen gumman! Varför kan de inte ha som standard ett tidigt vul typ v 7 så man slipper att bli så lurad! Ha inget dåligt samvete för hur du känt, det är hormonerna som ställer till det!  Jag blir knäpp på alla som säger DET ÄR SÅÅÅÅÅ NORMALT .....om allt som rör graviditeter...
    Oroa dig inte för skrapningen, jag gör alla gånger hellre en skrapning igen än tar tabletterna....! Har personligen ingen bra erfarenhet av tabletterna vid ma... 

kramar i massor!

Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet