ernlia03 skrev 2010-11-26 08:38:26 följande:
Vet inte riktigt vad jag ska tänka just nu... Har haft rosa, småblodiga flytningar i måndags, igår och även idag. Fick även konstiga känningar i magen igår. Inte värk, men lite molande. Som jag hade i början när det kallades växtvärk, en väldigt mild variant av mensvärk. Ringde till gyn idag och fick prata med en tant som skrämde upp mig så otroligt att jag inte kan annat än gråta just nu. Allt hon sa kändes som "förbered dig på missfall". Först tyckte hon att jag skulle vänta till måndag, men när jag pratade längre med henne var hon väldigt hård på att jag måste komma in på akuttid idag. Men det var inte säkert att någon läkare skulle hinna kolla något... Och även om allt visade bra på VUL just när undersökningen gjordes kunde det bara vara "falskt hopp" eftersom det inte visade något om hur det skulle se ut en timme senare...
Eftersom jag var i vecka 10+5 enligt deras beräkningar (enbart utifrån sista mensens första dag) skulle man ta allvarligt på blödningar.
Jag nämnde även att jag ska resa till London nästa vecka, men det var ingen bra idé enligt henne. Det skulle inte vara roligt om jag fick missfall utomlands...
Hon frågade även om jag kände mig gravid, var jag illamående och hade ömma bröst? Och illamåendet har ju faktiskt minskat den senaste veckan och det sade jag även till henne. Då klämmer hon ur sig att om man känner sig väldigtgravid är det säkert ingen fara. Och jag som just sade att jag hade minskade symptom...
Jag var till BM i tisdags och tog upp blödningarna då också, i hennes öron lät det inget farligt och det är sånt som kan uppstå.
Usch, vet inte vad jag ska tänka just nu. Ska iaf till gynakuten vid 13-tiden och antagligen sitta där i massor med timmar, OM jag ens får träffa någon läkare.
Mådde jag dåligt innan psykiskt är det inget mot just nu...

SKIT GYN! Va de kan uttrycka sig klantigt!!! En säger så en annan si..... Att symptomen minskar i vecka 11 är ju inget konstigt!! Åh vad jag hatar att en säger det är HELT NORMALT...medans en annan målar f-n på väggen!!! När skulle du egentligen ha mens kan det inte vara en "genomblödning" det kan man ju få när man i vanliga fall skulle haft mens! Sen kan man blöda av okända anledningar också! skit människa (jävla kärring!) som uttrycker sig så....finns flera fall där folk blödit men inte varit mf! Har flera sådana exempel i en missfallstråd där folk blivit gravida igen som jag hänger i!!!!
Förstår att du är orolig åk till gynakuten så får du veta Ernlia! Får du med dig mannen så du slipper sitta där själv? Du kommer säkert in har man bara kommit upp på deras lista så brukar man få komma in! skit skit skit håller tummarna för att allt iaf ser bra ut!!!! *kramar*