Inlägg från: mallanis |Visa alla inlägg
  • mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Lavendia- http://www.billiga-tester.se/pre_seed_multi_use_tub-p-127.html det är den stora tuben så den är öppnad men har tryckt ut innehållet på ett hygiensikt sätt. Så det är liksom inte kladdat med den =)  men som sagt den är öppnad. =)  Hör av dig om du vill ha den!

Iremelie- förstår att du känner dig "lurad" på ett par månader med försök! När jag tempade så tog jag samma tid vaje dag, helg som vardag. Jag har inte svårt att somna om så det ställde inte till det för mig att tempa även på helgen... vet inte om det har med ens sovrytm att göra men det ska kunna diffa mer om man tar det vid olika tid på morgonen...fast jag vet att man kunde skriva in som felkälla på FF om man sovit dåligt/färre timmar då det också kunde påverka tempen....

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Lavendia skrev 2010-12-20 15:11:27 följande:

Tack för tipset Mallanis! Precis vad jag behöver då jag inte är lika bra på att "prestera" som min man som levererar på beställning när som. Vi vågade inte använda glidmedel de senaste två gånger utifall att det är därför som det inte lyckats men var inte så skönt och jag blev ännu mer stressad. Så detta vill jag absolut prova! Jag har ingen införingsspruta så lika bra att köpa hela kittet direkt men tusen tack annars! Glad

Åhh då är det perfekt för er! Jag/vi tyckte den var urmysig ;) förstår om du kanske inte ville ha en använd tub men om du ångrar dig så finns den här ;)
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Kaprilfolen- hhha va kul! Tänk va vi kan nörda in grejer här i tråden ;) Hade sommarjobb på en kommun för x antal år sedan och spenderade en hel del tid med att diskutera med en annan sommarjobbare.....favoritämnet den sommaren avlopp ;) hon jobbade på tekniska....

Milla- Va skönt att du har bra erfarenheter från vården, har mött en hel del som fått missfall som tyvärr inte känner likadant... Jag har dock positiva erfarenheter jag också om man bortser från att alla säger olika ....

Ceke- vilken man! Min man har varit bedrövlig på att ta tabletterna... Men till slut så....nu trugar jag i honom tabletterna ....Så han ska orka med framtiden ;)  Var lite försiktig med googlandet annars kommer du få alla problem som finns.....när min mamma fick cancer googlade jag hennes cancer och bröt nästan ihop....hon finns fortfarande kvar i livet flera år senare... =)

hhahah, jag läser att flera av våra föräldrar har fått "kämpa" mer eller mindre länge att få barn..... När jag frågade mamma så visade det sig att de försökt i 9!!!! år innan jag kom! Jag trodde mest att jag "blev en bonus" .... Mamma berättade att det var jobbigt särkilt som min stora syster tjatade och tjatade om en lilla syrra.....
    ...förklarar dock varför mina föräldrar inte frågat om/när vi ska skaffa barn..... pappa sa skämtsamt en gång nu är det väll dags....Jag skojar inte blicken min mamma gav pappa...den kunde DÖDAT! hahahhah...

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

sanna- Hhaha vilken skillnad det kan vara.....första försöket och så fullträff!

Vem var det som hade info om kvinnans fertilitet och alkohol? Jag skulle vilja veta mer att alkohol spelar in på mannens reproduktion visste jag men inte att alkhol skulle påverka mellan Äl och bim? Trodde att det var långsiktiga effekter av alkohol som kunde påverka.... inte korttids? Gärna mer info =) kom det från någons "bibel?"

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    ceke skrev 2010-12-21 12:04:45 följande:
    Här är en "avhoppad" miljönisse! Puuggade miljö inom ingengörs o sen civ.ing biten i 3,5 år och jobbade en massa somrar som helst på miljö- & hälsa innan jag helt plötsligt fick nåt fnatt och hoppade av o började läsa socionom! Måste helt enkelt va nåt med miljö o denna tråd

Tja, har vi träffats på BT, så har jag samma nick här som där  Så i sådana fall kanske ni även träffade min käre Kece som va inne o busade till det med en massa ironiska knasiga inlägg då o då Han hade så roligt åt alla brudöverlämningstrådar, jämställdhetstänk etc att han startade en helt makalös tråd om kvnnans plats här i livet, att min pappa självklart skulle överlämna förmynderiet till Kece symboliskt i kyrkan etc etc. Det roliga va ju att många av de som alltid hoppade på de trådarna svalde betet med hull o hår. Hmmm

Alkohol o bebisverkstad.. har läst nånstans att det är mer skadligt att mannen dricker runt ägglossningstider än kvinnan.. Men ärligt så... det är så många barn som blir till under fyllan.. och om man dricker måttligt och inte har några problem med alkoholen så tänker jag att det kanske är viktigare att man lever ett rätt normalt liv och inte stressar så mycket kring det hela. haha, som att jag själv lyckas med det??? Nä, men jag tänker och skulle vilja att det va så...

Hoppas jag får "bibeln" idag btw! Fick mail om att den skickats igår!

Men en till *asg* ....

Jasså, hahha finns han här på Fl också och "drar i gång" trådar också ? Hahha jag är nog en av dem som skulle svälja med "hull och hår"  ;) 

Kul med bibeln, vilket bra pris... man kanske skulle önska sig den i julklapp. Kul att ha den i bokhyllan =)

hmm halt här idag.... jag har varit nere i diket  och fick hjälp av plogbilen att komma upp... nu ringde målaren han kommer inte.... Han hade krockat på väg hit.... Dock inga skador bortsett från målarens bil....

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    ernlia03 skrev 2010-12-21 12:59:18 följande:
    Jag var ett sk. "misstag" och definitivt inte planerad. Både mamma och pappa var 20 år. Med syrran (har en annan pappa) tog det tydligen ett år och då var mamma 30 år. För oss tog det 6 försök vilket blir ca 5,5 månad om man räknar från mensen första dag då vi började försöka tills vi plussade på BIM. Jag hoppas innerligt att jag blir lika regelbunden som innan MA, mens på dag 27-28 och ÄL-stegring på dag 15.

Just nu har jag ingen aning. Har jätteöppen livmodertapp (får i princip in ett finger) och den är mjuk och våt. Som den tydligen ska vara vid ÄL. Samtidigt har jag "mensvärk", kan ju också vara ÄL-värk i det här fallet. Eller så blev tappen påverkad av skrapningen eftersom jag haft en tryckande känsla i underlivet i princip sen skrapningen. Väldigt frustrerande att inte veta eller ha nån koll! Skrikandes

Imorgon bitti är det iaf dags för återbesök till gyn. Hoppas han kan se om jag haft ÄL eller kommer att ha snart. Och att provsvaren på skrapningen visar att det var slumpen och inte något annat som orsakade MA. Och att allt ser bra ut så vi får ok att köra igång ordentligt igen.

Om det nu är så att jag har ÄL nu vill jag ju inte missa den. Men tror ni man kan sexa ikväll om man ska till gyn imorgon..? Jag menar, allt rinner ju inte ut med en gång...Tungan ute
    hahah, jag hade nog sexat på gyn har nog varit med om det mesta.....man vill ju inte gå miste om chans på äl ;) Vad är det för provsvar du väntar, vilket lyx att ni har sådant!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Ernlia- Jag menade inte att ni ska sexa PÅ gyn ;) utan sexa på, gyn har nog sett det mesta...

Ceke- skönt att ha en sån man min kan vara väl allvarlig ibland ;)  Jag tänkte mest om din man kanske hängde i "jämställdhetstrådarna på fl" de brukar alltid spåra ur ;)

Japp nu ska man snart ut i halkan igen......tjooohooo =(

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Har också försökt bli en tappkännare- men nope jag blir inte klok på "knölen" så jag lade ner..... Kunde skilja från dag till dag och "hålet" också så näe.... det var inget för mig!

Ceke- skönt med vettig läkare!!!

Ernlia- Skönt att du också fick en del svar trots mummlande läkare!

Moderkaka är ju egentligen ett ganska gulligt namn tycker jag men jag förknippar ordet nog mer med utseendet på den och det kanske inte är så gulligt...

Hade en diskussion angående uttrycket "kärleksbarn" med mannen som en del slänger sig med..... vi väntar vårt kärleksbarn.....jag skrattde och sa till mannen ja inte är det ett kärleksbarn vi väntar! Det har varit hårt slit tyckte jag.... Mannen hade dock en annan vinkling Han tyckte att vi som verkligen har kämpat har väll presterat ett Kärleksbarn..... hhaha var en helt ny tanke!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Halloj girls! Hoppas att julen varit bra!

Uch tråkigt Millan när jag hade mitt tidigaste mf v 7-8 så blödde jag en del klumpar men inte särkilt mycket mer än en vanlig mens....

Maria- Hhha nja expert inte alls men tempintresserad ;) Har du möjligtvis en länk man kan få titta på? Enklare så =)

Ceke jag slutade tempa när jag blev gravid...tillräckligt jobbigt att ändå oroa sig för mf.... tempen kan ju dippa ibland också så risken finns ju att man oroar sig i onödan... och fick jag en tempdipp skulle nog hjärtat gå i tusenbitar... När det gäller MA så får man väll ingen tempdipp får man mf så märker man ju det snart ändå. Det är ju mest "intressant" att få reda på om man har MA då man kan gå runt länge och tror att man är gravid men tror inte det kan visa det då kroppen fortfarande "tror den är gravid"?

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Gris- åhh hoppas att den håller sig borta nu!!!

Ernlia- uch va tråkigt att de fortfarande ger utslag! =(

Ceke igen... Visst är lektionerna SUVERÄNA!!! =)

Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet