• Gris78

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Morgon! :)

Hur mår alla idag då?

Mellanis - hur går det med trädgården??

Idag och  lite igår kändes det som att ta röd är på gång....  - det låter väl kul!?  ...........................NOT! Skrikandes 
    Iaf så närmar sig domedagen i en väldans fart, jag brukar få ändrat datumet i kalendern eftersom mensen brukar komma lite tidigare än vad kalendern förutspår 

• Gris78

Ansl: Jag brukar inte må illa då och då i vanliga fall även om jag gjort det de senaste dagarna. Har även mått generellt konstigt, märkte idag att mina byxor var trängre än vanligt, känner mig tjock om magen. Tjockare än vanligt kanske man ska säga. Är ingen fotomodell precis...:) Varmare än vanligt har man varit på sistone oxå....
    Någon liten brunflytning ibland och än mer sällan en ljustrosa flytning. Någon mer som känner så?? 

Googlade på uppsvälld mage tidigare idag och ramlade på en sida som jag tror ni kommer att gilla,
    www.blimamma.se/tio-tidiga-graviditets-symptom.html
    - rätt positivt sida tycker jag 

Mellanis: Gillar du grisar!? :) - satan va kul, du är nog den första jag "träffat" som tycker som jag. Grisar är mitt favorit djur särskillt griskultingar så enormt söta!!  Därför valde jag att heta gris....:)  
    Gud så härligt med griskultingar som husdjur, äta dem vette fan asså. Sälja dem på sin höjd när det är stora och mindre söta.  Har du bondgård eller? Får en känsla av att du inte bor i sthlm?? Har ingen som helst grund för de antagandet utan det är enbart en känsla jag får av dig.

:)  vad kostar en gris?? 

• Gris78

Hahah Mellanis, - en halv gladgubbe vilken kul tanke hihihi. :)

Länken jag klistrade in i mitt förra inlägg, på den sidan hittade jag ett ställe där man kan testa sig online! - helt sjuk men det är en gäng frågor man svarar på och sedan beräknas det procentuellt hur troligt/chans det är att man kan vara/är gravid. Det är självklart inte den samma som ett faktiskt sticktest men ändå.

Själv fick 55 eller om det var 60% men jag är rätt inställd på att mensen kommer i denna vecka. Min mage har försökt att mörda mig i em och imorse... - skulle man vara mot förmodan vara gravid så är allt förlåtet. Jag förlåter natur och min kropp till billjarders % flera gånger om.

:) 

• Gris78

Det är toppen att vi är flera i samma ålder som försöker få till en bula nu då jag oxå har vänner och bekant som alla redan har småttingar....- lätt stressande om man får vara helt uppriktig. 

Fick en sketen  liten blödning av den mörkröda sorten så mensen står nog i dörren och vinkar... - eller hur skulle ni tolka det!?

Tjena tjena alla nykomlingar! 

• Gris78

Lillamillan det är helt ok att gnälla av sig särskilt om man har försökt ett tag. :) Själv har man avklarat vad jag anser vara försökt 1 och fick idag som jag misstänkt veta att det gått åt pepparn dvs tant röd är skit lycklig. Som vanligt förbannade satkärring.

Tänk om mensen skulle var en människa??? - hatad skulle ju bara vara förnamnet, väldigt milt talat alltså eller hur? Det skulle säkert vara en man med ett konstant hånflin på läpparna. :) 

I allafall tillbaks till verkligheten, jag blev inte särskillt ledsen över det. Första försökt som sagt, jag och definitivt inte  min sambo har en sådan tur att det skulle ta sig på första. Räknar inte mf:t jag hade 2008, det barnet har i så fall varit högst oplanerat. Det hade i sig inte gjort men men...

En liten fråga som jag hoppas på att någon av er kan svara på. Jag har lagt in i kalendern att jag har 30 dagar mellan varje menstillfälle och lute tjohoo 14 dagar.  Det slog mig idag att nästan varje månad så kommer min mens några dagar tidigare än vad kalendern räknat ut. Som denna månaden tex det var tänkt den 19 och det blev idag istället.

Frågan är nu hur många dagars diff kan det vara innan jag bör ändra tidsintervallet? Kan jag forsätta ha 30 dagar även om den kommer 2-4 dagar för tidigt?? Gissar på att det är mellan 2-4 dagar, har som sagt inte lagt mycket tanke till det förens nu. 

• Gris78

Hallå hallå,

Mellanis det gör absolut inget att du tog bort mig, det är ju överspelat för denna gång.

Säger som alla andra trevligt att det tillkommit fler och att det är fler som är i samma läge och i ungefär samma ålder. Minskar ev stress och ångest känner jag, hoppas att det är fler som känner så?!

Har ändrat min cykel nu till standard dvs 28 dagar, hade 30 innan.  Måste nog använda äl stickor tillfället som kommer här näst för att bli lite mera säker.  I allafall så med 28 istället så ska det enl kalendern vara äl den 29:e om jag inte minns helt galet.  

Ni som har barn redan och nu satsar på utökning, hur gamla är de små krypen?  
    Var i landet bor alla? Själv är jag i sthlm...känns som att vi är rätt utspridda eller??

Det är fredag imorgon!!!! Tjoooohoooooooooooooooooooooooooo 
    ÄR det nog som ska på party eller aw kanske??? 

• Gris78

Mellanis: Hur går det? Fan en annan är tvungen att ta en paus mitt i hemmaträningen pga nyfikenhet.....
     Hoppas satkärringen lyser med sin frånvaro!

Själv har man chansen igen i veckan som kommer nu. Ska göra på min nya inställningar men 28 dagar cykel dvs standard på båda delarna. Cykel och lut-fas....

Någon mer som har äl den 29:e??

• Gris78

Tok grattis Mellanis!! :) Det är definitivt tredje gång gillt...

Enl kalendern så har en annan äl imorgon, körde med älstickor i går kväll och nu för en liten stund sedan. Äl verkar vara som bortblåst. Är det lönt att testa i morgon bitti?  Har inte hållit  mig i 4 timmar som förp säger... Det blev 3 idag! -  Har en timme hit eller dit stor betydelse???

Hjälp!!! 

• Gris78

Ok då testar jag imorgon bitti....

Tack för hjälpen och bättre lycka nästa gång. :) 

• Gris78

Jag håller  med Saftochbulle, underbart uttryck Mellanis!! - du e för härlig...

Jag har nog bestämt mig för att köra på Saft&bulle principen, jag testar på ett tag till. Kan ju ändå inte testa hur länge som helst under denna månad, veckan innan mens kan det inte vara någon större idé eller hur?  Jag orkar inte heller sexa hit och dit utan det blir när min kropp säger att ni är det läge att skicka in soldater.

En annan fråga har ploppat upp hos mig när det gäller L-fasen, alltså tiden mellan mens och äl. Kan den variera från månad till månad?? När jag säger variera så tänker jag att det skiftar en vecka eller mer än 3 dagar...

Tack för alla svar och välkomna ni som är nya. Digg in brudar!! :)

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet