• Gris78

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Gratinerar Saftis!! :) 

Enl min kalender som jag just uppdaterat så har jag äl den 23 oktober....Misstänker att min stickor om att säga annorlunda.  

Håll tålamodet till er andra som deppar eller är tvungna att vänta pga olika anledningar.

En liten fråga då jag är total hjärnsläpp, - när är dag  1??

Kram hela bunten! Välkomna ni som e nya.... 

• Gris78

Tack för hjälpen! :) Mycket uppskattat... - läste någonstans att äl oftast sker mellan dag 10-14 i cykeln. 
    Om denna info visar sig stämma så har jag varit ute och cyklat lite vid första försöket.

Saftis - var det här första försökt då du använt äl stickor???

Ernila - låter extremt lovande..kul! :) testa igen och meddela resultatet.

• Gris78

Essalady - iiiiiiii så spännande, fan vad tiden har gått långsamt tycker man har väntat i evigheter nu...:)

• Gris78

Saftis - du har verkligen bevisat att envishet och äl-stickor är ett lyckat recept! :) Fan vad kul att ni slog huvudet på spiken.... Jag tänkte köra på samma recept, jaga äl och sen rocken roll.  *fniss*

Fortsätt att se framåt och lämna gårdagen bakom er.   :) 

Drömmen om Elin - god ide att hitta ändra saker att tänka på och saker att syssla med på fritiden mm.  Men stanna här hos oss...  

• Gris78

Inna - Det är just av den anledningen som du och flera just pratat om som jag tycker är den största anledningen varför man ska köra med stickor. Jag känner igen mig i era olika situationer och har själv tyckt att teststickor verkar lite väl....

Vad kan man säga, har inte gjort försök nr 2 ens en gång och jag är redan för stickor.... 

Mellanis och Essalady - det nya ÄL har inte kommit än men det är inte långt kvar, dag 1 var den 9/10 så tiden springer fram tack och lov..

Har inte glömt er i denna tråd, eftersom jag missade senaste ÄL så har jag inte haft jätte mycket att tillföra.  
    Jag sedan förra helgen lyckats få Bältros, mamma hade det i midsommras. Tydligen så smittar det inte så jag vette fan hur jag kunnat fått det. Mamma hade det på samma ställe fast på motsvarande sida. -Lustigt nog!

Iallafall, bältros är INTE kul konstant smärta och tusen nålar känslan kommer och går. Det finns inget man kan gör förutom att stå ut med skiten. Läkaren skrev ut Citadon som han trodde kanske kunde hjälpa lite och framför allt ge mig chansen att sova utan att vakna tusen gånger.  Så igår kväll så tänkte jag testa Citadon och gjorde "misstaget" att läsa sedeln som kommer med alla läkemedel. BÖR UNDVIKAS OM MAN FÖRSÖKER BLI GRAVID.  

Jag får fortsätta plågas helt enkelt.  

jag har fattat det som att först är det glad gubbe och sen är det go go 24-48 h frammåt. 

Mellanis - kul med tickandet, bandade du ljudet?? :)

• Gris78

Å mer plågande av mig lär det bli då det lär bli mys trots bältrosen....Tack och lov för att det är snubbarna som gör grovgörat  även om min rygg kanske får veta hut lite grann. :)

• Gris78

Jo det ligger nog mycket i det du säger om läkemedel, jag visade det för sambon och han brukar köra med samma tanke och säga äh till det mesta men där var han tyst faktiskt. Som jag sa så var inte läkaren säker på att citadonet skulle fungera då det inte finns nåt som hjälper. Man är liksom fängslad i sin egen kropp. 

Jag är generellt sett inte särskilt förtjust i piller och sånt, även om det ibland känns som ett tillfälle då jag skulle "knarka" på om det fanns något som skulle göra någon skillnad. 

Läste att man brukar ha ÄL 10-14 dagar efter dag 1 (tror jag, blev osäker helt plötsligt) så då borde det vara lagom att testa dag 9 eller hur? 

Vid förlossning så håller jag med dig om att då är det lika bra att ta allt som går och erbjuds!! Kör hårt ba!
    Vilken vecka är du i nu Mellanis?? Essalady hur ligger det till för din del??

• Gris78

Essalady  - oj vilken svår fråga känner jag så här lite spontant. Alltså jag tycker att det där med alkohol undertiden man försöker är lite av en tolkningsfråga.  Jag har svårt att tro att en öl här och där skulle göra skillnaden mellan gravid inom 7 månader eller inte.  En öl är en öl för mig... Detsamma tror jag när det gäller oss brudar, glas va fan..

Kvinnor har ju blivit gravida innan oss och förmodligen inte haft koll på sånt.  Personligen så är jag inte jättehot på alkohol...

När man väl är gravid så är det bye bye vino fino... :)

• Gris78

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ vad trist Mellanis!! - krya på dig snabbt... 
    Halsfluss smittar som en löpeld - fy fannet.

Skrev ett schysst inlägg men jag hann bli utloggad då jag tittade lite på tve emellan så...aja orkar inte skriva om allt igen.

Tack för alla krya på dig meddelanden! :)  

• Gris78

Pingla 77 - här går det an med smärta och kliandet faktiskt, fantastiskt vad man står ut med....eller det kanske inte är det ändå eftersom jag inte har något val och det finns inga hjälpmedel heller direkt. Verkar som att det går åt rätt håll i allafall. Sitter och funderar på om jag ska vara hemma imorgon med?? Känns som hela tillfrisknade fasen fått upp farten lite grann så kanske en dag till? - någon som har några goda råd att erbjuda?? :)

När det gäller alkoholen så tycker jag att man kan köra på som vanligt tills man har graviditet svart på vitt. Menar inte att man ska supa sig stup full var och varannan dag....  Hur har det gått för övrigt??  Lustigt det där med din gammal a-kamrat och dennes fråga. Jag menar 2.5 år är ju ingenting!! - jag och sambon har varit ihop i 8-10 år ingen har slängt ur sig något sånt. Anser inte att min syrra räknas och hon har inte uttryckt sig på det sättet heller..

Spontant så tycker jag nog inte att a-kamraten har med det att göra.

Fru KM när blir det testing av?? - hur länge tänker du vänta du måste ju vara xtremt nyfiken??

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet