• Zalia

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Justerar lite....

{#emotions_dlg.flower} Solig  BIM Vi som längtar...  Baby {#emotions_dlg.flower}

Tomte December Tomte
    16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec (8:e försöket)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

27-28 -- ernlia03 ÄL 15-16 dec? (första "försöket" efter MA i v 11)

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}
    2 -- Sanna77  ÄL 22 dec (försök nr 4)
    3 -- MariaF79  ÄL 23 dec (försök nr 4)
    8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)
    10 -- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
    11 -- Saftochbulle ÄL 28 dec (sjunde försöket)
    12 -- Ceke ÄL 29 dec (sjunde försöket & första med Provera under lutealfasen)
    Uppsara (sjätte försöket)
    14 -- simtim ÄL ~31 dec (sjätte försöket)
    15 -- Irmelie  ÄL  1 jan (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Kia78 ÄL 2-4 jan (9:e försöket)
    17 -- Pingla77 ÄL 1-4 jan (8:e försöket)
    19 -- Millan75 ÄL ca 4 januari (försök nr 3 )
    20 -- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)
    20 -- annvian ÄL 4-5 jan (försök nr 3)
    22 -- Zalia ÄL 11 jan  (3:e försöket)
    24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
    24 -- Gris78 ÄL 10 jan (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    27 -- SannaK    ÄL 12 jan (9:e försöket, ett MF)
    27 -- Ansi30 ÄL ÄL 12 jan (10e försöket)
    29 -- Daniela01 ÄL 15 jan 
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

Gravid Februari {#emotions_dlg.flower}
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)
    6 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 jan (försök nr 2)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)
    änglabitch:BF 10 sept 2011 (3:e försöket)

• Zalia
    Jojjo77 skrev 2011-01-18 14:54:03 följande:

Ber redan nu om ursäkt för ett gnäll- och egoinlägg.

Sluta läs nu om ni inte gillar svordomar....

Förbannade, jävla, piss, skit mens!!! Ljusrosa flytning nu när jag gick på toa! Blir så jäääävla trött på det här!!! GAAAHHHHHH! Första gången sen vi började försöka som jag nästan började gråta när jag tittade ner på trosskyddet. Vet att det "bara" är tredje försöket, men jag blir så ARG!!!

Tillråga på allt så blir det nu sneflipp i min skalle, tantjävlen kommer nämligen 2 dagar för tidigt, vilket innebär att jag måste räkna om och krångla, då är ju inget som jag trott de senaste månaderna om det ska börja strula med menscykeln nu också! BLÄÄÄÄ!!!

Är skithungrig och trött, så nu ska jag hem och skita i allt som har med diet att göra och sen gå och lägga mig och dra något gammalt över skallen... 

Åh, förstår precis, min var två dagar tidig förra gången, och jag blev skitsur fast det bara var andra försöket. Kram!!!
  • Zalia

Usch va trist med så mycket tantbesök här! Börjar vara dags för lite fler plus tycker jag.

Själv tror jag att jag håller på att bli knäpp på riktigt, har nog haft alla symptom man kan ha de senaste dagarna, men nu börjar jag få lite början till mensvärk, så vet inte vad jag ska tro (fast egentligen tror jag inte det är nåt). Så jobbigt med all väntan!

• Zalia

Grattis Fru KM! Va kul!!

Jag måste skriva av mig lite, varning för gnäll. Är rätt säker på att tanten är på väg och känner mig rätt nere och ledsen. Fick en liten blödning när jag var uppe på toa inatt och nu känns mensvärken mera så det är nog på gång. Men om den kommer innan helgen är den tidig andra månaden i rad, och kommer den idag blir denna cykel bara 21 dagar, känns ju inte så himla kul om den fortsätter bli kortare för varje månad. Men brukar inte heller få några småblödningar flera dagar innan så det är nog för mycket att hoppas att den håller sig borta i några dagar till. Blir så sur om det ska börja strula nu!!! Vill bara gå och gömma mig i sängen idag... Var beredd innan vi började försöka på att det kanske skulle ta tid, men inte trodde jag att det skulle kännas så här jobbigt redan. Är verligen inte bra på att vänta, och är nog rätt pessimistikt lagd. Som tur är har jag iaf lite annat att tänka på eftersom vi ska flytta snart, annars hade jag nog blivit tokig.

• Zalia

Ja, grattis igen Fru KM! Det är ju faktiskt uppmuntrande att vi får lite plus i tråden också! Glad

Jojjo och Polarlantis - Tack! Skönt med sympati när man känner sig nere. Och ja, polarlantis, sitt kontrollbehov får man verkligen ignorera just nu. Inte så lätt alltid!

• Zalia
    Längtan81 skrev 2011-01-20 21:32:20 följande:
    Jag vågade testa, mannen min stöttade mig och det var ett tydligt Plus !!!! Det känns som en dröm, helt overkligt. Vi stod en lång stund i hallen, vi kramades och tårar föll ner på våra kinder - ett år har gått sedan vi trodde vi skulle "skaffa" barn. Som ni alla vet har man verkligen slitits mellan hopp och förtvivlan under denna tid. Jag har helt enkelt inte ord....hoppas så innerligt att det ska gå hela vägen...  
    Åh va kul! Grattis!!!
  • Zalia

Smyger bara in för att uppdatera listan, jösses vad långt bak den hamnat! Nu ska jag ta och tröstäta lite...

{#emotions_dlg.flower} Solig  BIM Vi som längtar...  Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Uppsara ÄL 4/1
    19 -- Millan75 ÄL ca 4 januari (försök nr 3 )
    24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
    24 -- Gris78 ÄL 10 jan (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    27 -- SannaK    ÄL 12 jan (9:e försöket, ett MF)
    27 -- Ansi30 ÄL ÄL 12 jan (10e försöket)
    27 -- mumwannaB ÄL 11 jan (21a försöket)
    27 -- Fröken Ellen ÄL 13 jan (9:e försöket)
    29 -- Daniela01 ÄL 15 jan 
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    3-4 -- MariaF79  ÄL ~21 jan (försök nr 5)
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)
    6 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 jan (försök nr 2)
    6 -- Finlandssvenskan ÄL 23 jan( 4:e försöket)
    8 -- Saftochbulle ÄL 25 jan (försök nr 8)
    10 -- Ceke ÄL 26 jan (försök 8, 2 månaden med provera under lutealfasen)
    12 -- simtim ÄL ~29 jan (sjunde försöket)
    12 -- Zalia ÄL ~1 feb (fjärde försöket)
    14 -- Kia78 ÄL ~ 31 jan (10:e försöket)
    15 -- Jojjo55 -- ÄL 1 feb (försök 4)
    16? -- AnnJan ÄL~ 2 feb (3:e gången gillt)
    17- Pingla77 - ÄL 2-4 feb(8:e gången)
    23 -- Irmelie  ÄL  9 feb (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)

• Zalia

Polarlantis - Jag säger som Essa, det finns nog aldrig ett tillfälle som är perfekt. Självklart är det ju bra om man känner att man har råd, men om man måste leva sparsamt ett tag så klarar man nog det. Om du skulle bli gravid medan din sambo pluggar och han får jobb direkt när han är klar så behöver de ju inte bli så länge som ni inte har mycket pengar om du blir föräldraledig heller. Hoppas det fixar sig, det brukar det göra på nåt sätt!

Vi är väl alla här i den situationen att man tycker att man har väntat tillräckligt länge. Själv var jag för inte så länge sen helt säker på att jag inte ville ha barn förrän vi flyttar tillbaka till Sverige (ville ha bättre föräldraledighet osv), men så länge vi inte bestämt när det blir så har jag faktiskt ingen lust att vänta längre. Saker blir inte alltid som man tänkt sig, man får vara lite flexibel med planerna helt enkelt.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet