• Zalia

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Tar väl och uppdaterar listan också...

Solig BIM Vi som längtar...  Baby 

Solig  Mars Äpple
    29-- Finlandssvenskan ÄL 16 mars (5:e försöket)

Solig  April  {#emotions_dlg.flower}
    4 -- Ceke ÄL ca 20 mars (10 försöket)
    5 -- Millan75 ÄL ca 22 mars (1:a försöket efter missfall, totalt 8 tidigare försök)
    6 -- Råttentottan Äl 22 mars (9.e försöket)
    8-9 -- Irmelie  ÄL 25-26 mars (Väntar på mens, sen blir det pergostart)
    11 -- Kia78 ÄL 28 Mars (12:e försöket)
    11 -- simtim ÄL ~27 mar (9:e försöket)
    11 -- Essalady ÄL 28 mars (försök nr 8)
    12 -- Fröken Ellen ÄL ca 28 mars. (11:e försöket)
    12 -- Frk Svår ÄL ca 1 april
    13 -- Ansi 30 ÄL... ska tempa den här månaden (10e försöket)
    14 -- Jojjo55 ÄL ca 31 mars (på det 6:e smäller det!)
    17 -- Smiley ÄL 2 april (43:e försöket)
    17 -- Kaprifolen1979 ÄL ~4 april (försök nr 4)
    21 -- Astrogirl ÄL 7 april (försök 1 efter MA)
    22 -- Zalia ÄL 11 april kanske (sjunde försöktet)
    23-- Pingla77 ÄL 9 april (försök nr 10)
    24--Jezza80 ÄL 11 april (försök nr 3)
    MariaF79:  (försök nr 7), MF v 5 på försök 5
    Saftochbulle (försök nr 9, efter två MF)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80 BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Polarlantis: BF 22 nov (4 försöket) 
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)

• Zalia
    Råttentottan skrev 2011-03-30 14:31:29 följande:
    Zalia:

Testa Agnus castus, det ska stabilisera cykeln och förlänga om för kort samt ge ÄL!
    Dropparna är bäst. Vitex Agnus castus kallas de också. Smakar beskt men ger bra resultat. Sedan kan även rosenrot el. bidrottninggelé fungera men jag skule börja med AC.

/Råttan 
    Tack för tipset! Ska genast kolla upp Agnus castus. Glad
  • Zalia
    Råttentottan skrev 2011-03-30 15:39:08 följande:
    Zalia:

Du ska ta AC hela cykeln, kroppen mår inte bra av 2-3 veckor med, 2 veckor utan eller i ditt fall 12 med, 11 utan eller hur du nu har det. Då får den aldrig någon chans att ställa in sig.  När du får ett ev. plus slutar du, antingen genom långsam nedtrappning eller rakt av. Har kollat lite tpå tyska och engeslkspråkiga sidor, vissa förordar att man tar uppehåll under mensen så att kroppen får renas ut. Det har aldrig jag gjort men kanske ska prova. Orsaken till att jag tar AC är mina oregelbundna cykler, PMS och grym mensvärk. Tycker att cyklerna har blivit mer regelbunda, det är fler som är åt det kortaste hållet än förut.  Ge det 3 mån el. så, fungerar det inte prova bdg (bidrottn.gelé). AC+bdg verkar fungera bra för mig, just nu skuggar min temp-kurva Mallanis grav.kurva i princip. Peppar, peppar... Men jag har ju andra problem än du. AC ska dock fixa både långa samt korta cykel till mer normalt och har dokumenterad effekt samt har använts länge framför allt i Tyskland till barnlösa för att få igång cykler. Lång utläggning men jag tror det är bra för kroppen att slippa starkare saker som Pergo el. likande om man slipper.

/R.
    Tack för förklaringen! Googlade lite på det men kunde inte bli klok på om man ska ta det hela cykeln eller inte, men det låter ju vettigt som du säger att kroppen inte hinner ställa in sig om man tar pauser hela tiden. Har beställt nu iaf så får vi se om det hjälper. Skulle bli nöjd bara det hjälpte mot mensvärk, får också grym sådan. (mensvärken har dock minskat nu under de kortare cyklerna vilket jag tar som ett tecken på utebliven ÄL). Känns ju iaf värt att prova och verkar ju inte direkt ha några bieffekter, som du säger vill man ju helst slippa starkare grejer om det går att undvikas.

Låter bra med din kurva! Hoppas det fortsätter så!
  • Zalia

Gris - Men usch, det där låter ju jättetrist! Hoppas du snart får ett bättre uppdrag på ett bättre ställe!

Råttentottan - Kram på dig! Hoppas du slipper jobbig mensvärk ändå.

Ego - Känner mig mer positiv nu än förra veckan. Har börjat  ta agnus castus som förhoppningsvis kommer ge lite bättre cykel, har börjat tempa, och idag kom mitt digitala ÄL test med posten. Nu jäklar ska det hända nåt!!! Och så har jag läkartid nästa vecka så då kanske jag kan få svar på lite frågor också. Och snart ska vi på semester!

• Zalia

Välkommen Marflickan!

Vi är på sjunde försöket och det är väl genomsnittstiden för hur lång tid det brukar ta så jag tycker ju att vi kunde ta och lyckas nu då... :)

• Zalia

Ojoj vad det skrivs här! Hinner inte med att kommentera så mycket, men läser så mycket jag hinner med.

Ceke: Vad skönt att det verkar varit falskt larm!

Jag har äntligen fått ett ordentligt positivt ÄL test! Så glad att jag skaffade ett clearblue digitalt ÄL test, helt klart värt pengarna för mig, en glad gubbe är liksom inte så mycket att fundera över till skillnad från de där jäkla strecken som aldrig blir tillräckligt starka. Glad Tyvärr har jag haft feber och halsont och nu blivit dunderförkyld så ingen jättelust till mys direkt men det får gå ändå. Nu ska det bara bli intressant att se hur lång lutealfasen är så jag kan sluta oroa mig över det också.

• Zalia

Kaprifolen: Ja, i princip är det så det funkar, lika många test fast dyrare. När jag körde med billigare stickor hade jag precis som du starkare streck ett par dagar men aldrig lika starkt som kontrollstrecket så jag fortsatte (surt) att testa tills det nästan var dags för mens bara för att se. Jag testade då både morgon och kväll för att vara på den säkra sidan. Det digitala är känsligare som jag har förstått det så jag antar att de billigare jag hade inte var tillräckligt känsliga (eller så hade jag ingen ägglossning de två månaderna jag testade). För mig är det helt klart värt pengarna att slippa fundera över om strecket är tillräckligt starkt eller inte. Nu har jag tom fått glad gubbe två dagar i rad! Du kanske kunde prova att testa två gånger per dag? Ibland kan stegrigen tydligen vara väldigt snabb så man kan missa den.

För övrigt är det rätt snålt av clearblue att inte sälja stickor till de digitala testen separat, gissar att den lilla maskinen klarar sig ett tag. (Fast det är så klart en bra affärsidé för dem!)

• Zalia
    ifyouweremine skrev 2011-04-11 17:43:10 följande:
    Hm tredje gången jag försöker skriva nu.. FL refuserar mig! Tänkte iaf bara meddela att jag är på bim och än så länge ingen tant! Brukar alltid komma före lunch.. men ingen idé att ropa hej än, ÄL har ju varit lite tvivelaktigt denna månad som jag skrivit förut.. Dessutom kommer tanten säkert vilken minut som helst bara för att jag skriver att hon inte har kommit..
    Spännande! Tumme hållen även här!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet