• Zalia

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Åh det där med alkohol och folks misstankar är nåt som irriterar mig enormt mycket! Bor i England och inbillar mig att det är ännu värre här. Jag har börjat dricka mycket mindre än jag brukade och folk blir så klart genast misstänksamma. Vi går ofta till puben efter jobbet och det är alltid nån som köper rundor så det blir så himla tydligt direkt om man tar nåt alkoholfritt, fasar lite för hur jag ska göra den dag jag blir gravid. Men men, vill folk spekulera så får de väl göra det, man behöver ju inte berätta förrän man själv vill. Men sjukt att det ska vara sån press på att dricka alkohol, vill man inte så låt en slippa!

• Zalia

Grattis Frifantasi!

Simtim: Inte deppa ihop! Så länge inte tanten kommit finns det hopp! Glad
    Själv har jag haft som diffus mensvärk sen i lördags, men jag misstänker att det betyder att mensen kommer komma tidigt den här månaden också. Och är det så får det nog bli äl-test nästa månad, hade inte tänkt hålla på med sånt, men om jag nu får kortare cykel hade det kanske varit bra att se hur lång lutealfasen är egentligen och inte bara gissa... Men vi får se. Försöker att inte tänka för mycket på det den här månaden, men det är ju svårt! Vi ska flytta i helgen så det hade varit olägligt att vara deckad av mensvärk, och så hade det ju varit trevligt att fira nya hemmet med ett plus liksom!

• Zalia

Har inte varit inne här på hela helgen och har försökt läsa ikapp, ville bara säga stor kram till Maria, usch så tråkigt.

• Zalia

Måste skriva ett ego inlägg också... Är nu på Bim +3 och ingen mens! Har haft mensvärk av och till i över en vecka nu och bara väntar på att den ska komma. Testade i torsdags och igår och båda var supernegativa. Håller på att bli knäpp här! Känns verkligen som att mensen ska komma, men det händer vääääldigt sällan att min cykel är så här lång så jag vet inte vad jag ska tro. Hade lite ljusrosa flytningar igår men inget mer. Om mensen ska komma kan den väl bara ta och göra det så det blir överstökat! Skrikandes

• Zalia
    Polarlantis skrev 2011-02-15 12:48:44 följande:
    Zalia: Jag håller tummen för dig nu, låter ju jättespännande det där!!! Testa imorgon igen, håller tummen och hoppas på +!!!!
    Tack! Försöker dock att inte hoppas för mycket, vill inte bli besviken. Hade gett upp hoppet och var övertygat om att tante skulle komma under natten, men nu känns det bara skumt. Med tanke på att mensen varit ovanligt tidig två månader innan så är det ju konstigt om det är sen nu, men å andra sidan kanske den bara blivit mer oregelbunden och dyker upp när som helst. Och mensvärk i över en vecka är inte något jag brukar ha utan att få mens! Kommer få ett nervöst sammanbrott snart tror jag! Blir helt klart test igen imorgon om inget hänt! Nervöst!!!

Hur går det för dig?
  • Zalia

Håller med, visst är det jobbigt med alla gravida! Fick nyligen reda på att två kollegor väntar barn, och min första tanke var men de har ju redan barn det är orättvist! Fast egentligen är man ju glad för deras skull...

Är nog lika bra att låsa in oss allihopa på psyket snart! Eller iaf mig... Flört

• Zalia

Äh, tantjävlen kom i morse. Riktigt surt. Jag har fört kalender över min mens sen 2007 och det här är andra gången på hela den tiden den dröjt så här länge, så jag tycker jag är ursäktad att jag fick upp hoppet lite och blev lite ledsen. Nu får det bli införskaffande av ÄL test här vilket jag inte kört med innan, kanske kan vara bra att ha lite mer koll. Och i helgen får det bli sushi och alkohol, nåt kul ska man väl få ha ibland också!

Polarlantis - Vad skönt att din kropp verkar fungera som den ska igen!

Jag är också en av dem som inte hade några tankar på bebis tills rätt nyligen. Och jag har ändå varit ihop med min man i snart tio år, men jag har aldrig känt nån större längtan förrän nu och det har aldrig heller passat in. Men det är ju sjukt hur besatt man kan bli ibland. I mitt huvud är allt planerat jättebra, det är ju bara det där med att faktiskt bli gravid som behöver hända också...

• Zalia

Uppdaterar lite...

SoligBIM Vi som längtar...  Baby 

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    12 -- Uppsara ÄL 29 jan
    14 -- Kia78 ÄL ~ 31 jan (10:e försöket)
    17 -- Millan75 ÄL ca 2 februari (försök nr 4 (på det fjärde ska det ske! )
    17 -- Pingla77 - ÄL 2-4 feb(8:e gången)
    17 -- Polarlantis ÄL 3 feb (tredje försöket, första barnet)
    18 -- Gris78 ÄL 4 feb (försök nr 6)
    18 -- Percy31 ÄL 4 feb (1 försöket)
    20 -- Essalady ÄL 6 feb (försök nr 6)
    22 -- Ansi30 (struntar i äl-koll och kör på varannan dag till nästa mens)
    23 -- Irmelie  ÄL  9 feb (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)
    23 -- Lavendia ÄL 9 feb (Försökt i 1 år. 8:e försöket efter MF)

Mars
    1 -- AnnJan ÄL14 feb (3:e gången gillt)
    5 -- Finlandssvenskan ÄL 19 feb( 4:e försöket igen eftersom det inte blev nåt försök förra månaden...)
    8 -- Ceke ÄL ca 21 feb (9 försöket)
    9 -- Kaprifolen1979 ÄL ~21 feb ( försök nr 3)
    10 -- Frk Svår ÄL 23 feb
    12 -- Zalia ÄL ~ 28 Feb (femte försöket)
    15 -- Jojjo55 ÄL 1 mars (på det 5:e gäller det!)
    15 -- simtim ÄL ~28 feb (8:e försöket)
    MariaF79:  (försök nr 6), MF v 5

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    Fru KM: BF 23 sept, fjärde försöket
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    Saftochbulle BF 21 okt (försök nr 8)

• Zalia

Tack för allt pepp de senaste dagarna tjejer. Hjärta Och kram till alla andra som fått tantbesök! Nästa månad är det vår tur!

Grattis Millan!!!

• Zalia

Ceke - Vad skönt med lite positiva resultat! Och måste vara jätteskönt att ha hittat läkare som faktiskt lyssnar och kollar ordentligt. Hoppas de kan komma på vad problemet är nu!

Irmelie - Hoppas ÄL kommer snart!

Ego - Är så himla taggad den här månaden. Ska börja med ÄL-tester nu för första gången, och har skaffat vitaminer även åt maken (kan ju inte skada liksom). Nu ska det göras bebis!!!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet