Vi över 30 som längtar efter första barnet
Jätteskenis om det inte är nåt!
Vet att det är tidigt imorn (BIM-4) men blir ändå besviken om inget syns..
Du då?
Welll, I will be kead by the force in my way to may way to the childworking.
BIM + 1 idag och neg i morse igen. Inga menskänningar alls so far.
Ni som brukar testa och har testat pos någon gång. Hur funkar det med testlagrets stickor. Man ska ju vänta i fem tio min innan man ska kolla står det. Men ni som får två streck, har ni sett det andra direkt eller dyker det upp först efter fem min? Kontrollstrecket syns ju med en gång.
Underbart att man inte är ensam!
Men det är ju otäckt hur mycket man kan börja tänka på barn nu när man tidigare inte ägnade det mer än ngn flyktig tanke! Helskumt! Lite som att man dämt upp en bäck som nu får fara fritt igen...
Min kropp är iaf helt knasig...men jag vägrar lyssna på det och vi myser på som tokar och så får vi se om det kan bli plus till jul....vill vill vill vill vill vill vill vill vill....men vi får väl se hur det blir med det!
BIM-lista, vi som längtar..

DECEMBER 
Januari
GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET 
Jag har inte läst alla kommentarer här. Men om jag inte har helt fel så verkar det som om många inte velat ha barn innan de var över 30. Betyder det att ni har haft hormonella preventivmedel länge? Jag började 94 -95 så för min del är det rätt många år (med kanske ett års uppehåll sammanlagt).
När jag nu fick min första mens efter att ha slutat med nuvaringen så var det nästan inget alls. Kom lite i torsdags och var varit väldigt sparsamt ända tills idag (sön) då den tog slut. Den har varit mest brun.
Är det vanligt? Var det samma för er andra? Eller kom det så mycket/lite som vanligt?
essalady, tack tack. Jag avvaktar några månader innan jag börjar oroa mig då. =)
Jag måste sluta googla saker. Svaret blir ju alltid det värsta, eller kanske man letar efter det värsta. Värsta just nu är att inte ha ägglossning alls och vara infertil.