• AMC80

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Irmeline skrev 2010-12-03 22:54:55 följande:
    Japp. Haft molvärk sedan i helgen och nu sticker det i brösten.
    Jätteskenis om det inte är nåt!

Vet att det är tidigt imorn (BIM-4) men blir ändå besviken om inget syns..

Du då?
    Nä det var inget på tesetet idag =(
    Welll, I will be kead by the force in my way to may way to the childworking.
  • AMC80
    AMC80 skrev 2010-12-05 01:47:50 följande:
    Nä det var inget på tesetet idag =(
    Welll, I will be kead by the force in my way to may way to the childworking.
    Oj vad jag skev illa i natt. Så blir det efter en del vindrickande. =)

Ska kolla på onsdag igen om inte mensen kommit.
  • AMC80
    Irmeline skrev 2010-12-06 19:53:06 följande:
    Trist Sanna77 och ängla med mens :(
    Trodde verkligen vi skulle plussa nu..

Nu står hoppet till dig AnnJAn!
    Heja heja!

Uppsara: skönt att ni fått tid för utredning.

Saftis: Konstigt att vilja ha mens, men så är det ibland.
    Om jag inte är gravid nu vill jag verkligen ha min också! Hade ju MA i oktober!!!

Hmm, räkna inte för mkt med mig även om jag tackar för hoppet.

- i morse igen, fast ingen mens än heller. Men, det kan iof vara några dagars felräkning, detta blir ju trots allt första riktiga mensen. Jag håller er uppdaterade.

Lite kuriosa, min bröst har blivit mycket större sedan jag slutade med p-ring. Ökad sexlust och större bröst. "Vilket drömläge" sa maken, innan han fick en rulle papper kastad på sig. Han är inte så kvinnofientlig som han låter, haha, bara dålig humor.

Saftis och Irmelie, jag håller med. Blir det inget + kan jag lika gärna få mens direkt så att jag kan få försöka igen.
  • AMC80
    Jojjo77 skrev 2010-12-07 14:31:15 följande:
    Funderade igår kväll på vad konstigt det är att man är med i en tråd via cyber space och skriver om sitt allra innersta och ens allra känsligaste med mäniskor man inte känner och som aldrig sett eller träffat. Häftigt men konstigt, och samtidigt helt normalt, att man känner en närhet till er alla för att vi delar samma funderingar och befinner oss på samma plats i livet. Det är ingen i min närhet som vet att jag är inne och skriver på denna sida, inte ens min man faktiskt. Känner att jag behöver en ventil som är min, bara min. Mannen och jag pratar ju så klart om barn, men på ett annat sätt, detsamma gäller de närmsta vännerna och familjen. Jaaa, det får bli min dagens djuping.

Kram
    Jag har funderat på det med. Min man , jag och en till är de enda som vet om att vi försöker. Annars är det bara ni som vet .

Jag undrar också om några av oss kanske redan känner varandra irl fast inte här inne? Det vore lite roligt. Men det kanske vi inte får veta innan vi är gravida. De flesta är ju hyfsat anonyma.
  • AMC80

BIM + 1 idag och neg i morse igen. Inga menskänningar alls so far.

Ni som brukar testa och har testat pos någon gång. Hur funkar det med testlagrets stickor. Man ska ju vänta i fem tio min innan man ska kolla står det. Men ni som får två streck, har ni sett det andra direkt eller dyker det upp först efter fem min? Kontrollstrecket syns ju med en gång.

• AMC80
    Polarlantis skrev 2010-12-09 10:34:08 följande:

Underbart att man inte är ensam!

Men det är ju otäckt hur mycket man kan börja tänka på barn nu när man tidigare inte ägnade det mer än ngn flyktig tanke! Helskumt! Lite som att man dämt upp en bäck som nu får fara fritt igen...

Min kropp är iaf helt knasig...men jag vägrar lyssna på det och vi myser på som tokar och så får vi se om det kan bli plus till jul....vill vill vill vill vill vill vill vill vill....men vi får väl se hur det blir med det!

Jag håller med föregående talare (skrivare).

Från att inte ha tänkt alls, eller vara ganska säker på att man inte vill öht, till jagvilljagvilljagvillNU bara i en handvändning. Är det klockan som ticker eller vad händer med oss egentlligen.

Vad härlig denna tråden (och tjejerna i den) är. Känns så bra med denna gruppen där alla har  så mycket liknande tankar och erfarenheter.
  • AMC80
    ceke skrev 2010-12-09 13:12:47 följande:
    Åhhh va glad jag blir!!! ringde gyn och de lyssnade! 22 dec har jag fått en bokad tid med ny läkare angående mina spottings och alla mina frågor!!! Och då bad (eller snarare krävde) jag att få en läkare som tog sig tid att verkligen sätta sig in i mina frågor, oro, mitt cykelmönster, funderingar kring endometrios etc.

Underbara kvinna som jag pratade med igår och som gav mig modet att va en påstridig patient!
    Men vad bra =)

Bra att du får en som verkligen tar sig tid och kan ge dig svar på alla frågor.
  • AMC80
    Solig {#emotions_dlg.flower} BIM-lista, vi som längtar.. {#emotions_dlg.flower} Baby

Tomte DECEMBER  Tomte
    X -- Saftochbulle (sjunde försöket)
    ~8 -- Irmelie Ev ÄL 21-24 nov (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    ~10 -- MariaF79  ÄL 26 nov (försök nr 3)
    10 -- Inna ÄL 28 nov (5:e försöket)
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    13 -- Uppsara (5:e försöket)
    16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    16 -- Finlandssvenska ÄL 2 dec ( andra försöket)
    16 -- simtim ÄL ~2 dec (femte försöket)
    16 -- Ceke ÄL ~2 dec (sjätte månaden sedan p-ringstopp, ev 5 försöket)
    17-18 -- Lillamilla Äl 3 dec (15:e försöket )
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec
    22 -- Längtan81 ÄL 9-10 dec (11 försöket)
    23 -- Jojjo55 ÄL 9 dec (2:a försöket)
    24 -- Millan75 ÄL ca 7 dec (försök nr 2 )
    25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
    26 -- Essalady ÄL 12 dec (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 13 dec (första försöket)
    27 -- Astrogirl  ÄL 13 dec (försök nr 11) 
    27 -- emmafemma  ÄL ~ 11-12 nov (försök nr 3)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
    29 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  
    1 -- SannaK    ÄL 18 dec (flera försök)
    2 -- Sanna77  ÄL 22 dec (försök nr 4)
    2 -- Ansi30 ÄL 19-20 (9e försöket)
    2 -- änglabitch ÄL 19-20 dec (3:a försöket)
    8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)

PlusGRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
  • AMC80

Jag har inte läst alla kommentarer här. Men om jag inte har helt fel så verkar det som om många inte velat ha barn innan de var över 30. Betyder det att ni har haft hormonella preventivmedel länge? Jag började 94 -95 så för min del är det rätt många år (med kanske ett års uppehåll sammanlagt).
    När jag nu fick min första mens efter att ha slutat med nuvaringen så var det nästan inget alls. Kom lite i torsdags och var varit väldigt sparsamt ända tills idag (sön) då den tog slut. Den har varit mest brun.

Är det vanligt? Var det samma för er andra? Eller kom det så mycket/lite som vanligt?

• AMC80

essalady, tack tack. Jag avvaktar några månader innan jag börjar oroa mig då. =)

Jag måste sluta googla saker. Svaret blir ju alltid det värsta, eller kanske man letar efter det värsta. Värsta just nu är att inte ha ägglossning alls och vara infertil.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet