• AMC80

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jojjo77 skrev 2011-01-07 11:04:38 följande:
    AnnJan - Spännande! Men jag fattar inte hur jag ska lägga in mig...du var ju duktig och fattade galoppen direkt, har skrivit ett inlägg i tråden och bett om hjälp, om du tittar in där så får du gärna lägga in mig Tack från en trögis som har svårt för instruktioner, hahaha!
    Men om du kollar hela tråden så ser du att jag inte förstod heller först hehe. Jag går in och kollar om du inte fått hjälp än =)
    ifyouweremine skrev 2011-01-07 11:39:11 följande:
    Har lagt in mig också. :) Nästa gång vi lägger in nån så kommer det vara en hel person (inte bara 96% av en person) som kommer bli gravid denna månad. ;)
    Åh vad bra. Blir det en hel ökar det ju hoppet. Och den hela kan ju vara jag...eller du Glad
    Längtan81 skrev 2011-01-07 12:00:46 följande:

Har inte varit inne på ett tag men jag ser att det har börjat fantastiskt bra i vår tråd =). Stort grattis till alla plus!!!!

Kul initiativ AnnJan - har lagt in mig och nu kanske åtminstone en av oss borde lyckas denna månad...=) Hoppas kan man alltid göra.

Här har äl annars passerat, vi kör varannan dag fast vi brukar fortsätta tills tanten kommer. Innan körde vi på varje dag mellan en och två veckor vid äl men vi blev helt slut och sex var inte att tänka på efter äl-perioden. Gynekologen sa att det räcker varannan dag så vi kör på det månaden runt Skrattande

Vi hoppas såklart på att det blir någon av oss. Vad jag uppskattar dessa trådar för oss över 30. Jag kan ju se på BIM-listorna att det tar lite längre tid för oss vilket gör att pressen inte blir lika stor på en själv. Lycka till på BIM, du som precis har passerat ÄL.
  • AMC80
    Kattflickan skrev 2011-01-08 10:47:45 följande:
    God förmiddag!

Har ni haft drömmar om att ni är gravida/föder barn?

Innan jag hade haft sex första gången så hade jag ofta mardrömmar om att jag var gravid. När jag vaknade så kunde jag dock pusta ut eftersom jag inte hade haft sex och inte kunde vara gravid. Efter att jag haft sex med min första pojkvän upphörde drömmarna, märkligt nog.

När jag var 27-28 år började jag först känna att jag faktiskt ville ha barn. Då började förlossningsdrömmarna. Jag drömde att jag födde fram en kattunge, en apelsin (som jag sjukt nog åt upp), att jag glömde kvar mitt barn på sjukhuset etc.

I natt drömde jag att jag skulle föda men hittade inget ledigt rum, sprang omkring på ett sjukhus och försökte hitta en säng att föda i, märklig dröm!

Är inte apelsindröm ganska vanligt? Jag känner igen det på något sätt.

Jag har en drömtolkningsbok hemma (är inte hemma nu), jag kan försöka slå upp vad de betyder senare om du vill. En del kanske är uppenbara och en del ligger det mer i än vad man först tror.
  • AMC80
    Jojjo77 skrev 2011-01-08 16:35:17 följande:
    Mannen min är 2 år yngre, verkar som vi alla satsar på ungt
    Då är jag undantaget som bekräftar regeln, min man är 17 år äldre än jag. Flört
  • AMC80

Nu är jag hemma och läsande.

Om vi börjar med dina mardrömmar så finns det sex huvudorsaker till dessa. Den som stämmer in bäst på dina borde vara:
    Många mardrömmar hos vuxna beror på rädsla kopplat till inre drifter såsom aggression, sexualitet, mognads- och förändringsprocessen, till exempel början på puberteten, förlust av sexuella kännedrag ålderdom och död. 

Om du drömmer att du är gravid: Ett nytt område av din potential eller personlighet utvecklas; en fördjupad relation med ditt omedvetna producerar ett nytt upplevelseområde - som ännu inte förverkligats men utvecklas. (I en kvinnas dröm kan det också referera till en längtan efter barn)

Om du drömmer att du föder: Kvinnor som drömmer om födelse längtar efter barn. En födelse handlar alltid om samma sak; början till ett nytt sätt att leva, ny atttyd; ny förmåga; nytt projekt. Men också om det gamlas död.

Apelsin/frukt: Erfarenhetens frukter eller ansträngning och det som kommer ut av den. (mjuka saftiga frukter kan representera kvinnliga könsorgan)

Mat i samband med en speciell person (skulle kunna liknas vid att apelsinen är babyn): Att hungra efter en relation med den personen.

Äta: Tillfredställa ett behov eller en hunger. Mat används i drömmar för att symbolisera känslomässiga behov. Hungran efter kärlek och omvårdnad.

Katt: Katter varnar oss för stämningar eller okända faror genom sin känslighet.
    Djurunge: du själv som ung; barnakänslor; längtan efter barn.

Sjukhus: Att vara involverad i eller behöva en läkedomsprocess beträffande kropp eller själ. Kan också vara oro beträffande hälsan (kan ju vara oro för att kroppen inte ska fungera som den ska inför att bli gravid eller under graviditet = min tolkning).

Springa: När det gäller att springa ska du fundera på om du möter det du är rädd för? (kanske att inte få plats på sjukhuset, inte hinna dit i tid = min tolkning)

Sammanlagt kan man förmoda att du längtar efter barn (man kanske inte behöver vara en drömtolkare för att gissa det på 100 % av dem som befinner sig i denna tråden). Vill du veta mer får du skriva mer om känslor sinnesstämningar, vad du såg, om något luktade i drömmarna osv. Alla detaljer spelar in på något sätt, men det mesta i dina drömmar lutar ändå åt barnlängtan.

• AMC80
    ifyouweremine skrev 2011-01-08 18:57:51 följande:
    annjan - Oj 17 år äldre! När jag var tonåring blev jag alltid förälskad i äldre män, så egentligen är det konstigt att det blivit en yngre både nu och min förra. :)
    Och här är det tvärtom, jag har nästan bara haft yngre (om man ska räkna de längre förhållandena).
    Men kärleken, den kärleken. När den slår till så struntar den faktiskt i åldern. Tidigare skulle jag aldrig i livet ens "dejtat" någon spm var "SÅ GAMMAL". Och nu är jag gift med en och jag har aldrig varit så lycklig eller kär innan. Jag ler till och med nu medan jag skriver om honom.

Verkar som du och jag bytte åldeskategori med varandra. Flört
  • AMC80

Min BIM var beräknad på senaste mens. Men FF har ändrat mina datum så jag justerar mig i listan här med.

{#emotions_dlg.flower} Solig  BIM Vi som längtar...  Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}
    10 -- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
    11 -- Saftochbulle ÄL 28 dec (sjunde försöket)
    12-13 -- Ceke ÄL 29-30 dec (sjunde försöket & första med Provera under lutealfasen)
    14 -- simtim ÄL ~31 dec (sjätte försöket)
    15 -- Irmelie  ÄL  1 jan (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Kia78 ÄL 2-4 jan (9:e försöket)
    17 -- Pingla77 ÄL 1-4 jan (8:e försöket)
    17 -- Uppsara ÄL 4/1
    17 -- AnnJan ÄL 2 jan (2:a försöket)
    19 -- Millan75 ÄL ca 4 januari (försök nr 3 )
    20 -- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)
    20 -- annvian ÄL 4-5 jan (försök nr 3)
    22 -- Zalia ÄL 11 jan  (3:e försöket)
    24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
    24 -- Gris78 ÄL 10 jan (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    27 -- SannaK    ÄL 12 jan (9:e försöket, ett MF)
    27 -- Ansi30 ÄL ÄL 12 jan (10e försöket)
    27 -- mumwannaB ÄL 11 jan (21a försöket)
    27 -- Fröken Ellen ÄL 13 jan (9:e försöket)
    29 -- Daniela01 ÄL 15 jan 
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    3-4 -- MariaF79  ÄL ~21 jan (försök nr 5)
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)
    6 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 jan (försök nr 2)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)

• AMC80
    {#emotions_dlg.flower} Solig  BIM Vi som längtar...  Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Kia78 ÄL 2-4 jan (9:e försöket)
    17 -- Pingla77 ÄL 1-4 jan (8:e försöket)
    17 -- Uppsara ÄL 4/1
    19 -- Millan75 ÄL ca 4 januari (försök nr 3 )
    20 -- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)
    20 -- annvian ÄL 4-5 jan (försök nr 3)
    22 -- Zalia ÄL 11 jan  (3:e försöket)
    24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
    24 -- Gris78 ÄL 10 jan (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    27 -- SannaK    ÄL 12 jan (9:e försöket, ett MF)
    27 -- Ansi30 ÄL ÄL 12 jan (10e försöket)
    27 -- mumwannaB ÄL 11 jan (21a försöket)
    27 -- Fröken Ellen ÄL 13 jan (9:e försöket)
    29 -- Daniela01 ÄL 15 jan 
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    3-4 -- MariaF79  ÄL ~21 jan (försök nr 5)
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)
    6 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 jan (försök nr 2)
    6- - Finlandssvenskan ÄL 23 jan( 4:e försöket)
    8-- Saftochbulle ÄL 25 jan (försök nr 8)
    10 -- Ceke ÄL 26 jan (försök 8, 2 månaden med provera under lutealfasen)
    12 -- simtim ÄL ~29 jan (sjunde försöket)
    16?-- AnnJan ÄL~ 2 feb (3:e gången gillt)
    23 -- Irmelie  ÄL  9 feb (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
  • AMC80
    ifyouweremine skrev 2011-01-17 18:53:33 följande:
    AnnJan - Vad synd! Men jag gillar din "antal försök" fras i bim-listan ;)

Ceke - Kul att du också gett dig på skidorna. Det är sjukt jobbigt men kul och känns som det ger massor! Har du åkt mycket förr? Jag hade inte åkt på 10 år nu när jag började och det märktes. :)

Lycka till alla bimmare! (Det är lite kul för om jag skriver bimmare på iphonen så föreslår den "vinnare" som rättstavning)

Ja men någon gång ska det väl gå. :-P

Och dubbla chansen för dig ju....

• AMC80
    ifyouweremine skrev 2011-01-17 18:53:33 följande:
    AnnJan - Vad synd! Men jag gillar din "antal försök" fras i bim-listan ;)

Chansen till befruktning vid regelbundet samliv utan preventivmedel är efter
    1 månad    35 %
    2 månader 50 %
    3 månader 65 %
    1 år           80 %
    2 år           90 %"

65% Chans, betyder att det är större chans att bli gravid än inte.
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet