• AMC80

Vi över 30 som längtar efter första barnet

ceke skrev 2011-01-01 11:19:07 följande:
    Hej på er och god fortsättning på det nya året! Hoppas alla hade en trevlig nyårsafton!

Här är en till som känner sig pigg o fräsch idag. Blev bara ett glas vin igår, så det är skönt idag

Om jag får tro Fertilityfriend, så va min ägglossning på dag 13.. och det sammanträffar ju väldigt fint med när jag o kekke trots allt fick till det trots magsjuka o allt.. så nu är det bara att hålla tummarna och gå in i den eviga väntan... Men hurrni, vad spännande det är med alla de nya grejerna att checka på kroppen! alltså tappen, sekret etc. Det följer ju faktiskt boken än så länge rätt bra Och va kul det är att följa grafen!! www.fertilityfriend.com/home/32bb7c

Nu är jag lite rådvill dock hur jag ska göra med tabletterna. Läkaren sa att jag skulle börja med dem 3 dagar efter ÄL, dvs dag 17... men om min ÄL nu var på dag 13.... skulle ni vänta tills imorrn (dag 17) att ta dem, eller skulle ni börja idag på dag 16? Snurrigt blev det, men ni kanske förstår hur jag menar??
    Vilken fin kurva du har. Min (enbart tempen) visar att jag inte har ÄL. http://www.fertilityfriend.com/ttc/index.php
    Jag ska börja kolla mer grejer som du (sekret, tapp osv), men just nu ser det mörkt ut.
  • AMC80
    ceke skrev 2011-01-01 13:55:33 följande:
    Jaa, det är kanske lättare att även kolla tapp o sekret för att få vägledning.. Men du måste länka till din hemsida på FF Annars kan jag inte se! Nu hamnar jag på min egen bara...
    http://www.fertilityfriend.com/home/32d4a8

Provar denna istället. Trodde att det gick att länka direkt från sidan.
  • AMC80
    ceke skrev 2011-01-01 15:56:38 följande:
    Brukar du ha långa cykler? Det såg ju lovande ut där runt dag 14, men sen blev det ju rätt upp och ner. Kollar du tempen samma tid varje dag? För mig brukar det diffa mellan kl 06 och 10 på morgonen, typ... och tja.. vet inte om det gör så jättemycket med tempen... Tar du i munnen eller vaginalt? Du kanske ska prova vaginalt för att se om den blir stabilare?
    Jag har tagit när jag vaknat. Kl 06:10 alla jobbdagar och runt tio alla lediga dagar. Ska börja ställa klockan på sex oavsett istället tror jag.
    En dum fråga. Har man en speciell vaginal termometer eller är det samma som den i munnen?
    Tar du vaginalt eller oralt?

Jag hittade en annan bra länk om tempning också. Om man inte kan alla engelska ord som jag.
    mallanis skrev 2011-01-01 15:43:09 följande:

Hej tjejer! God fortsättning på året och hoppas nu för ett lyckosamt 2011 för allihopa!!!! 2011- Vårt göra bebis och snusa bebis år!!!!

Ego- Här har nyår varit supernice med god mat men dock utan någon höjdar dryck =) En vän som inte visste att jag var gravid så jag har berättat nu... Hon skrattade och sa...jag anade det ;) sist när det var fest och du körde så tyckte jag att du tvekade en millisekund när du berättade att du skulle köra..... Japp vad kan man säga jag suger på att ljuga =) eller iaf undanhålla saker jag skulle ju köra ;)

Rosavit- Åh så skönt! Härligt!

Ceke- du hade otroligt låg temp precis under mensen...(du sa ju att du var ett kallblod ;) ) om det blir mens igen ska det bli intressant om din kurva störtdyker vid mens... Inget konstigt med det men bara intressant min kurva var mer att den minskade from mens och gick neråt lite mer sakta så kul att se din kurva!  Ceke håller med gillade att tempa och äl-resta då han man liksom koll på det man kan och dessutom är det kul!!

Annjann- Du har en ganska hoppig kurva och en hel del ringar som inte är i fyllda? Beror det på att du har tempat vid lite olika tider?

Astrogirl- japp tappen tycker jag är en konstig sak ;) Jag har slutat klämma på min, den gjorde mig bara konfunderad ;)

Millan- skönt att få prata av sig!

Ja det gör det. Får försöka tempa jämnare hädanefter =)
  • AMC80
    ceke skrev 2011-01-01 16:30:59 följande:
    Det är samma termometer, men tja, som tjejen på apoteket sa... man kanske ska bestämma sig från början var man vill tempa Tror hon tänkte på att man inte vill ha den i mun om man använt den vaginalt.. hehe Fast de går ju att tvätta o sprita också antar jag
    mallanis skrev 2011-01-01 17:01:38 följande:
    ahh jag undrade varför du inte hade "fyllda ringar" om du förstår.....  det varierar ju en hel del din temp så det kan ju varit så att dina oreglerbundna tider gör att äl inte sätts ut enligt FF? (kanske? ) Jag vet att det ska finnas vaginala temp men jag körde faktiskt med min vanliga (hade precis köpt en ny när jag bestämde mig att tampa vaginalt just för att jag tyckte tempen varierade...

Ja, men det var lite det jag undrade, om det är samma termometer eller om det är en annan sort. Ja, men då byter jag tempställe bara då =)
    Om man har feber så borde det väl ge utslag vaginalt med. Tack för hjälpen. Det kanske blir bättre när jobbet börjar och man kommer in i  vanliga rutiner igen.

Grattis Änglabitch och lycka till Porlantis.

• AMC80
    ifyouweremine skrev 2011-01-01 22:42:19 följande:
    Kekke - Hahah, vi kanske får ta en funderare allihop ogravida i den här tråden om anledningen till att vi inte fått plus ännu är att vi hänger här istället för att mysa med våra killar. Skrattande För tråden är helt klart beroendeframkallande, det har hon rätt i din kära Ceke.
    Helt klart beroendeframkallande. Särskilt dagar som denna då många slappar i soffan hela dagen.
  • AMC80

Flyttar fram listan

{#emotions_dlg.flower} Solig  BIM Vi som längtar...  Baby {#emotions_dlg.flower}

Tomte December Tomte
    16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec (8:e försöket)
    25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
    27-28 -- ernlia03 ÄL 15-16 dec? (första "försöket" efter MA i v 11)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}
    1 -- Zalia ÄL 20 dec (2:a försöket)
    2 -- Sanna77  ÄL 22 dec (försök nr 4)
    3 -- MariaF79  ÄL 23 dec (försök nr 4)
    8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)
    10 -- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
    11 -- Saftochbulle ÄL 28 dec (sjunde försöket)
    12 -- Ceke ÄL 29 dec (sjunde försöket & första med Provera under lutealfasen)
    Uppsara (sjätte försöket)
    14 -- simtim ÄL ~31 dec (sjätte försöket)
    15 -- Irmelie  ÄL  1 jan (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Kia78 ÄL 2-4 jan (9:e försöket)
    17 -- Pingla77 ÄL 1-4 jan (8:e försöket)
    19 -- Millan75 ÄL ca 4 januari (försök nr 3 )
    20 -- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)
    24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    27 -- SannaK    ÄL 12 jan (9:e försöket, ett MF)
    27 -- Ansi30 ÄL ÄL 12 jan (10e försöket)
    29 -- Daniela01 ÄL 15 jan 
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

Gravid Februari {#emotions_dlg.flower}
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)
    änglabitch:BF 10 sept 2011 (3:e försöket)

• AMC80
    ifyouweremine skrev 2011-01-07 14:10:02 följande:
    Tar och flyttar fram listan.. den låg ganska många sidor bort.. mycket pladder blir det :)

AnnJan, känner du nåt? Finlandssvenskan?

{#emotions_dlg.flower} Solig  BIM Vi som längtar...  Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}
    8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)
    10 -- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
    11 -- Saftochbulle ÄL 28 dec (sjunde försöket)
    12-13 -- Ceke ÄL 29-30 dec (sjunde försöket & första med Provera under lutealfasen)
    14 -- simtim ÄL ~31 dec (sjätte försöket)
    15 -- Irmelie  ÄL  1 jan (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Kia78 ÄL 2-4 jan (9:e försöket)
    17 -- Pingla77 ÄL 1-4 jan (8:e försöket)
    17 -- Uppsara ÄL 4/1
    19 -- Millan75 ÄL ca 4 januari (försök nr 3 )
    20 -- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)
    20 -- annvian ÄL 4-5 jan (försök nr 3)
    22 -- Zalia ÄL 11 jan  (3:e försöket)
    24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
    24 -- Gris78 ÄL 10 jan (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    27 -- SannaK    ÄL 12 jan (9:e försöket, ett MF)
    27 -- Ansi30 ÄL ÄL 12 jan (10e försöket)
    27 -- mumwannaB ÄL 11 jan (21a försöket)
    27 -- Fröken Ellen ÄL 13 jan (9:e försöket)
    29 -- Daniela01 ÄL 15 jan 
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    3-4 -- MariaF79  ÄL ~21 jan (försök nr 5)
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)
    6 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 jan (försök nr 2)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    Hej!

Nä inte något, men det kan vara nästa vecka med. Jag baserade den 8:e på min förra menscykel. Nu när jag börjat tempa verkar det som om jag hade ÄL den 2 jan, vilket gör att jag har längre cykel denna månaden. Men till nästa helg borde jag ha fått mens eller omens (hoppas på det sista).
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet