• acinna

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Astrogirl: Skönt att höra att det gått bra med spolningen. Hoppas utredningen blir bra. Lycka till!

ernlia03: Skönt att höra att skrapningen gick bra, och att du inte har ont efteråt. Det är helt oki att inte berätta för allt och alla att man varit gravid och att det inte gick denna gången. Jag hoppas ni snart får ett nytt plus! Ha en trevlig resa! 

• acinna

Har träffat en ny läkare idag, och han pratade om att X (utomkvedeshavandeskap) inte bara uppstår av förträngningar i äggledarna utan även av att äggen är för långsamma. Det vill säga att de fastnar innan de borde göra det. Inte konstigt att jag kunde känna mig gravid redan i vecka 3+3 då. Tråkigt att tänka på att vi hade varit mer än halvvägs genom graviditeten nu om äggen bara hittat till livmodern.

Men, men, livet går vidare!

Läkaren idag ville träffa mig igen om två veckor och det känns verkligen bra. Först får man tjata sig blå för att få göra blodprover och göra VUL, och nu vill nästa läkare träffa mig igen.

• acinna

Millan75: Så tråkigt!

Nej, med vårt X hade vi inget val. Har gjort en abort i vecka 7+4 för några år sedan också, dels var det oplanerat (en kondom som rymde) och dels var det med min nuvarande sambo, trots att jag var gift med en annan man. Inte läge just då, och då kändes det ändå mer orättvist med ett X nu när vi verkligen ville ha barn!

Men, det är lite svårt att förklara att vårt aprilbarn -11 ska få syskon i juli-11... Jag fattade inte förrän på BIM+9 att jag var gravid igen efter första mensen efter operationen... Så idag har vi gått in i vecka 7+0! 

• acinna

Millan75: Ja, jag är gravid. Och det blir bebis i juli om allt går som det ska denna gången. har idag varit på VUL och faktiskt sett hjärtat slå!
    Jag tror inte du missat det, för jag tror knappt jag berättat det i denna tråden innan. Jag är själv så förvirrad över allt som hänt, så en ny graviditet fanns inte på kartan nu. Jag trodde vi missade ägglossningen med 4-5 dagar eftersom menscykeln kan ändras ganska mycket efter X, och jag hade spiral ända tills i somras och blev gravid på första försöket. Opererades för X 16 september, och kände ägglossningen 2 veckor senare. Och mensen kom nog en eller två dagar senare än den borde då, men inte konstigt efter allt. Så när vi "missade" ägglossningen så fattade inte jag förrän på BIM+9 att jag var gravid. Trodde bara mensen var sen...

• acinna

Nu vill jag se plus hos fler här inne! Vi hinner juh bli pensionärer annars innan vi fått våra bebisar!
    Lycka till alla! Vi håller tummarna för att det ska lyckas för er också!!!

Är lite för skrockfull ännu, så jag väljer att inte skriva in mig på listan riktigt ännu. Skrev in mig på en sådan lista samma dag som vi fick plus förra gången, och det slutade med skrapning och sedan operation, så jag vänta lite till denna gången.

• acinna

essalady: Inga problem. Hade juh faktiskt inte lagt dit mig själv denna gången... Hoppas på att våga lägga ut mig vid vecka 12 eller något, så efter nyår är jag mer än gärna med på listan (om allt gått som det ska denna gången)!

• acinna

Uppsara: *fnissar* Hoppas några testat innan BIM, och inte som jag som inte fattade förrän på BIM+9!
    Hade inte några gravidsymtomer denna  gången, men med vårt X visste jag vid BIM-6, trots att testet inte visade förrän på BIM+2, inte så konstigt med så låga hcg-värden som jag hade...

• acinna

CajsaK: Det krävs att du är gravid, och att du har någon form av problem för att få ta hcg-prover, tex blödningar eller ont. man får remiss på två prover med två dagars mellanrum, för värdet ska ungefär dubbleras mellan de två proven.
    Jag fick snabbt remiss för att få ta proven (redan i vecka 5+4) eftersom jag opererades för X (utomkvedeshavandeskap) den 16:e september. Är nu i vecka 7+3, och har redan gjort två VUL, och har ett nytt inbokat om två veckor. De vill verkligen vara på den säkra sidan efter att jag sökte läkare i vecka 5+2 förra graviditeten, och skrapades i vecka 9+1, och titthålsopererades i vecka 10+0. Det ska inte ta nästan 5 veckor för dem att hitta det jag misstänte redan från början, och då har både jag och sambon tjatat oss blåa på sjukvården under den perioden!!! 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet