Inlägg från: Kattflickan |Visa alla inlägg
  • Kattflickan

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Polarlantis, om jag vore du skulle jag fortsätta försöka. I början kan ni väl klara er på lite mindre pengar. Din sambo får ju troligen ett bra jobb sen, några månader senare om du blir gravid nu. Så ta det lugnt, det ordnar sig.

Jag har även den här månaden trådiga flytningar, nu är jag helt säker på att det inte är sambons sats som kommer ut utan mina egna trådiga, geleartade flytningar, lite coolt, såg dem för första gången förrra månaden. Men ÄL-stickan var blank idag, tror jag får ÄL imorgon eller övermorgon.

MIllan 

• Kattflickan

Ceke: Synd att spottingarna kom ändå! Vad har läkarna sagt, är det inte möjligt att vara gravid trots spottings?

Frk Svår: Skönt att utredningen är igång. Tänkte på vad du sa om att du inte får utslag på ÄL-stickorna. Testar du på eftermiddag/kväll eller morgonen? På eftermiddag/kväll ska vara bättre och jag får starkare utslag på kvällen än på morgonen då jag får positivt.

Millan 

• Kattflickan

Jobbigt Ceke att spottingarna blivit värre! Hoppas du får träffa en läkare och att de kan ändra strategi så att du inte behöver köra med proveran nästa månad också. 

MariaF79: Hoppas att din temp är ett gott tecken! När tänker du testa?

Polarlantis: Skönt att kroppen funkar! 

Min ÄL har inte kommit än, men förra månaden kom den dag 14, så det är kanske så nu också, imorgon är dag 14.  Jag får en ganska hastig ökning på ÄL-stickan, så jag testar faktiskt både morgon och kväll idag och imorgon. 

Jag hade en jättejobbig dag på jobbet igår, kom hem först vid kl 22, först kändes det lite jobbigt att ha sex då, men när vi kom igång så tror jag det var bra för mig för att få slappna av!

Millan

• Kattflickan

Grattis MariaF79!  Jättekul! Verkar som tempmetoden funkar alltså även för att se om man är gravid?  Hur gjorde ni kring ÄL? Varannan eller varje dag? 

Nu kommer du få en grym födelsedag! Fast kanske inte fira för vilt!

Millan 

• Kattflickan

Skönt att du har så bra självförtroende Kekke Tungan ute  Hörde att du brukar ha baddräkt! 

Jag kommer att få väldiga problem med att undvika ädelost och rött kött om jag blir gravid. Gudskelov så kan man äta ädelosten om den är uppvärmd, jag använder jätteofta ädelost i matlagningen.

När jag var gravid var mitt största problem att man skulle äta fisk. Och i vanliga fall är jag måttligt förtjust i fisk, men när jag var gravid så blev äcklad av fisklukten och kunde inte få i mig fisk. Men jag kompenserade med att äta "mumomega" omega 3 kapslar för gravida.

Själv har jag tittat på skötbord, barnsängar etc. på ikea. Går tyvärr också händelserna i förväg. 

Nu ska jag ÄL-testa, det var lite förhöjt i morse så jag tror det bli positivt nu, sen slänger jag mig på sambon, han är lite rädd för mig så här i ÄL-tider, men det är väl bara som det ska vara

Hoppas du snart kommer upp ur din svacka Jojjo! 

Millan

• Kattflickan

Kekke: Jag tyckte det lät jättekul med baddräkten!  Men jag måste ju retas lite!

Mitt ÄL-test nu ikväll var inte superstarkt, ungefär som imorse, vi får väl se imorgon bitti då, men det var helt klart starkare än det varit dagarna tidigare.

Nåja, nu ska här snart sprutas! Nu kör vi Essalady!

MILLAN 

• Kattflickan

Nu är jag snart inne på 14 dagar utan sötsaker och jag är faktiskt inte särskilt sugen längre på bullar och choklad. Dessutom kommer jag att ha tränat 4 ggr även denna vecka när den är slut. Känns bra att börja komma i form. Kommer att behövas om jag blir gravid.

Min utslag på ÄL-stickan kom idag, naturligtvis, men vi mös igår och ska även imorgon bitti så det borde vara lugnt. Det är lite sent för mig att ha ÄL på dag 15. Kan man inte sen testa typ 14 dagar efter ÄL? Känns svårt att räkna ut BIM när ÄL är sen. Det har inte alltid stämt så bra. Är osäker på hur lång lutealfasen är egentligen. Att den är tillräckligt lång vet jag, men ibland verkar den vara 14 dagar och ibland 16.

Sambon drömde att vi hade en liten flicka och att vi höll på att flytta från huset till en lägenhet. Hoppas det var en sanndröm! 

Jag är helt slut nu, har varit en jobbig jobbvecka!

Hur går det med er som är nära BIM?

Millan 

• Kattflickan

Saftis: Jag håller tummarna inför den 8e! Min syster är 41 och ska snart ha sitt första barn, så du är inte för gammal!

Essalady: Jo, det är jätteskönt att slippa sötsuget. Jag gillar också att vara ute och springa, men när det är så här halt så tränar jag pass på gymmet istället. Sen klättrar vi och på helgen försöker vi vara ute och åka skridskor eller skidor. Så det blir rätt allsidig träning. 

Ego: Det här med  att flytta från huset är något som jag inte tänker lika mycket på längre. Men första året vi bodde här tänkte jag på det jämt. Fick ångestkänslor när jag tänkte på allt som behövde göras. Jag är egentligen ingen husmänniska utan gillar bättre att lägga tid på träning och umgås med vänner än att renovera hus. Men nu har vi gjort en del av de viktigaste sakerna och att vissa rum är fula och inte omtapetserade på 20 år kan jag leva med. Har gjort en lista där vi prioriterat de viktigaste sakerna och bedömt när det behöver göras, efter det kändes det bättre. Ibland funderar jag över hur man ska hinna med att ha barn och hus. Men känner vi så här när vi får barn så kan vi ju alltid flytta. Huset är inte svårsålt, ett bra läge och vi har ju gjort en massa förbättringar! 

Maria: Njut av din graviditet, skulle något gå fel framöver så hjälps du ju inte av att oroa dig nu! För de flesta går det  ju faktiskt bra, tänk på det! 

Nu är Stockholmsveckan avslutad, fick positivt ÄL-test igår. Vi mös imorse och har gjort det varannan dag den här veckan. Hoppas det tar sig, nu är det bara att börja ruva!

Millan

• Kattflickan

Blev så EGO i mitt inlägg att jag glömde att säga till dig Essalady att 6 kg är imponerande! Hur länge är det du hållt på med LCHF? Jag skulle vilja gå ner ca 5 kg. Tror att jag tappat ca 1 kg på 2 veckor.

Millan 

• Kattflickan

Nu har vi gått en långpromenad i solskenet! Fri fantasi: Det är som sagt rätt vanligt att det kommer en liten blödning när mensen ska komma om man är gravid, så var det för min syster. Om jag vore du skulle jag köpa ett grav-test! Håller tummarna!

Essalady: Tycker du har lyckats riktigt bra! tror inte det kommer att gå lika fort för mig då jag bara skippar sötsaker och försöker äta fullkornskolhydrater, men så länge det går åt rätt håll så! Känner mig ju mycket piggare då jag tränar mycket!

Millan 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet