Inlägg från: ifyouweremine |Visa alla inlägg
  • ifyouweremine

Vi över 30 som längtar efter första barnet

SannaK - Låter som en bra strategi, jag hade lätt gått med på lite sex om jag fick våfflor efteråt! (Av maken alltså, inte av vem som helst som kommer och bjuder på våfflor.. fniss)

Jag känner att jag verkligen borde engagera mig mer, men när jag inte känner så stor lust själv är kreativiteten noll och jag vill helst bara få det överstökat. Jisses vilken oromantisk inställning.
  • ifyouweremine

Obs - varning för sekret-inlägg ifall nån (t.ex Kekke) vill slippa läsa. ;) Hm är det nån mer här som har lagt märke till att speman, när den kommer ut igen, ser olika ut och verkar ha olika "konsistens" under olika delar av cykeln? Undrar om det är sperman i sig, eller om det är för att det är blandat med slidsekretet. T.ex nu under äl-tider så ser det genomskinligt och äggviteaktigt ut, och idag när jag tömde ut det på toan (obs - varning igen!) så blev det en lång sträng ända ner till botten av toan där det fäste och sen kunde jag till och med resa mig upp lite och ändå höll strängen ihop utan att gå av. Medan andra gånger under cykeln har speman sett mer vit ut och liksom bara droppat ur som en klump.

Usch vad äckligt, detta skulle jag verkligen aldrig prata med någon annan om, men här känns det på nåt sätt ändå naturligt att diskutera sekret. ;) Men i alla fall så borde det väl vara positivt om det som kommer ut är äggviteaktigt, oavsett om det är sperma, slidsekret eller en blandning. Om spermierna trivs i en sån miljö menar jag. Fast det kanske inte alls spelar roll, det kanske bara är i livmoderöppningen där uppe som det måste vara nån viss sorts sekret.. eller vad tror ni?

• ifyouweremine

Polarlantis, nu håller vi tummarna! :)

• ifyouweremine

Ceke - För mig skulle det i så fall bli M M S S S
    Har inte alls särskilt riklig mens känns det som.

• ifyouweremine
    MariaF79 - Det var klokt sagt av din man. Det är ju som sagt inte att de har stulit ett barn från er så att ni har mindre chans eller så. Man får försöka tänka så. Men det känns ju som sagt orättvist ändå när man själv kämpar och andra lyckas bara sådär. Men å andra sidan tycker jag det är så i livet över lag. Vissa grejer har man själv mer tur eller bättre förutsättningar för än andra, och andra saker måste man själv kämpa hårt för medan andra har det enklare.

Jag har t.ex alltid haft ett väldigt tryggt stöd från mina föräldrar genom hela livet, både ekonomiskt och känslomässigt. Jag har alltid haft lätt för att få och behålla vänner. Jag har ett driv och ett självförtroende som ger mig många fördelar i arbetslivet. Däremot har jag gjort ett karriärsval i livet som gjort att jag måste kämpa mycket hårdare än de flesta andra i mitt jobb och ändå ha sämre förutsättningar på olika sätt. Jag har alltid behövt kämpa mer än många andra för att hålla mig i form, min kropp vill inte vara smal. Jag har en del sjukdomar/besvär att kämpa med. Och så får jag tydligen kämpa mer än endel andra för att få barn.

Blev visst väldigt mycket "jag" här, men mitt syfte med utläggningen är att säga att vi nog alla har både fördelar och nackdelar i livet med olika saker och just bebis kanske har hamnat på minuskontot för många av oss. Kanske inte känns mindre orättvist med bebisgrejen ändå, men om man tänker att de som har lätt för att få bebis kanske har problem med något annat i livet istället, så kanske det i genomsnitt känns mer rättvist. På nåt sätt! Vet inte riktigt vad jag babblar om egentligen..
  • ifyouweremine

En sak som är bra med att det tar ett tag förresten är att vi verkligen får vänja oss vid att hantera äckliga saker. Undersöka både sperma och slidsekret. Kissa i mugg varje dag. Kanske tempa där nere. Klämma ut sekret från livmodertappen. Osv osv.. Tänk så lätt det kommer bli för oss att ta hand om blöjor och spyor sen! Drömmer

Lavendia - Jag tycker inte att jag har läst nånstans att förkylning påverkar fertiliteten på nåt sätt, förutom kanske att man inte är sugen på att sexa loss då. Men jag vet inte säkert.

Pingla77 - Va, så konstigt! Hur gick det till? Men ni kanske ska passa på att utreda er då? ;)

Ego: Positivt på äl-stickan idag, men hade stegring både igår och i förrgår, så ÄL kan mycket väl ha varit för flera dagar sen. (Brukar ju få positivt efter ÄL.) Och jag har haft lite småvärk både igår och iförrgår också. Idag har det dock varit ganska mycket värk som känns som mensvärk, både i ryggen/svanken och i livmodern. Brukar inte känna såhär mycket av ägglossningen (och vid senaste mensen hade jag ju mer värk än vanligt också). Får hoppas det är en riktig power-ägglossning. ;)

• ifyouweremine

"Det som händer är att det kommer ut lite vätska/blod från äggblåsan och när den kommer mot bukhinnan så gör det ont. Det är inte farligt men kan göra olika ont beroende på hur mkt vätska som sipprat ut."

Detta verkar vara anledningen till att ägglossningsvärk kan kännas olika mycket olika månader.. Brukar ni också känna av det olika mycket olika månader?

• ifyouweremine
    Uppsara - hm du får nog utveckla din fråga lite ;)

ceke - haha vilken skön beskrivning.. vet inte om jag känner igen poppet riktigt.. jag har mer en molande värk, väldigt lik mensvärk.
  • ifyouweremine

Ernlia - vad positivt med så starkt utslag! Jag tror allt kommer gå som det ska den här gången. Uteblivna symtom tror jag inte behöver betyda nåt. En kompis till mig gick i vecka 8-9 och undrade varför hon inte hade symtom, längtade efter att få känna nåt. Sen i v 10 började allt o hon mådde jättedåligt. Då ångrade hon att hon önskat sig symtom! Sen är det ju endel som är symtomfria hela graviditeten.

Håller med om att vi borde ha ett plus-stim snart!! Gris, vi ska ju plussa samtidigt har vi ju bestämt, känns det som det blir januariplus?

Jojjo - Låter positivt med hungern. Ilningarna kan nog vara lite vad som helst. Hade ilningar förr-förra månaden o varken innan eller efter, så tyckte ju såklart det var misstänkt men sen kom mensen ändå. Men det finns ju en del som känner så för att de är gravida också.

• ifyouweremine
    Frk Svår - Jag kollar inte på barnvagnar och sånt ännu, men däremot kollar både jag och maken ganska mycket på namn. Vi har i princip redan bestämt till och med.. Känns lite farligt, tänk om det aldrig blir några barn.. Men då får man väl döpa ett husdjur till det istället...

Kekke - Håller med, det är hur skönt som helst att få pepp och förståelse. Känns som vi är i praktisk osynk också. När vissa är deppiga är andra lite mer uppåt och kan peppa. Jättefint skrivet till ceke tidigare i tråden förresten, mkt cred för det inlägget! :)

Irmelie - Jag har börjat "tvinga" i maken zink och folsyra denna månad också. Vi kallar det spermapiller. ;)

Hur går det för våra bimmare? Snart 17:e också, det blir spännande..

Ego: Riktigt kraftig äl-värk den här gången. Nu är det fjärde dagen med värk, både i magen och ryggen. Tokigt! Mensvärken var ju som sagt också mycket kraftigare och varade fler dagar än vanligt. Så jag verkar vara inne i nåt sånt smärtstadie av efter-hormonspiral-återställningen.
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet