• Aruba

Vi över 30 som längtar efter första barnet

{#emotions_dlg.flower}BIM - Vi över 30 som längtar {#emotions_dlg.flower}

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS

Januari
    30 - Kristin10 (försök nr 5)

Februari
    1
    -   Aruba - (försök 6)
    4 ca - Tea Time (försök 12, MF på försök 1 och 8)
    9 - Jezza80
    ÄL ca 27/1 (försök nr 14)
    12 - Kiyona (försök 1år+, X 2009, MF 12/5, MF 20/8), ÄL typ 29/1
    14 - Anwen (ca 22:a försöket)
    15 - MariaF79 äl ca 3 feb (försök nr 16, mf i jan, maj och dec -11, utredning påbörjas jan -12)
    20 - Kaprifolen1979 (ÄL ca 6 feb, försök nr 11, tredje m Pergo)
    26- DubbelAA ÄL ca 14 feb,( försök 18?)

IVF
    Smiley,
    börjar 16/11. Äggplock/ återinförande v 50 (försökt i 4 ½. MF sept. 2009)
    Mumwannabe79, började med korta metoden 18/1. Äggplock 30/1. (försökt sedan juli -10)
    Jojj77,
    första ICS, november 2011, plus men MF dec 2011. Andra ICSI start, mars 2012. (Försökt sen nov -10)

Gravid GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid

2012
    PeLeKo: BF 9 jan
    (6e försöket)
    Astrogirl: BF 28 januari 2012
    (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
    Zalia: 17 februari
    (9:e försöket)
    Irmelie: BF 18 feb
    (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren)
    Fröken Ellen: BF 26 februari
    (13:e försöket, 2:a med Pergo)
    Marja 78: BF 16 mars
    (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
    Nemi76: BF 8 april
    (Försök nr 2 med Pergotime)
    MissOlsson: BF 8 april
    (Försök nr 1, första barnet)
    Annelie77: BF 15 maj
    (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök
    Polarlantis: BF 19 juni
    (försök 8, MA på nr 4)
    Råttentottan: BF 30 juli
    (försök nr 15,1:a efter mf)
    Marsflickan BF 23 aug
    (försök nr 5, MA på 2:a)
    Saftochbulle BF 25 aug
    (försök nr 15, 3 mf tidigare)
    NICU BF 22 sep (försök nr 15, 2 MF tidigare)
  • Aruba

En fråga - hur lång tid försökte ni på egen hand innan ni sökte hjälp?

Jag tar ut olyckan i förtid (eller garderar mig, vilket man vill...) och har tid hos IVF i februari. Hoppas såklart att vi ska slippa, BIM 1 feb, inga tecken på varken det ena eller andra just nu (förutom toaskräck, som alltid infinner sig vid en här tiden i månaden, vill inte se att Tant Röd dykt upp...)

• Aruba
    hoppas på plus skrev 2012-01-29 10:16:46 följande:
    vi började försöka augusti 2010. Utredningen började Oktober 2011. har nu gjort vår första insemination och inväntar BIM

Med tanke på ditt namn, har ni varit på Aruba? Vi va där på semkmånad!!! Vill bara åka tillbaka till den fantastiska ön!  
    Jajamen, vi hade vår smekmånad där också. Världens mest fantastiska lilla paradis, inte sant :)?
  • Aruba
    hoppas på plus skrev 2012-01-29 10:23:44 följande:
    Absolut!!! Köpte med mig en massa bodylotions från aloe vera fabriken så när jag smöjer in mig med den får jag en så där härlig Aruba känsla

Min man var lika förtjust i stället så förhoppningsvis tar vi oss tillbaka dit någon gång... Måste nog bara spara lite pengar först   
    Ja, det är inte runt om hörnet precis ock kostnadsläget väl där är ju inte heller det lägsta man kan hitta. Men, dessa stränder och denna snorkling... maten och servicen... det är värt det!!

Vi hade också gärna åkt dit igen men vi har andra ställen som också lockar, Sydafrika och USA t ex.. Vi får väl se. Men ett bröllopsdagsfirande där hade inte varit helt fel.
  • Aruba

Hej

Kan någon hjälpa mig med vad som är första steget när man vill "gå vidare" från att försöka på egen hand alltså? Jag har läst i era inläggatt man gärna provar "annat" innan IVF, men vad är det? Ingår t ex inseminering i IVF? Spolning av äggledare? Hjälp?

• Aruba
    Maria - känns som ett väldigt missriktat sätt att få dig att känna dig bättre och uppmuntrad, men ibland tror jag vårdpersonal måste ta upp näsan ur faktaböckerna och inse den själsliga effekten av händelser och också förstå hur det de kommunicerar tas emot av patienten. Det hjälper ju inte att man faktamässigt har rätt.... Jag hoppas du kan hitta hjälp någon annanstans, det där var INTE OK.

Själv har jag bokat tid hos IVF, frågade dock inte maken först som nu är tveksam, han känner sig inte involverad (vilket ju är rätt i sammanhanget) Han tycker inte heller att vi försökt länge nog för att gå vidare (försök 7 blir det nästa gång vilket jag tycker är mkt nog då jag är 39). Jag funderar på att gå själv, kan man göra det?Jag vill veta så att saker står rätt till med MIG iallafall, så slipper jag den oron... Ska också börja på akupunktur, enligt den kinesiska medicinens variant, den finns tydligen två inriktningar...
  • Aruba
    Kattflickan skrev 2012-02-05 09:51:28 följande:
    Maria: Oavsett om era graviditeter räknades som riktiga graviditeter eller inte så behöver ni ju en utredning. Ni har försökt i en bra bit över ett år utan att lyckas få en graviditet som håller i sig. Jag tycker att ni ska kräva en fullständig utredning. Felet kan ju också ligga hos din man, behöver inte vara hos dig. Jag förstår att du blev ledsen! Som någon annan också sa, kan ni inte göra en privat utredning om utredningen på landstinget drar ut på tiden? Grattis i efterskott!

Mumwannabe: Grattis till det fina ivf resultatet! Jag håller alla tummar jag har (2) för att det ska gå bra!

Aruba: Går ni direkt på IVF utan att utreda eventuella orsaker först? 7 månader kan vara helt normalt, men det kan ju vara bra att ställa sig i kö för utredning, förhoppningsvis behöver ni inte det.

Här sprayas det för fullt. Jag är så glömsk av mig att jag har trippla alarm för att komma ihåg sprayningen kl 8 morgon och kväll.

Det står i bipacksedeln att man kan känna av  sömnproblem. Jag har drömt en del mardrömmar de senaste dagarna, kan det vara förknippat? Brukar aldrig göra det.

Igår åkte vi en långtur på skridskor, det var så skönt! Känner mig som en ny människa!

Millan 
    Nä det är utredning de vill börja med, men maken tycker även det är väl tidigt...Jag vill dock få kollat att allt är OK, så att säga. Vi går direkt till en IVF klinik dock, privat sån då jag är för gammal för landstinget.
  • Aruba
    Millan - jag vet inte om det är så i detta fallet, men jag fick extrema mardrömmar av en medicin en gång, det var dock mot bakterier bakom näsan efter en rejäl influensa. Men, när jag slutade med medicinen försvann drömmarna så det var absolut den som gjorde det. Otroligt läskigt, jag hade kunnat skriva skräckmanus :)
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet