Inlägg från: Kaprifolen |Visa alla inlägg
  • Kaprifolen

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jojjo77 skrev 2011-11-28 13:13:33 följande:

Tack alla söta snälla!!! Vågar dock inte hoppas för mycket än, känns väldigt konstigt Kommer nog hinna med en gång till innan fredag och ser det bra ut på fredag också så kommer jag att tänka att jag är gravid och väntar barn, inte missfall, såsom ni andra kloka gjort

Kram till er alla och pepp och lycka till!

Åhhhh, vad spännande Jojjo! Håller tummarna och vågar mig på ett litet grattis.
  • Kaprifolen

Verkstaden har precis börjat och jag tajmar den m lite svampinfektion, toppen verkligen Frågan är om det kan påverka spermierna att ph har förändrats? Vad jag kan läsa mig till så ska det ju inte påverka min fertilitet men jag tänker på de stackars simmarna Nån som vet?

• Kaprifolen
    Mumwannabe79 skrev 2011-11-29 18:54:41 följande:
    När man få svamp höjs väl PH:t i slidan? Sperma har högre PH än slidan i vanliga fall så jag tror att det är till simmarnas fördel med svamp..

Hemskt oskönt dock med sex när man har svampinfektion. 
    Aha, det låter ju lovande mitt i eländet Men jag ser dock inte fram emot sexet, det är ju som du säger
     inte så skönt.....

Sthlms-veckan har precis smugit igång och att tampas med detta hela vägen känns ju sådär. Lite bökigt att behandla mitt i verkstaden också plus att jag inte har koll på hur det skulle kunna påverka chanserna.
  • Kaprifolen
    DubbelAA skrev 2011-11-29 15:34:36 följande:
    Sitter här o deppar:(
    Kunde inte hålla mig så igår tog jag ett cb som jag hade hemma. Det kom fram två streck men tyvärr så var det ena bara ett smalt streck, som ett spökstreck. Med vilja o fantasi, som jag har alltför gott om, tyckte jag att det var brett men mörkare på ena sidan. Idag på eftermiddagen när posten kom, testade jag med sticka från Testlagret som jag beställde igår. Tvärnegativt! Tog ett ÄLtest bara för att jag är galen o på det kom ju ett svagare streck fram vilket inte betyder något alls tyvärr, fattar inte ens varför jag tog det!!
    Så nu sitter jag här o deppar. Har haft mensvärk de senaste dagarna o innerst inne vet jag ju att det beror på att mensen är på ingång men man hoppas ju alltid. Visst skulle jag kunna säga till mig själv att det kan vara för tidigt att se något, testdag på fredag, o att mensvärken o huvudvärken o den svullna magen beror på att det finns något därinne men innerst inne så vet jag att det inte är så:(
    Vrför hoppas man alltid fast man egentligen vet att det inte funkat?
    Sambon sa till mig att inte deppa ihop för detta men det är svårt jag hade verkligen hoppats att vi skulle lyckas nu särskilt som spermaprovet som sambon lämnade var så jättebra.

Förlåt för deppinlägg men jag behövde bara skriva av mig lite.

Kram på er tjejer o hoppas det gått bättre för er så jag får något att glädja mig åt!
    Pepp-kram till dig! Håller tummarna för att det var lite för tidigt att testa. Och det är alltid ok att spy ut sin deppighet här i tråden, det är alltid ngn som fångar upp en  och säger några kloka ord. Kanon-tjejer i denna tråd!
  • Kaprifolen
    Villnu: Gud vad spännande att mensen inte kommit! Håller tummarna stenhårt för dig nu.

Massor med peppkramar till alla som känner sig nere, been there....

Ego: Tror nu att min pergo-stimulerade ÄL är över nu, ska ta blodprov för att kolla om jag verkligen ägglossade på tors. Det har spänt, ilat och brännt i magen sen jag började m tabletterna och fram till i torsdags ca. I lördags kväll fick jag en blödning (!), kan det ha vart en ÄL-blödning tro? Trodde nog att jag skulle fått ömma bröst också, för det brukar jag ha i de cykler där jag tidigare trott att jag ägglossat. Men inte än så länge. Blir spännande m blodprovet nu i alla fall....vi har vart duktiga med verkstaden i alla fall, kört varannan dag . Nu få man väl bara hoppas och vänta. Bara jag inte får beskedet att jag inte ägglossat nu heller, då vet jag inte vad jag gör...läkaren höjer väl dosen kan jag tänka. Med tanke på att jag fick så mkt biverkningar av denna enkla dosen så hoppas jag inte på en höjd dos om man säger så .
  • Kaprifolen

Ja men gud, Grattis Jojjo!!! Missade detta, åh vad roligt att det tog sig och med en gång!

Ja visst, man är lite sliten nu

• Kaprifolen
    NICU skrev 2011-12-05 18:11:32 följande:
    Jag har en liten fundering kring Pergotime... jag har ju inte varit på utredning eller liknande, men har läst om många som fått det utskrivet för att hjälpa till med äggbildning...

Men så läste jag lite om det bara och så står det så här i FASS:
    Använd INTE Pergotime
    - om du har nedsatt funktion av sköldkörteln eller binjurarna

Och det har jag ju.... hypotyreos. Som visserligen behandlas med Levaxin men som jag tolkar det så ska man inte äta det alls även om man har behandlad underfunktion?

Det var bara en tanke. Det är ju inte så att jag SKA äta Pergotime... men funderar lite på om det skulle bli aktuellt om det fortsätter så här och inga barn trots att jag inte ätit piller på över ett år...
    Suck, hade skrivit världens längsta inlägg som svar men det försvann.....kontentan var i alla fall att jag tror att listan i fass mer är vägledande och möjligen är den också lite avskräckande för de som funderar på att självmedicinera sig. Vet att pergo går att få tag på på nätet. Läkarna kanske kombinerar den med annan medicin utifrån om man skulle uppfylla ngt av kriterierna på fass-listan?

Sen finns ju andra hormonstimulerande preparat om det inte funkar med pergo för dig. Drar det ihop sig för utredning för er eller? Misstänker du att ÄL är problemet, att den uteblir? Jag var ganska klar över att det var där problemet låg för oss, jag har alltid haft extremt oregelbundna cykler vilket är en idikation på detta.
  • Kaprifolen
    Irmeline skrev 2011-12-05 20:59:10 följande:
    Du kan ju pröva att komplettera pergon med ÄL-sprutor, eller bara köra purgeron om det inte funkar.
    Håller tummarna att du lossat nu!! 
    Tack för tumhållning det behövs!
  • Kaprifolen

Hmm, jag har typ mensvärk eller svag sådan till och från, har haft i ngn dag eller två. OM jag nu haft ÄL så borde jag vara ÄL+7 (jag hade ju en förmodad ÄL-blödning förra fredagen). Frågan är om detta är ett bra tecken eller dåligt, känns som man ska få mens ju!

Ngn annan med BIM i helgen eller nästa vecka som känner ngt, som är skenis Prodigy, Marsflickan, Maria, Saftis?

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet