Inlägg från: ifyouweremine |Visa alla inlägg
  • ifyouweremine

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Ceke och Kekke - hehehe.. Familjerape var faktiskt ett helt nytt begrepp för mig. Man lär sig nya saker varje dag. Kram på er goingar och tack för underhållningen ;)

• ifyouweremine
    Jojjo - Ah vad synd, förstår frustrationen. Men har du alltså bara fått en liten ljusrosa flytning nu och inget mer? I så fall tycker jag hoppet fortfarande lever! Eller brukar du alltid få en liten rosa flytning dagen innan?

Övriga bimmare, Millan hur känns det?

Ego: Jag är bim-6 nu och än så länge inga som helst tecken. Tror inte det blev nåt den här månaden heller. Idag gick tempen ner til 36.5 också efter att ha legat på 36.9 i några dagar och det kan ju inte vara positivt. Men men.. just nu känns det nästan som det kvittar om jag blir gravid. Om jag blir gravid är det underbart, men om jag inte blir det så kan jag leva fritt och göra/äta/dricka vad jag vill på resan i mars.. Däremot efter resan vill jag absolut bli gravid bums, om jag inte blivit det innan.
  • ifyouweremine
    kaprifolen - vi körde varannandagmetoden! Känns som man inte presterar särskilt bra om man kör varje, och var tredje känns lite riskabelt sällan även om många säger att var tredje räcker..

ceke - Jag har fått för mig att fästdippen ska gå ner till den naturliga basnivån, dvs den man hade veckan innan ägglossningen.. och då hade jag ju 36.1.. Så nu känns det bara som en "inför mens"-dip, även om det är några dagar kvar tills dess.

längtan81 - Gud så spännande!! Hur känns det i kroppen då?

Pingla - Tycker du ska ta den där utredningen, det skulle jag gjort. Förhoppningsvis får du bara veta att allt är ok o kan slappna av. Och om nåt är fel så får ni ju det korrigerat redan nu istället.. Men jag vet flera som gjort utredning och nästan direkt efter blivit gravida. Kanske mentala spärrar som släpper, eller att spolningen (som ofta ingår) hjälper..
  • ifyouweremine

Jojjo - Tycker du gör rätt i att försöka få utredning. Jag skulle nog oxå gjort det tidigare än efter ett år om det inte var så att jag tog ut spiralen hos Kvinnohälsan, då finns det ju nånstans i systemet när jag började försöka. Men eg. tycker jag det är dumt att behöva vänta så länge. Tänk om man har nåt sånt där onödigt fel som är lätt att åtgärda. Då slösar man ju ett helt år, och vi har ju inte så mycket tid kvar i fertila sektorn...

Ceke - Jo idag steg tempen faktiskt till normal nivå igen. Ånej nu kommer jag säkert börja inbilla mig massa symtom nu när jag kan ha haft en fästdipp.. Än så länge känner jag iaf nada.

• ifyouweremine

Ojojoj Fru KM, stiligt!!! Ingen tvekan om att det är ett plus ju! Stort grattis!!!!!!! :)

• ifyouweremine
    Gris78 skrev 2011-01-19 19:28:49 följande:
    Essa- vi skulle ju plussa samtidigt jö?! Kan ju inte vara så pessimistisk då heller?

Själv har jag fått bruna flytningar så det är nog rätt kört för min del oxå. Fick tom en rosa häromdagen.... Härligt att kroppen säger till om ens misslyckande tidigt, vore fan om man fick ha lite hopp åtminstone.
    Ja det är sant iofs.. Jag får hålla hoppet uppe för att då hoppas jag ju indirekt även på dig! Du får göra detsamma trots flytningarna. Men bim är inte förrän måndag va? Flytningarna kan ju fortfarande bero på nåt annat. :)
  • ifyouweremine
    Gris - Det är så konstigt att bilderna inte syns i telefonen! Jag har för mig att det syntes förut? Nu blir det bara konstiga avstånd istället..
  • ifyouweremine

Flyttar fram, listan låg rätt långt bak.. Hur går det för er ni som närmar er bim? Längtan81 vet vi ju att det ser lovande ut, Zalia du hade mycket symtom skrev du? Pingla, kom tanten med buller och bång sen, senast du skrev tror jag det bara var lite tveksamma blödningar eller nåt?

{#emotions_dlg.flower} Solig  BIM Vi som längtar...  Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Pingla77 ÄL 1-4 jan (8:e försöket)
    17 -- Uppsara ÄL 4/1
    19 -- Millan75 ÄL ca 4 januari (försök nr 3 )
    20 -- annvian ÄL 4-5 jan (försök nr 3)
    22 -- Zalia ÄL 11 jan  (3:e försöket)
    24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
    24 -- Gris78 ÄL 10 jan (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    27 -- SannaK    ÄL 12 jan (9:e försöket, ett MF)
    27 -- Ansi30 ÄL ÄL 12 jan (10e försöket)
    27 -- mumwannaB ÄL 11 jan (21a försöket)
    27 -- Fröken Ellen ÄL 13 jan (9:e försöket)
    29 -- Daniela01 ÄL 15 jan 
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    3-4 -- MariaF79  ÄL ~21 jan (försök nr 5)
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)
    6 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 jan (försök nr 2)
    6 -- Finlandssvenskan ÄL 23 jan( 4:e försöket)
    8 -- Saftochbulle ÄL 25 jan (försök nr 8)
    10 -- Ceke ÄL 26 jan (försök 8, 2 månaden med provera under lutealfasen)
    12 -- simtim ÄL ~29 jan (sjunde försöket)
    14 -- Kia78 ÄL ~ 31 jan (10:e försöket)
    15 -- Jojjo55 -- ÄL 1 feb (försök 4)
    16? -- AnnJan ÄL~ 2 feb (3:e gången gillt)
    23 -- Irmelie  ÄL  9 feb (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)

• ifyouweremine

Jag går ju på LCHF-diet som jag skrivit förut.. Både jag och maken har gått ner och dessutom blivit av med andra åkommor. LCHF går alltså ut på att inte äta kolhydrater och framför allt inget socker, för dem som inte vet. Däremot ska man äta mycket protein och fett. Viktnedgång utan hunger alltså.

Och nu råkade jag springa på den här fin-fina artikeln! :) Säkert en sanning med modifikation men det kändes ändå väldigt trevligt att läsa den. Har aldrig tidigare tänkt tanken att insulinnivåerna kan påverka fertiliteten, men egentligen är det väl ganska logiskt eftersom överviktiga ofta har problem att bli gravida.

www.kostdoktorn.se/at-dig-gravid

• ifyouweremine
    Millan - Oj, ingen galla alltså? Jag visste inte ens att man klarar sig utan en sån, men jag är inte särskilt påläst om kroppen (utom numera allt kring fertilitet :) ). Men antagligen krävs inte just LCHF för att sänka insulinnivån. LCHF är ju egentligen inte en långsiktig kost utan mest för att snabbt gå ner i vikt och jag ska ju glida omkring på beachen i mars så det är därför... GI är ju mer långsiktigt och över huvudtaget att dra ner på socker och välja fullkorn istället för vitt mjöl hjälper säkert mycket. Man mår ju generellt mycket bättre om man äter så också, och motionerar regelbundet..

Känner igen beteendemönstret med jobb/mat i alla fall! Jag har ett stressigt jobb och i vanliga fall händer det tyvärr OFTA att jag inte äter något förrän runt 13-15 på dagen efter att ha varit uppe sen 7, och då kastar jag i mig jättemycket mat, ofta snabbmat eftersom jag inte hunnit fixa matlåda.. sen blir det samma sak igen, äter inte förrän sent på kvällen och då jättemycket igen eftersom jag är så hungrig. Och så brukar det bli lite godis och annat för att dämpa de värsta blodsockerfallen. Det är så fel det kan bli! (Och till råga på allt hinner jag sällan träna.) Men nu har jag tagit tag i det och prioriterar mat och träning i livet och så får jobbet anpassa sig helt enkelt.
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet