Vi över 30 som längtar efter första barnet
Ceke och Kekke - hehehe.. Familjerape var faktiskt ett helt nytt begrepp för mig. Man lär sig nya saker varje dag. Kram på er goingar och tack för underhållningen ;)
Ceke och Kekke - hehehe.. Familjerape var faktiskt ett helt nytt begrepp för mig. Man lär sig nya saker varje dag. Kram på er goingar och tack för underhållningen ;)
Jojjo - Tycker du gör rätt i att försöka få utredning. Jag skulle nog oxå gjort det tidigare än efter ett år om det inte var så att jag tog ut spiralen hos Kvinnohälsan, då finns det ju nånstans i systemet när jag började försöka. Men eg. tycker jag det är dumt att behöva vänta så länge. Tänk om man har nåt sånt där onödigt fel som är lätt att åtgärda. Då slösar man ju ett helt år, och vi har ju inte så mycket tid kvar i fertila sektorn...
Ceke - Jo idag steg tempen faktiskt till normal nivå igen. Ånej nu kommer jag säkert börja inbilla mig massa symtom nu när jag kan ha haft en fästdipp.. Än så länge känner jag iaf nada.
Ojojoj Fru KM, stiligt!!! Ingen tvekan om att det är ett plus ju! Stort grattis!!!!!!! :)
Flyttar fram, listan låg rätt långt bak.. Hur går det för er ni som närmar er bim? Längtan81 vet vi ju att det ser lovande ut, Zalia du hade mycket symtom skrev du? Pingla, kom tanten med buller och bång sen, senast du skrev tror jag det bara var lite tveksamma blödningar eller nåt?
BIM Vi som längtar...

Januari

17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
17 -- Pingla77 ÄL 1-4 jan (8:e försöket)
17 -- Uppsara ÄL 4/1
19 -- Millan75 ÄL ca 4 januari (försök nr 3 )
20 -- annvian ÄL 4-5 jan (försök nr 3)
22 -- Zalia ÄL 11 jan (3:e försöket)
24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
24 -- Gris78 ÄL 10 jan (försök nr 5)
26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
27 -- SannaK ÄL 12 jan (9:e försöket, ett MF)
27 -- Ansi30 ÄL ÄL 12 jan (10e försöket)
27 -- mumwannaB ÄL 11 jan (21a försöket)
27 -- Fröken Ellen ÄL 13 jan (9:e försöket)
29 -- Daniela01 ÄL 15 jan
29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)
Februari 
3-4 -- MariaF79 ÄL ~21 jan (försök nr 5)
4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)
6 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 jan (försök nr 2)
6 -- Finlandssvenskan ÄL 23 jan( 4:e försöket)
8 -- Saftochbulle ÄL 25 jan (försök nr 8)
10 -- Ceke ÄL 26 jan (försök 8, 2 månaden med provera under lutealfasen)
12 -- simtim ÄL ~29 jan (sjunde försöket)
14 -- Kia78 ÄL ~ 31 jan (10:e försöket)
15 -- Jojjo55 -- ÄL 1 feb (försök 4)
16? -- AnnJan ÄL~ 2 feb (3:e gången gillt)
23 -- Irmelie ÄL 9 feb (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)
GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET 
Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
Inna: BF augusti (5:e försöket)
Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)
änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
Jag går ju på LCHF-diet som jag skrivit förut.. Både jag och maken har gått ner och dessutom blivit av med andra åkommor. LCHF går alltså ut på att inte äta kolhydrater och framför allt inget socker, för dem som inte vet. Däremot ska man äta mycket protein och fett. Viktnedgång utan hunger alltså.
Och nu råkade jag springa på den här fin-fina artikeln! :) Säkert en sanning med modifikation men det kändes ändå väldigt trevligt att läsa den. Har aldrig tidigare tänkt tanken att insulinnivåerna kan påverka fertiliteten, men egentligen är det väl ganska logiskt eftersom överviktiga ofta har problem att bli gravida.
www.kostdoktorn.se/at-dig-gravid