Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

En liten rapport från mig...får läsa ikapp allt ni skrivit senare!

Nu har jag fått ytterligare en cytotecbehandling igår och INGET hände...men vid UL på em så konstaterade dom iaf att de tinte finns något foster kvar i kroppen, så skönt"! Så nu ska bara resterna ut och kroppen komma igång så man kan komma in på ÄL listan igen Glad. Känns som flera evigheter sedan vi fick bekedet---inte två veckor som det faktiskt är! Men nu känns det iaf som man kan gå frammåt! Jobbiga veckor och mycket gråt...hoppas på att bli glad nu istället!

Hoppas det går bra för er alla i tråden!

• Polarlantis
    Smiley skrev 2011-05-11 13:23:48 följande:
    Polarlantis: Parisresan, hur var det?! Paris är vackert, vill så gärna åka dit igen.
    Skönt att det inte finns något foster kvar (på ett sätt) och att kroppen nu tar resten så du kan få ÄL igen.
    paris var jättefint, finns så mycekt att se och så vacker arkitektur! Men JÖSSES så mycket folk! Har spenderat hela helgen med att köa känns det som...så hett tips är ju att inte åka så sent på våren, alldeles för mkt turister. Men lite gulligt med alla människor med karta i handen, man känner sig inte ensam, haha! Men vi klämde in rejält mycket på kort tid så nu får man ägna lite tid åt att smälta alla intrycken...

Ja, jätteskönt att inte känna att man har något kvar där inne...svårt att inte tänka på ruttnande kadaveri öknen liksom...uuuurk! har beställt lite gravtest så jag kan SE att hcg går ner...medan jag väntar på att man någon gång kan få ha sex  igen...förbud är hårt! Hoppas på ÄL känningar snart...lääängtar!
  • Polarlantis

Kiyona: håller med Irmelie, åk till gynakuten. Mycket bättre det! Och ett VUL sitter ju aldrig fel :)

• Polarlantis
    Kärt barn har många namn skrev 2011-05-11 19:48:31 följande:
    Är här inne o tjuvläser... Och då såg jag:

Polarlantis! Neeej! Vad ledsen jag blir! Vet hur det känns o det finns inga ord!
    Här är det inväntande på BIM...om du vill får du gärna skriva i "vår" tråd igen. Kram!
    Tack! Hänger här så snart jag vet något om vad kroppen håller på med. Allt känns så mycket bättre nu! Riktigt glad Glad
    Tog ett gravtest igår och det var inte mega superstarkt längre, så skönt, det går åt rätt håll! Har beställt en hel hög så jag kan följa sänkningen varje vecka så jag vet när jag är på noll igen och kan börja längta efter nytt streck Glad
  • Polarlantis

Kiyona: Många kramar och lycka till!!!!!!!!!!!!!!!!

Ceke: Tack!! När hcg går ner så mår jag ju bättre bara av det liksom...vill bara ha tillbaka min kropp, vill inte vara så här tjockis längre! MORR!

• Polarlantis
    SmoochiePoo skrev 2011-05-12 17:25:09 följande:
    Fick molvärk för ca 2h sedan och började blöda igen så det är definitvt ett tidigt mf... Ska jag ens gå och ta blodprovet på lördag? Känns meningslöst, mest som att bara få det slängt i ansiktet när man ändå vet att det är så. Imorgon fyller man år också, inte direkt lust att fira min födelsedag med ett missfall Obestämd
    Ush, så tråkigt! Stor kram med dig, det här är INTE kul grejer! Men skönt att det startade av sig självt iaf. Jag råder dig till att gå dit iaf så du ser att allt är ute!
    Sofie emma 80 skrev 2011-05-12 20:25:44 följande:
    Sagtochbulle: jag fick kallelse till ultraljud då fostret skulle vara i vecka 18, till samma sjukhus som skrapat mig någon månad tidigare. Kul att dom inte har bättre koll.
    Ush så hemskt! Ibland undrar jag om dom inte kan kolla liiiite mer på saker! Sambon skulle boka tid för att ta stygn efter operation och svaret från vc var: men du måste ju operera dig försty?! Döööhhh...ja! KNÄPPT!
    L Maria skrev 2011-05-12 20:08:11 följande:
    Polarantis - skönt att du är vid gott mod - tillåt dig att gråta då och då bara, om du vill det!! Har läkarna sagt något om hur länge de tycker ni ska vänta?
    Bara till jag varit "ren" i 2 dagar, alltså inga bruna flytningar kvar. Sedan tuta och köra Glad Hoppas det går fprt för jag har jättelite flytningar nu så...kom igen kroppen! Ska på återbesök om 3v och då dubbelkollar dom att det är helt tomt och tar gravtest och så. men jag har köpt hem egna nu för jag vill SE att det går ner liksom. Har tagit första och det var ju starkt men inte lika starkt som det i v9 så det går åt rätt håll och jag känner ju att det börjar försvinna på olika symtom och så...hopas det inte tar lång tid bara...
    Mycket gladare nu men visst blir det lite gråt från och till...mest för jag är känslig, inte för att jag tänker på just detta...skumt...

Jösses, verkar som om ALLA har 5 år i ryggen här, grattis! Skrattande Får väl kontra med 8 månader här då, hihihi!
  • Polarlantis
    Kaprifolen skrev 2011-05-13 08:45:40 följande:
    Snabba puckar hos er då Vi är nog raka motsatsen då, vart tillsammans i 10 år och gifta i snart 2 år. Ngn nämnde kattens ålder också, antar att jag är "värst" där med, min pisse är 20 år men still going strong
    Hihi! Mina missar är bara nio år...va??? NIO???? HUR hände detta???? Jösses, har inte tänkt på det...

japp, snabba puckar här men vi tyckte det var lika bra...man vet ju aldrig hur svårt det blir och med facit i hand blev det iaf inte lätt...så det känns bara bra att vi började Glad
    Kaprifolen skrev 2011-05-13 08:45:40 följande:
    Ego: Här har stockholmsveckan, eller kanske ska säga veckorna, börjat. Ny strategi denna månaden (vad gör man inte för att förnya sig ). Jag har räknat på min kortaste cykel ever och min längsta ever och dess troliga ÄL, mellan dessa tänker vi oss att sexa varannan till var tredje dag. Det blir totalt 2,5 vecka.....gäller att hålla entusiasmen uppe Skippar även ÄL-test denna månaden, så får vi se om jag lugnar ner mig lite. Tycker inte att jag stressar upp mig över bebisverkstan men ngt har ju uppenbarligen försenat min ÄL de senaste månaderna så jag ska försöka att inte stressa och att då skippa kontrollen kan kanske vara en bra grej....eller inte AHHHHH, varför är man ett sånt sjukt kontrollfreak???? Fick man det i present när man fyllde 30 eller?
    Kontrollfreakar är vi allihopa, allihopa, allihopa...kontrollfrreakar är vi allihopa. Jag med och du med...trallalla...sjung med! Skrattande
    Försöker räkna på ÄL och BIM när jag inte ens FÅTT första mensen efter cytotecen...liksom hallååååå onödigt att tänka på, men vad hjälper det?
  • Polarlantis
    Sophy80 skrev 2011-05-13 10:47:42 följande:
    Ekonomer med minihund då? Journalister då (dubbelt verksam)? Någon? ;)
    Kontrollfreak med stora vovvar och säkerhetsyrke, trippeljobbande maj ut, sedan dubbeljobb... {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Polarlantis

WIII! Vi är tillbaka på banan, sexförbudet upphävt! Här ska MYSAS!!!!!!!!
    Så får vi se om det blir ngt redan innan första mensen eller ej...lite mkt att hoppas på men så skönt att veta att det KAN gå iaf! Misstänkt kännsla av ÄL nu...trots att hcg är högt fortfarande...hmm..men kroppen är ju lite lustig så vem vet vad som sker där inne...Vänta och se och om 3v tillbaka för återbesök! Skrattande

• Polarlantis

Tack goa tjejer för välkomnandet tillbaka i matchen Skrattande
    Tja...jag har starka utslag på hcg och nu ärjag lite irritera på mig själv som inte krävde att dom mätte halterna...då vet man ju inte om dom sjunker eller stiger...jaja, det visar sig! Kommer ingen mens så...hihi!

Kul att det var så det tog sig för dig Ernlia03! Får hoppas vi lycka med samma "omöjlighet" !

Hihi! Kul med skylten ang katten! FNISS!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet